Lekcja prof. Niraquil - Smokologia
Temat: Czarny Hebrycki
Witam.
Smokologia. Robione na szybko, bo angielski. Hehe.Czarny Hebrycki jest bardziej agresywny od Walijskiego Zielonego. Musi mieć przynajmniej sto mil dla jednego osobnika. Osiąga do trzydziestu stóp długości, ma szorstkie łuski, błyszczące fioletowe oczy, a wzdłuż grzbietu rząd małych, ostrych jak brzytwa wyrostków kostnych. Ogon smoka hebrydzkiego zakończony jest szpikulcem w kształcie grotu strzały, a skrzydła przypominają skrzydła nietoperza. Żywi się głównie drobną zwierzyną, chociaż zdarza mu się porywać duże psy, a nawet bydło. Klan czarodziejów MacFusty, który od wieków zamieszkuje Hebrydy, jest tradycyjnie odpowiedzialny za opiekę nad swoimi rodzimymi smokami.
Zadanie domowe — opisz tego smoka
Lekcja prof. Asterioss - ONMS
Temat: Buchorożec
Witam!
Dzisiejszym tematem będą Buchorożce.Są to afrykańskie zwierzęta o klasyfikacji XXXX.
Buchorożce nie atakują, jeśli nie są nachalnie prowokowane, ale gdy zaczną szarżować... Zwiewajcie, inaczej skutki będą okropne.
Jeśli chodzi o ich wygląd, to tak:
• Są bardzo duże,
• Mają szarą skórę,
• Ważą około tony,
• Przypominają nosorożca,
• Ich skóra jest gruba i odbija większość zaklęć i uroków,
• Mają duży, ostry róg na nosie,
• Długi ogon, przypominający trochę linę.Róg Buchorożca może przeciąć wszystko - od skóry po metal i zawiera śmiertelnie niebezpieczny płyn, który wstrzyknięty w cokolwiek powoduje, że to wybucha.
Buchorożce mają ogromną siłę, jednak ich populacja nie jest duża, ponieważ podczas sezonu godowego walczące samce doprowadzają siebie nawzajem do eksplozji, a samice rodzą jedno młode na raz.
Praca domowa - opiszcie buchorożce (minimum 100 słów), a dla chętnych - dodatkowo dajcie kilka ciekawostek.
Czas macie do 1 maja.Zastępstwo za prof. Wolfin z prof. Lignum - Numerologia
Temat: Cyfra trzy w serii HP
Witam! Tu profesor Lignum. Profesor Wolfin nie mogła dzisiaj zrobić lekcji, więc oto przybywam z odsieczą. Na pewno wszyscy cieszą się na zastępstwo zamiast braku lekcji, jestem o tym przekonana.
Powiem na wstępie, że nie będzie to zwykła lekcja Numerologii, bo to dziwny przedmiot. Mnie, prostej humanistce, już na sam widok dużych liczb robi się słabo, więc nie liczcie na skomplikowane działania. Ani na żadne inne.
Dobra, na dzisiejszy temat lekcji wybrałam magiczną trójkę i jej znaczenie w serii HP.
Już od starożytnych czasów trójka oznaczała harmonię. Mogłabym się tutaj rozwodzić nad Pitagorejczykami i ich uznaniem cyfry za trzy za symbol kompletności (początku, środka i końca), ale nie omawiamy teraz filozofii. W każdym razie, trójka już od wieków jest uważana za niezwykłą.
Cyfra trzy, jako symbol porządku i harmonii, wiele razy pojawiała się w serii HP. Poniżej podam cztery przykłady:
- Golden Trio - czyli troje przyjaciół, Harry, Ron i Hermiona. Nawzajem uzupełniają się, tworzą całość i idealną przyjaźń.
- trzy insygnia śmierci - czyli czarna różdżka, kamień wskrzeszenia i peleryna niewidka (o ile się nie mylę, należy teraz do pana Wieczorka). Razem dają komplet zdolny do władzy nad śmiercią, tworzą harmonijną całość.
- Turniej Trójmagiczny - trzy szkoły, trzech zawodników (planowo, bo wyszło czterech, jako że Potter oczywiście musiał się wepchnąć). Trzy szkoły zjednoczone w ramach zawodów - harmonijna współpraca. Zapewne zawody również miały być doskonałe, ale wyszło jak wyszło... Ach ten Potter.
