'Well, I'm too busy for your business. Go find a girl who wants to listen' - IDGAF - Dua Lipa
POV June White.
Ik kijk Remus aan met een speelse grijns, ik voel het bloed naar mijn wangen stijgen als hij een kus op mijn wang plaats.
We zitten onder de boom waar we voor het eerst gezoend hadden. Remus zijn arm zit warm om me heen en hoofd ligt in zijn nek.
Ik zucht, 'wat is er?' Vraagt hij.
'Over 2 maanden hebben we onze examens al, en dan komen we hier nooit meer terug'. Zeg ik met een sip gezicht.
'Wat zeg je ervan als we gaan samenwonen?' Vraagt hij een beetje twijfelend.
Ik glimlach, 'dat zou ik erg graag willen'. En hij geeft me nog een kus op mijn wang. Ik grinnik en ik geef hem een speels stootje.
'Ik hou van je' fluistert hij in mijn oor. Ik bijt op mijn lip, 'ik ook van jou'.Na een lange tijd onder de boom te hebben gezeten lopen we weer terug het kasteel in. Hij houd mijn hand stevig vast en het bloed stijgt weer naar mijn wangen.
Verderop zie ik Dromeda in de gangen lopen, 'Ik ga, ik zie je morgen weer oké?' Hij knikt en ik geef hem nog een afscheidskus op zijn wang.
Ik ren naar Dromeda toe, als ik haar heb ingehaald zie ik dat er tranen in haar ogen staan. 'Dromeda, gaat het wel' ze schud haar hoofd. We lopen samen Naar de commonroom, ze gaat op haar bed zitten en ik ga naast haar zitten. 'Wat is er mis?' Vraag ik.
'Het is Bellatrix, ze vind me een bloedverrader omdat ik een relatie heb met Ted' ik bal mijn vuisten. 'Ik was altijd erg close met cissy, maar door Bellatrix mag ik ook niet meer met haar omgaan' vervolgt ze. Ze zucht, 'ik weet niet wat ik moet doen' zegt ze zachtjes. 'Ze verdienen jou niet' Dromeda kijkt dit keer op en kijkt me met een klein glimlachje aan, 'ik mis ze wel' zegt ze snikkend. Ik trek haar in een knuffel en ze kijkt me dankbaar aan. 'Dat had ik even nodig' ik grinnik, 'een knuffel is het antwoord op alles' en ze glimlacht. 'Ik ga even naar de bibliotheek ik ben zo weer terug', ze knikt en ik loop met gebalde vuisten de slaapkamer uit en weer de commonroom in. In de commonroom zit Bellatrix met haar gang bitches.
Ik grijns duivels en ik loop naar ze toe, 'moet je iets White?' Vraagt ze spottend.
Ik grinnik, 'ik wil dat je Dromeda met rust laat' zeg ik met een grijns.
'Gaan we nu heldje spelen White, je kunt wel bij gryffindor net zoals je half-bloed vriendje' en ze gaat voor me staan.
Ik grijns, 'heb je Rudolphus al verteld dat je eigenlijk niks voor hem voelt, maar dat je hopeloos verliefd bent op de Dark Lord' Bellatrix haar grijns verandert in woede. Ik grinnik duivels. 'Ik zou het hem met alle liefde zeggen' mijn grijns word breder.
Bellatrix pakt haar toverstok, uit reflexen trek ik hem ook en staan we tegenover elkaar met onze toverstokken op elkaar gericht.
'Laten we het een keer zonder toverstok doen' ze kijkt me geïrriteerd aan, 'of ben je soms bang?' ze legt met tegenzin haar stok weg en ik doe hetzelfde. Ik was zo gefocust op Bellatrix dat ik niet doorhad dat de hele commonroom ons zat aan te staren. Bellatrix wil me een stoot geven maar ik ontwijk, 'kom je nog vechten of wat White' mijn grijns word breder en mijn ogen worden weer rood. Bellatrix kijkt me dit keer angstig aan. Ik pak haar vast bij haar shirt en ik gooi haar naar de andere kant van de commonroom. Veel leerlingen kijken me geschokt aan. Ik loop rustig naar Bellatrix toe, 'ik zou de volgende keer goed uitkijken met wie je te maken hebt'. Ik zie de angst in haar ogen maar mijn grijns word steeds breder.Tevreden loop ik mijn slaapkamer weer in en Dromeda ligt nog steeds op bed. Ze kijkt op als ik weer binnenkom, 'ik hoorde iets vanuit de commonroom, wat was er?' Vraagt ze nieuwsgierig. Ik haal mijn schouders op, 'niet zoveel bijzonders'. Ze knikt en gaat weer liggen.
