"Rustig aan Sil." zeg ik tegen het stuiterende paard onder mij. De hengst loopt te dansen en zou het liefst nu wegschieten, maar ik houd hem kort. Ik zou nu veel liever thuis op de bank liggen met de knallende koppijn die de kater mij bezorgd, maar als ik dat zeg flipt mijn moeder pas echt. "Als je wilt winnen moet je wel een beetje meer initiatief tonen en prioriteiten stellen Annabel." zegt mijn moeder, duidelijk nog steeds pissig over vanochtend. Ik zeg niks en klop Silvercloud geruststellend op zijn hals. Al snel laat ik de hengst aandraven. Automatisch gaan mijn gedachtes terug naar gisteravond. Wat is er precies gebeurd? Ik verwacht dat Lotte en Nina rond een uur of één naar huis zijn gegaan, dus die weten ook niet veel meer. Dan komen weer flarden van gisteravond terug. Ik herinner me het bijna strippen op de dansvloer en Nina die me tegenhoudt, meer drinken, en met random jongens dansen. Zelfs nu schaam ik me voor mijn eigen gedrag. Ineens komt er nog iets terug. Een herinnering met Matt.
-"Bel, ik wil je eigenlijk al heel lang wat vertellen." zegt Matt. Ik kijk hem verdwaasd aan. "Wat dan?" vraagt ik, niet helder van de situatie. Matt komt dichterbij, pakt me vast, en ineens raken zijn lippen de mijne. Ik ga erin mee en we zoenen teder en vol passie, alsof dit is wat we beide onbewust wilden. Ik maak mijn lippen los van de zijne en kijk hem diep in zijn ogen. Ik zie de liefde en passie ook in zijn ogen reflecteren. Ik sla mijn armen om zijn hals, en dan is alles zwart.-
Een beetje verdwaasd over wat er zich zojuist in mijn gedachtes afspeelde rijd ik de bak rond. "Anna, op blijven letten! Ik zei volte maken bij A!" roept mijn moeder door de bak waardoor ik uit mijn gedachtes verlost word. Ik laat Silvercloud tot stilstand komen. Ik heb Matt gezoend. Ik krijg er bijna kotsneigingen van. "Mam, ik voel me niet zo goed. Ik denk dat ik niet meer verder kan rijden." zeg ik. Mijn moeder kijkt me geïrriteerd aan. "Door dat feestje van gisteren zeker? Volgende keer ben je gewoon om twaalf uur thuis!" zegt ze. Ze heeft dus wel gemerkt dat ik de hele nacht weg was. Ik spring van Silvercloud af en er schiet een steek door mijn hoofd. Kut alcohol. Ik neem de hengst mee naar stal en zadel hem snel af. Ik heb Matt gezoend. Vrijwillig. Ik dacht dat Nina mij misschien met iemand anders had zien zoenen, maar het was dus echt Matt. Hij zei dat hij me iets moest vertellen en zoende me daarna. Voelt hij iets voor me? Is dat de reden dat hij me altijd zo dwars zit? En ik zoende hem terug, voel ik onbewust ook iets voor hem? Zoveel vragen roepen zich op in mijn hoofd waardoor ik niet oplet waar ik loop en bijna over Silverclouds hoofdstel struikel, maar ik word net op tijd opgevangen door iemand. Als ik op kijk, kijk ik recht in de ogen van Matt. Zijn groene ogen sprankelen en ik zie de glimlach rond zijn lippen. "De kater heeft je flink te pakken, of niet?" zegt hij lachend. Ik voel dat ik rood word en draai me snel om. "Ik lette even niet op." zeg ik snel en ik raap het hoofdstel op van de grond. Ik voel Matts ogen in mijn rug prikken terwijl ik snel naar de zadelkamer loop. Wat was dat? Waarom voel ik me ineens zo awkward rondom Matt? Matt is nog steeds het irritante joch dat mij steeds dwars moet zitten, daar gaat gisteravond niks aan veranderen. We waren allebei stomdronken en waren niet bewust van wat we aan het doen waren. Ook al zeggen ze 'dronken woorden zijn nuchtere gedachten'. Snel gooi ik wat eten in Silverclouds voerbak en nadat ik hem gedag heb gezegd loop ik het erf op. Shit, Matt heeft me gebracht dus ik heb geen fiets hier. Om nou met mijn moeder in één auto te gaan zitten kijk ik ook niet echt naar uit. "Lift nodig?" vraagt iemand achter me. Meen je deze...... Ik draai me om en Matt staat me vragend aan te kijken. "Zou fijn zijn." zeg ik zo kalm mogelijk. Ik stap naast Matt in de auto. Op dit moment draait mijn brein overuren. Ga ik hem vragen wat hij nog wat weet van gisteravond? Ga ik vragen of hij wat voor me voelt? "Bel! Luister je wel?" Matt haalt me uit mijn gedachtes. Noemde hij me nou Bel? Dat is nieuw. "Sorry, wat zei je?" vraag ik. "Zijn er alweer dingen teruggekomen van gisteravond?" vraagt Matt. "Niks belangrijks. Dansen en drinken voornamelijk." antwoord ik snel. Matt kijkt me onderzoekend aan. "Moet ik een foto voor je maken? Kan je nog langer staren." zeg ik sarcastisch. Matt richt zijn ogen snel weer op de weg. Ik voel nu pas hoe moe ik eigenlijk ben. Mijn oogleden worden zwaar en ik gaap uitgebreid. "Geen drank meer voor jou de komende tijd." hoor ik Matt lachend zeggen. Ik wil nog een opmerking maken, maar ik ben te moe. Al gauw lig ik te slapen.
JE LEEST
Aan de top (VOLTOOID)
Teen FictionAnnabel wordt al haar hele leven door haar moeder getraind en gepusht om altijd maar wedstrijden te winnen. Eigenlijk wilt ze helemaal niet zo hard trainen, maar haar moeder luistert niet naar haar. Als Matt, een van Annabels stalgenoten die haar va...