9. Please forgive me!

454 16 8
                                    

'In her heart there's a hole. There's a black mark on her soul. In her hands is my heart. And she won't let go till it's scarred' - Horns Bryce fox.

POV June White.
Ik word wakker in mijn bed, niet wetend wat er gister allemaal is gebeurt. Het laatste wat ik kan herinneren is een grote zwarte gedaante aan het einde van de gang. Het leek alsof het ding elk moment iemand kon vermoorden. Ik rende uit angst, ik ben niet iemand die snel bang word, maar dit ding is mijn grootste nachtmerrie. Vandaag hebben we een DADA practicum met gryffindor en ik kijk er best naar uit. Ik ben één van de eerste in het lokaal, professor Cresswell zit aan zijn bureau en begroet mij vriendelijk. In het midden van het lokaal staat een kast. Ik frons, wat zou daar in zitten??
Uiteindelijk is de hele klas er en is Dromeda naast mij komen staan. 'Zoals jullie al hebben gezien staat hier een kast in het lokaal, in die kast zit een Boggart, dat is waar het practicum over gaat vandaag. Een Boggart verandert in het gene waar je het meest bang voor bent, vrijwilliger?' Ik hoor een paar leerlingen fluisteren. 'Meneer Parker?' Ik hoor iemand  zuchten en de jongen loopt naar de kast toe.
'Waar ben jij het meest bang voor?' Vraagt de professor.
'S-spinnen' zegt hij bibberend.
Ik hoor een paar mensen achterin lachen.
'Wanneer de boggart uit de kast komt zal het zich voor doen als een spin, je richt dan je stok naar de spin en zegt het woord: ridikulus, wanneer je denkt aan iets grappigs zoals een spin met schoenen enzovoort' de jongen knikt nog steeds bibberend. De professor opent de deur van de kast en er komt een 2 meter grote spin uit. 'Ridikulus!' Roept de jongen en de spin verandert in een frikandel speciaal.
'Goed zo, iedereen in een rij!' Ik laat iedereen voor me gaan zodat ik hopelijk toch niet hoef.
Maar na veel leerlingen ben ik ook toch aan de beurt. Mijn hand met mijn toverstok trilt als een gekke, veel leerlingen kijken me aandachtig aan. De Boggart verandert in de zwarte gedaante uit mijn nachtmerries, ik hoor een paar leerlingen een gil geven. 'Bloody hell wat is dat!' Hoor ik een onbekend iemand roepen. Professor Cresswell kijkt me ongerust aan, ik slik en roep: 'Ridikulus!'. En de gedaante heeft opeens een Spider-Man pak aan. Ik pak mijn tas van de grond en loop van streek het lokaal uit. 'June wacht!' Hoor ik Dromeda van achter roepen. Als ze uiteindelijk mij heeft ingehaald kijkt ze me ongerust aan. 'Wat was dat??' Ik zucht, 'ik heb eigenlijk geen idee'. 'June! Ik meen het! Ik ben ongerust..' ik glimlach. 'Ik ben oké, ik beloof het' ze knikt en kijkt wat geruster.
Na nog wat lessen ga ik uitgeput naar bibliotheek, ik moet nog een potions verslag afmaken. In de bibliotheek zie ik een bekende zitten, ik zucht en loop de andere kant op. 'June!' Roept Remus. Oeps te laat...
'Wat is er?' Vraag ik geërgerd.
'Het spijt me, heel erg' ik frons, 'ik zou alles doen om het goed te maken' vervolgt hij.
Een grijns verschijnt op mijn gezicht, 'oké ik vergeef je op één voorwaarde, jullie moeten Bellatrix voor me pranken'. Ik zie Remus vragend met een vragende blik kijken. 'Hoezo wil je dat wij Bellatrix pranken??'
    'Ik mag haar niet' zeg ik simpel. Hij knikt 'oké dan, maar dan moet je niet meer boos zijn'
    'Belooft, en eh kun je misschien helpen met mijn verslag'. Hij fronst 'als er iemand goed is in potions ben jij het' ik grinnik. En we praten nog de hele avond door.