*
De volgende dag loop ik met Dromeda the Great Hall in, de hele Slytherin kijkt ons aan.
'Waarom kijken ze zo?' Vraagt Dromeda. Ik haal mijn schouders op maar ik kan een kleine glimlach niet onderdrukken. Ik zie Bellatrix ergens aan het einde van de tafel zitten. Onze blikken kruizen en ik zie nog steeds angst in haar ogen. 'Volgens mij kijken ze allemaal jou aan' fluistert Dromeda in mijn oor. Ik grinnik, 'volgens mij ook ja' fluister ik terug.
'Waarom?' Vraagt ze. Ik haal opnieuw mijn schouders op. Ze zucht, 'jij weet ook niet veel'. Ik grinnik en ik geef haar een speels stootje.
Aan de Gryffindor tafel zie ik de Marauders zitten, 'ik ga even, ben zo terug'. Ik sta op en wil net weg lopen tot dat Dromeda mijn pols vast houd. Ze kijkt me met een pruillip aan. 'Kom op Dromeda, een paar minuutjes' ze zucht en knikt dan uiteindelijk. Ik loop naar de gryffindor tafel toe en terwijl ik ga zitten leg ik mijn arm om Remus heen en prop wat eten van hun tafel in mijn mond. 'Als dat mijn favo gryffindor's niet zijn' zeg ik met een grijns. Remus geeft me een kus op mijn wang en James en Sirius kijken ons met een vies gezicht aan. Ik grinnik, 'ik hoorde ook dat van een persoon dat James een relatie heeft met Lily' ik zie James rood worden.
'The Ship is Sailed' en ik geef Remus een boks.
'Trouwens, waarom is jullie eten zoveel lekkerder dan het onze' ik hoor ze grinniken.
'Het is zo niet eerlijk!' Vervolg ik.
'Mijn les begint zo' ik geef Remus nog een afscheidsknuffel en dan loop ik weer naar Dromeda en we lopen the Great Hall uit.We lopen pratend de gang door en ik let niet goed op. Per ongeluk botst ik tegen iemand aan en de boeken die ze vast had vallen op de grond.
'Oh sh*t, het spijt me' ik pak de boeken op maar het meisje kijkt me verbijsterd aan.
Ik frons, 'is er iets?'
'J-je lijkt op het' en haar stem breekt.
'Op wie?' Vraag ik verward.
'Je vader natuurlijk' en dit keer kijkt ze me boos aan.
'Het is jou schuld dat mijn moeder is vermoord!' Vervolgt ze.
'Sorry hoor, maar ik kan er niks aan doen dat mijn vader jou moeder heeft vermoord' zeg ik nu ook boos.
'Het zou me niet verbazen als je net zoals hem bent' en ze loopt hoofdschuddend weg.
Ik zucht en Dromeda kijkt me met medelijden aan. Ik haal mijn schouders op en we lopen naar Charms.Ik ben toch niet zoals me vader? Of wel?? Ik zit al zo'n 2 uur in de bibliotheek voor me uit te staren. Ik moet nog veel verslagen maken maar zin heb ik niet. Potions en Astronomy word easy maar Herbology en History of Magic iets minder. Ik doe al mijn boeken weer terug in mijn tas en wil net weglopen totdat ik iets van achter hoor. Ik draai me om en er staan 3 jongens van Slytherin voor mijn neus. Ik herken ze van het begin van mijn jaar. Bij 2 ervan staat een grijns op hun gezicht, terwijl één mij schuldig aan kijkt. Hun grijns is aanstekelijk dus ik begin ook te grijnzen.
'Long time no see' zeg ik.
'Klopt, maar volgens mij heb je je niet zo goed gedragen of wel?' Zegt de middelste.
'Mason was erg van slag toen hij gister over jou praatte' vervolgt hij, ik grinnik.
'Dat zal best, ik ben best eng'
'Wij geloven niet in je praatjes'
Mijn grijns word nog breder.x Liza
JE LEEST
The hated slytherin ((Dutch))✔️
FanfictionJune White is de dochter van een bekende en kwaadaardige dooddoener. Als ze op haar 17e naar zweinstijn gaat voor haar 7e jaar krijgt ze ook geen hartverwarmend welkom. De Marauders kunnen het goed vinden met June, maar als ze een groot geheim over...