- trzech Dursley'ów - owa sympatyczna rodzinka symbolizuje mugoli i ich delikatne zacofanie. Dursley'owie bowiem tworzą całość jako symbol całej społeczności mugoli.
Może trochę za bardzo doszukuję się ukrytego sensu w niczym, ale taka moja natura. Poza tym, wiadomo że Rowling przykładała dużą wagę do liczb - nie tylko do naszej harmonijnej trójki, ale i do innych cyfr, na przykład czwórki (cztery domy).
Nie zadaję nic, bo... Tak.
Lekcja prof. Lignum - Astronomia
Temat: Wenus
Był Merkury, teraz kolej na Wenus. To zaczynajmy!
🌕 Wenus jest skalistą, dopiero drugą planetą od Słońca, ale jest na niej cieplej niż na Merkurym z powodu jej gęstej atmosfery złożonej głównie z dwutlenku węgla. Temperatura na Wenus sięga zazwyczaj około 460°C.
🌕 Nazwa Wenus pochodzi od rzymskiej bogini miłości. Większość obszarów na tej planecie nazwana jest na cześć słynnych kobiet. Największymi wyżynami są Ziemia Isztar (babilońska bogini miłości) i Ziemia Afrodyty (grecka bogini miłości). Jak widać, Wenus jest dość romantyczną planetą. Są tylko trzy wyjątki od kobiecych nazw - jeden od nazwiska słynnego fizyka i dwa obszary od liter greckiego alfabetu.
🌕 Cały obszar Wenus pokryty jest kraterami wulkanicznami. Często na tej planecie zdarzają się też burze - w dodatku deszcz nie jest wodą, a kwasem siarkowym. Mało przyjemnie.
🌕 Atmosfera Wenus jest ponad dzięwięćdziesiąt razy cięższa od tej ziemskiej, a i ciśnienie jest dziewięćdziesiąt dwa razy większe. Mogłoby dosłownie wgnieść nas w ziemię.
🌕 Wenus nazywana jest siostrą Ziemi z powodu podobnej wielkości i masy. Rzeczywiście, liczby te są zbliżone - wielkość Wenus stanowi dziewięćdziesiąt pięć procent wielkości Ziemi.
🌕 Jedna doba na Wenus trwa dłużej niż rok - obiegnięcie Słońca zajmuje bowiem tej planecie ponad 224 dni, a obrót wokół własnej osi - 243 dni.
🌕 Wenus podobno jest kobietą z powodu swojej kapryśności (chociaż my, panie, dobrze wiemy, że nie jesteśmy kapryśne, prawda? No, tylko czasem). I rzeczywiście, Wenus jest dość kapryśna, bo obiega Słońce w przeciwnym kierunku niż wszystkie pozostałe planety.
🌕 Wenus nosi wiele imion - nazywana jest często Gwiazdą Poranną czy Wieczorną, ponieważ jest najjaśniejszą planetą widoczną z Ziemi, łatwą do zaobserwowania i przypomina czasem gwiazdę.
To tyle! Praca domowa - napiszcie czy dałoby się żyć na Wenus i dlaczego. Dwa czy trzy zdania.
Koniec lekcji
Aha, Luna i Ann zajęły przedostatnie miejsce w drugim zadaniu Turnieju z takim samym wynikiem. Aby rozsądzić, która przechodzi dalej, wyślijcie nam na pv pracę o bezoarze - jego opis waszym słowami. Macie czas do 27.04.
(LunaHermionaGinny i Czekoladowy_Jez)Mecz Quidditcha w niedzielę, jeśli Czekoladowy_Jez lub Darriesecret zgodzą się zastąpić BiblioteczkaFantasy na jego pozycji (chyba, że wróci on do tego czasu).
\_/<--- pytanka?
Nox!🖤
CZYTASZ
𝔉𝔦𝔬𝔠𝔞𝔩𝔢𝔲𝔰 - 𝔖𝔷𝔨𝔬ł𝔞 𝔐𝔞𝔤𝔦𝔦 𝔦 ℭ𝔷𝔞𝔯𝔬𝔡𝔷𝔦𝔢𝔧𝔰𝔱𝔴𝔞
Random[zakończone] Witaj w Fiocaleusie - Polskiej Wirtualnej Szkole Magii i Czarodziejstwa! My, cztery założycielki, serdecznie Cię zapraszamy - potrzebujemy uczniów do naszej szkoły. Zainteresowany/a? Wejdź zatem w nasze skromne progi! Za okładkę dzięk...