POV Lily Evans.
'James stop met die bijnaam' zeg ik woedend. 
  'De bijnaam past goed bij je!'
'Jij bent niet degene die dat beslist Potter!'
   'Stop met ruziën!' Zegt Sirius geërgerd.
Ik zucht en ik ga op de bank naast Sirius zitten. 'Waar is Remus heen' vraag ik nieuwsgierig. Sirius haalt zijn schouders op. 'Vast weer naar de bibliotheek'. 'Tenminste heeft er één van jullie een gezond verstand' en ik rol met mijn ogen. 'YO, wij hebben ook een goed verstand' zegt Sirius. Ik grinnik en Sirius geeft me een zacht stootje. 'Ik ga ook even naar de bibliotheek' en ik sta op van de bank.
'Neee, Lily-flower niet weggaan' zegt James hulpeloos. 'James! We overleven het heus wel een paar minuten zonder haar' zegt Sirius met een zucht. James kijkt me met een pruillip en puppy-ogen aan. 'Die puppy-ogen werken niet bij mij Potter' en ik loop de leerlingen kamer uit.
Als ik uiteindelijk bij de bibliotheek aan kom zie ik Remus zitten, niet alleen maar met June. Ik kan een kleine glimlach niet onderdrukken, ik pak snel een boek en loop snel weer de bibliotheek uit, ik wil ze natuurlijk niet storen ;)

Ik loop weer terug naar de leerlingenkamer waar James en Sirius voor de haard zitten. 'LILY-FLOWER JE BENT TERUG!' Zegt James enthousiast. Ik grinnik en ga naast ze zitten, 'ik wou Remus niet storen' zeg ik liefjes. James en Sirius kijken me verward aan. 'Hoe bedoel je?' Vraagt Sirius. 'Ik bedoel dat Remus met een speciaal iemand aan het praten was' zeg ik met een kleine glimlach. 'HEEFT REMUS EEN VRIENDINNETJE!' Vraagt James luid. Ik schud mijn hoofd, 'nee, dat bedoe-'
   'Wie??' Onderbreken ze me in koor.
Ik zucht, 'zomaar iemand'. 'Lily-Flower vertell!'
    'Nee!' Zeg ik vastbesloten.
'Kom opp' vragen ze me zielig.
    'Nee!' Zeg ik opnieuw. 'Als je het zo graag wil weten moet je het hem zelf vragen' vervolg ik.
     'Wie wat vragen?' Remus komt de leerlingenkamer binnen. Ik grinnik en de jongens worden rood. 'Niks hoor!' Zeggen ze in koor. 'Nu ben ik benieuwd' en Remus komt ook bij ons voor de haard zitten.
'We hadden het over eh....Sirius want hij heeft een nieuw vriendinnetje!' Zegt James.
'Echt waar? Ik bedoel ja....ha'
Remus fronst, 'oké??' Ik hoor James en Sirius van opluchting zuchten. 'Ik heb een idee voor een nieuwe prank' zegt Remus om de stilte verbreken. Ik kijk hem verbaasd aan. 'Jij hebt een idee voor een prank?' Vraagt James hem vol ongeloof. Remus knikt, 'wie ben jij en wat heb jij met Remus Lupin gedaan??' Vraagt Sirius. 'Jongens ik dacht dat jullie daarmee gestopt waren?!' Zeg ik streng.
   'Wat is je plan?' Vraagt James.
'We moeten Bellatrix pranken' zegt Remus.
    'Mijn nicht?'
'Ja, die bedoel ik'
     'Oké, iemand al ideeën?'
'Wacht, waar is Peter??' Vraagt Remus.
     'Slapen'
'Klinkt logisch'
     'Wacht jongens! jullie zeiden tegen mij dat jullie gestopt waren met die stomme pranks!' En ik kijk ze streng aan.
'Oh, gelogen' zegt Sirius droog.
'Wat?? Waarom?'
'Omdat je net mijn tweede moeder bent' zegt James en Remus grinnikt.
     'Niet grappig!' En ik gooi een kussen op het hoofd van Remus. Mijn actie zorgde voor een kussen gevecht die uiteindelijk Sirius had gewonnen. 'JA GEWONNENN!' Schreeuwt hij van vreugde. 'Stil!! Er slapen al mensen!' Zeg ik lachend. 'Lekker boeien, ik heb net een forse overwinning binnen gehaald' James ligt uitgeput op de grond. 'Je speelde vals!' Zegt hij boos. 'Je kan gewoon niet tegen je verlies!'
    'Echt wel!!'
'Echt niet'
'Ik ben moe dus ik ga slapen!' Zeg ik en ik zeg ze gedag en loop de slaapkamer binnen.
Gapend trek ik mijn pyjama aan en ik ga verslagen op bed liggen.

Yessss, we hebben de 100 reads gehaalt! Het is een begin! ;)

Weet iemand wat de DADA professor was van de tijd van Harry's ouders? Want ik weet het niet 🤷🏼‍♀️

Door deze coronacrisis heb ik meer tijd om te schrijven dusss daarom plaats ik extra veel hoofdstukken.

Btw het kan zijn dat er wat typfoutjes in zitten dus als je er eentje tegen tegen komt graag ff zeggen want dan kan ik het verbeteren xx 💋

The hated slytherin ((Dutch))✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu