6

152 7 1
                                    

Zodra ik wakker word voel ik de knallende koppijn. Ik heb zeker weten te veel gedronken gisteravond, ook al zei ik dat ik nuchter zou blijven. Als ik mijn ogen open doe realiseer ik me pas dat ik niet thuis ben. Ik kijk een beetje verward om me heen, en zie ineens Matt naast me liggen. Ik slaak een klein gilletje. "Matt, what the hell!" zeg ik kwaad, en meteen kickt de kater in. Matt schrikt wakker en heeft zo te zien net zo'n grote kater als ik. "Anna, wat....." vraagt hij slaperig. Dan wordt hij zich pas bewust van de situatie. Zijn ogen worden groot. "Waarom lig ik naast jou in je bed?" vraag ik verward en boos tegelijk. "Weet ik veel. We hebben allebei waarschijnlijk net zoveel gedronken, dus wat jij voelt voel ik ook." zegt Matt slaperig en hij wrijft met zijn handen over zijn gezicht. Ik denk even na. "Hebben we....... seks gehad?" vraag ik voorzichtig. Ik zie Matt schrikken. "Nee...... denk ik?" zegt hij twijfelend. "Dude, aan 'denk ik' hebben we niet zo veel." zeg ik. "Kan je je nog iets herinneren van gisteravond?" "Ik herinner me dat ik jou aanspoorde om te drinken, maar dat is het ook zo'n beetje." zegt Matt. "Geweldig, dus dit is allemaal jouw schuld." zeg ik kwaad. "Hé, hé, kalm aan met de verwijten. Ja, ik spoorde je aan om te drinken maar jij koos ervoor om het te doen." zegt Matt. "Ik herinner me dansen met Nina en Lotte......." zeg ik en ik schrik. "Shit, waar zijn ze? Zijn ze überhaupt wel thuis gekomen?" Ik grijp naar mijn telefoon die gelukkig nog in mijn schoudertasje zit en zie dat ik een aantal gemiste oproepen en berichten heb. "Geweldig, ik ben ook nog eens laat voor mijn les. Mijn moeder gaat me vermoorden, maar dat is nu even geen prioriteit." zeg ik. Snel bel ik Nina, die gelukkig opneemt. "Hey Nien, weet jij wat er gisteravond allemaal is gebeurd?" vraag ik. "Nou, het begon met dat jij beloofde nuchter te blijven, vervolgens te veel had gezopen en bijna begon te strippen op de dansvloer." zegt Nina boos. "Maar behalve dat weet ik nog dat jij en Matt elkaar stonden af te likken ofzo." Ik kijk Matt geschrokken aan. "Fuck, wat als we het wel hebben gedaan? Nina zegt net dat we hebben staan zoenen gisteravond." zeg ik tegen hem. "Heb je het tegen mij?" vraagt Nina verbaasd. "Nee, tegen Matt. Ik werd vanochtend wakker naast hem in bed en nu denken we allebei dat we het met elkaar hebben gedaan, maar we weten niks meer van gisteravond." leg ik uit. "Ik denk het niet, aangezien Lotte en ik jou naar zijn bed hebben gebracht omdat je out was gegaan, dus waarschijnlijk hoef je je nergens zorgen om te maken." zegt Nina. Ik zucht opgelucht. "Thanks Nien." zeg ik en ik hang op. "Lotte en Nina hebben me gisteravond naar boven gebracht omdat ik out was gegaan, en ik denk dat jij gewoon bent gaan slapen." zeg ik. Ook Matt slaakt nu opgelucht een zucht. Ik laat me terug vallen op het kussen en scroll door mijn berichten. "Zo te zien ben jij niet van plan om te vertrekken any time soon." zegt Matt sarcastisch. Ik rol met mijn ogen. "Mijn moeder vermoordt me sowieso als ik naar huis ga, dus dan kan ik nog beter even genieten van de rust hier. Als ik zeg dat ik gezopen heb en een enorme kater gaat ze waarschijnlijk helemaal door het lint." zeg ik zonder mijn ogen van mijn telefoon af te halen. Ik merk dat Matt heel ongemakkelijk wordt van deze situatie en ik kijk hem vragend aan. "Ik ehm....... ik ben naakt." zegt hij en hij wordt rood. Ik zucht diep en doe mijn ogen dicht. "Ik zal niet kijken." zeg ik. Ik voel dat hij opstaat van het bed en even later hoor ik de badkamerdeur op slot gaan. Ik doe mijn ogen weer open en precies op dat moment komt een oproep van mijn moeder in beeld. Ik haal even diep adem en neem dan op. "Hoi mam-" begin ik, maar mijn moeder laat me niet eens uitpraten. "Annabel, waar ben je?! Je had een half uur geleden al op stal moeten zijn!" schreeuwt mijn moeder zo luid dat ik mijn telefoon een stukje van mijn oor af moet houden. "Mam, mag ik alsjeblieft een dagje training overslaan? Ik longeer Sil straks wel even en anders kan een van de trainers dat doen." zeg ik zo kalm mogelijk, maar mijn moeder geeft er geen gehoor aan. "Je bent over een half uur op stal, en daarmee uit." zegt ze en ze hangt op. Ik haal mijn telefoon van mijn oor en Matt komt de kamer weer binnenlopen, dit keer gedoucht en aangekleed. "Ik ga de hel tegemoet." zeg ik met een zucht en ik sta op van het bed. Meteen speelt de hoofdpijn op en ik wrijf even over mijn voorhoofd. "Belde je moeder?" vraagt Matt. Ik knik. "Ze maakte zich niet eens zorgen waarom ik vanochtend niet thuis was, ze begon alleen te schreeuwen dat ik een half uur geleden op stal had moeten zijn, dus nu moet ik zo snel mogelijk naar stal toe." zeg ik terwijl ik mijn spullen verzamel. Mijn kleren had ik gelukkig nog wel aan, maar her en der liggen wat kleine spullen die ik gisteren voor de zekerheid had meegenomen. Matt ploft neer op het bed. "Dus..... we gaan gewoon vergeten wat er gisteravond is gebeurd?" vraagt hij. Ik haal mijn schouders op. "Ik weet niks meer van gisteravond, en wat je niet weet kan je ook niet vergeten." zeg ik. Matt blijft stil. "Zou ik je even naar huis brengen?" vraagt hij dan. Ik kijk hem verbaasd aan. "Ik bedoel, ik moet toch naar stal dus dan kan ik je wel gelijk meenemen." zegt Matt snel. "Liever jij dan mijn woedende moeder." zeg ik en al snel zit ik naast Matt in de auto.


CEO of laat uploaden😳 Also vraag me niet waarom Annabel zo extreem rustig bleef in deze situatie, ik weet zelf oprecht niet eens hoe ze zo rustig is gebleven😂 Ik zal dit keer wel geen hele bijbel schrijven, die hebben jullie de afgelopen hoofdstukken al genoeg moeten lezen oeps🤭

Aan de top (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu