19. What secrets are you keeping from me?

372 18 5
                                    

'Cause the truth is, I'm about to lose it
Don't think I can do this if I'm not with you - These are the Lies - The Cab.

POV June White.
Het 12 uur, ik ben duizelig en ik snap niet waarom ik steeds weer ziek word.
Het is alsof er iets in mij zit dat me vanbinnen opeet tot dat er niks meer van mij over is.
Ik loop wankelend de commonroom uit, ik moet met Dumbledore spreken.
Als ik uiteindelijk bij de professor Dumbledore al aan zijn bureau alsof hij wist dat ik naar hem toe zou komen.
Hij glimlacht lief naar me, 'waar heb ik uw gezelschap aan te danken miss White?'
Ik schraap mijn keel, 'Er is iets mis met me, en ik wil weten waarom' ik kijk hem doordringend aan.

'Dan zou u eerder naar Madam Pomfrey gaan'

'U weet best wat ik bedoel' snauw ik terug.

'Je krachten zijn zich aan het ontwikkelen'

Ik zucht, ' dit zijn geen krachten professor! Er zit iets duivels in mij en ik ben er bang voor'
er staan tranen in mijn ogen.

Hij knikt begrijpend, 'je hebt een lange weg te gaan'
ik zucht opnieuw, 'ik wil deze stomme kracht niet!' Zeg ik gefrustreerd.

'Het spijt me miss White, het is onmogelijk om hem weg te halen'.
Ik kijk hem boos aan, ik adem diep in en uit en voel me dan een klein beetje kalmer. 'Voldemort kan het' zeg ik kalm.
'Kan hij niet, hij wil jou aan zijn kant hebben' zegt Dumbledore.
'Ik zal never nooit vrijwillig aan zijn kant staan'
Hij glimlacht, 'dat weet ik'.
'Hoe kan ik helpen om hem te verslaan?'
'Dat vertel ik als de tijd rijp is' zegt hij. Ik zie een twijfeling in zijn ogen. Ik haal mijn wenkbrauw op. 'Wat vertelt u mij niet?' Vraag ik doordringend.
'Als ik het je zou vertellen zou het consequenties hebben' ik kijk hem verward aan maar ik laat het. Ik wil weglopen tot dat Dumbledore me terug roept, ik blijf stil staan en ik kijk hem ongeduldig aan.
'Ik wil dat je je krachten onder controle krijgt, we hoeven niet meer leerlingen zoals Rosier die gewond raken, of wel?'.
Ik schud mijn hoofd en ik voel me schuldig.
'Oké professor' en Ik loop gefrustreerd zijn kantoor uit.

Ik ga verslagen op de grond zitten, er rollen tranen over mijn wangen. Verschrikt sta ik op als ik een geluid hoor.
Achter me staat een pikzwarte hond, met een zucht ga ik weer zitten. Ik aai de hond over zijn hoofd en de hond gaat naast me zitten.
Ik glimlach zwakjes maar er rolt nog een traan over mijn wang. De hond begint te piepen en ik veeg snel mijn tranen weg.
Plots verandert de hond in niemand minder dan Sirius. Ik kijk hem verbaast aan, en dan komt het binnen.
'Animagus.....natuurlijk' zeg ik met een zucht. Hij grinnikt en kijkt me daarna bezorgt aan.
'Het spijt me voor mijn gedrag en dat van James, we waren-'
'Klootzakken' onderbreek ik hem.
'Niet bepaald wat ik wou zeggen maar ja' zegt hij grinnikend.
'Excuses aanvaard' zeg ik en ik glimlach zwakjes.
'Hoezo ben je zo laat nog op?' Vraag ik.

'Ik zou hetzelfde aan jou kunnen vragen'

'Ik had een gesprek met Dumbledore', 'nu ben
jij' hij grinnikt. 'Ik kon niet slapen dus ik ging mijn benen strekken' zegt hij.

'Je ziet er verdrietig uit' merkt Sirius op.

'Het gaat wel' lieg ik.

'Zeker?'

'Heel zeker', hij knikt goedkeurend.

'Ik moet maar eens gaan slapen' vervolg ik. Hij knikt en we lopen samen de gangen over en lopen daarna allebei naar onze commonroom's.

*Een paar uur eerder..*

POV Remus Lupin.
Ik zit met James, Sirius, Peter en Lily op de bank tegenover de haart.
James en Lily zijn inmiddels samen, dat duurde bijna 7 jaar!.
'Remus we moeten praten!' Zegt James.
'Waarover?' Vraag ik ongeïnteresseerd terwijl ik met mijn hoofd in een boek zit.

'June'
Ik haal mijn wenkbrauw omhoog en ik leg mijn boek weg.

'Ze is.....anders' zegt James.
Lily geeft hem een stoot, 'we zijn blij voor je Remus' en ze glimlacht lief naar me.

'Nee ik bedoel-'

'James! We zouden het er niet over hebben' onderbreekt Sirius hem.

'Waar over hebben?' Vraag ik verward.

'Er is iets dat ze ons niet verteld' Ik kijk hem opnieuw verward aan. 'We zaten in de bibliotheek-'

'Jullie in de bibliotheek?' Vraagt Lily lachend.

'Toen we een hard geluid hoorde' en hij kijkt Lily streng aan.
James legt verder uit wat ze hadden gezien in de bibliotheek.

'Ik geloof het niet' zeg ik twijfelend.

'Vraag het haar, ze wil niet tegen ons praten' ik knik.

'we zagen het vast verkeerd' zegt Sirius.
   'Ik weet wat ik gezien heb!' Snauwt James.
Ik zucht, 'er is vast een goeie verklaring voor' je kunt de twijfeling in mijn stem horen.
'Ze is en blijft een Slytherin'

*

Ik word kreunend wakker, ik kleed me snel om en ik loop slaperig de commonroom uit op weg naar the Great Hall.
De Great Hall is al aardig vol als ik binnen kom, ik adem in en uit en loop naar de June die aan de Slytherin tafel zit.
'Kunnen we praten?' Vraag ik twijfelend. Ze knikt verward en we lopen samen naar de gang.  'Wat is er?' Vraagt ze nerveus.
'Welke geheimen houd je voor me verborgen?' Vraag ik serieus. Ze slik en kijkt naar haar schoenen.
'W-wat bedoel je?' Haar stem breekt. Ik kijk haar ongerust aan.
'Je weet wat ik bedoel' zeg ik kalm, ze knikt.
'Er is iets mis met me' en ze kijkt nu op en ik merk op dat haar ogen helemaal rood en opgezwollen zijn.
'Wat bedoel je?' Vraag ik verward.
'Ik kan het niet onder controle houden'
'Wat niet?' Vraagt ik bezorgt.
Ze zucht, 'ik weet het niet maar volgens Dumbledore moet ik er controle over hebben'.
'Dus die avond in de bibliotheek, verloor je gewoon de controle' vraag ik.
Ze knikt, 'het gebeurt meestal als ik boos of geïrriteerd ben'. Ik trek haar in een omhelzing en ik geef haar een kus op haar hoofd.
'Je bent niet boos?' Vraagt ze.
Ik schud mijn hoofd, 'ik kan moeilijk boos op je zijn' zeg ik en ze glimlacht zwakjes.
'Beloof je als zoiets weer gebeurt dat je dan naar me toe komt?' ze knikt, 'belooft'.

Ik glimlach, 'ik houd van je' fluister ik in haar oor. 'Ik ook van jou' zegt ze terug. Er verschijnt een lichte blos op haar wangen.
'Je zult me morgen waarschijnlijk niet kunnen zien, vanavond is het volle maan' ze knikt en krijgt een ondeugende grijns op haar gezicht.
'Wat is er?' Vraag ik nieuwsgierig.
Ze pakt mijn hand en sleurt me mee naar een lege gang. 'Wat doen we-' voordat ik mijn zin af kon maken drukt ze haar lippen op de mijne.
Ik ga er in mee en ik leg mijn handen op haar heupen. Onze tongen strijden om dominantie en ik ga met één hand door haar haar.

'Waar had dat aan te danken?' Vraag ik terwijl ik mijn gezicht terug trek. Ze haalt haar schouders op, 'ik bedacht me dat ik dit morgen niet zou kunnen doen omdat je in de ziekenzaal zou liggen, dus dan moest het maar vandaag'.
Ik grinnik maar ze kijkt me bezorgt aan.
'Doe voorzichtig oké?' Ik knik en geef haar een kus op haar wang. 'Belooft' ze glimlacht zwakjes en we lopen samen hand in hand terug naar the Great Hall.

Ik ga naast Lily en tegenover James,Sirius en Peter zitten. 'Waar was je?' Vraagt Lily nieuwsgierig. Ik grinnik, 'nergens'.
Lily geeft me een speels stootje en ik kan een kleine glimlach niet onderdrukken.
'Kleine Moony word groot' zegt Sirius met een grijns. Ik kijk hem waarschuwend aan maar ik grinnik zachtjes.

x Liza.

The hated slytherin ((Dutch))✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu