Het is ondertussen een paar maanden later, en Levi en ik zijn de beste vrienden geworden. Het is kerstvakantie, en ik heb met Levi afgesproken in het park.
Als ik in het park kom, zie ik Levi al zitten, maar hij kijkt niet blij. 'Wat is er?' Vraag ik. 'Ik moet even met je praten.' Zegt hij. Het klinkt heel serieus, en ik word er een beetje bang van. 'Eehhh.... ik weet niet hoe ik dit moet zeggen.' Hij haalt diep adem en zegt: 'ik ga met mijn vader mee naar Frankrijk. Permanent.' Ik schrik. 'Wat? Maar dan zie ik je niet meer! Dat is te lang.' Zeg ik. 'Weet ik en ik zou het liefst willen blijven....' het blijft even stil. 'Maar het kan niet.' Maar ik zijn zin af. 'Yep.' Zegt hij. Het is stil. Er loopt een traan over mijn wang. Nu raak ik mijn beste vriend kwijt. Ik bedoel ik heb Brooke wel, maar zij is een gewone vriendin. Ik heb nooit echt een beste vriend gehad tot Levi, maar nu raak ik hem kwijt. 'Bekijk het van de goede kant. Het is niet voor altijd. Ik kom uiteindelijk weer terug, en dan zien we elkaar weer.' Zegt hij. 'Wanneer ga je?' Vraag ik met gebroken stem. 'Vanavond.' Zegt hij. We staan op, en ik knuffel hem. Nu moet ik dit gevoel voor zo lang missen.
'Vanavond is het kerstavond.' Zeg ik. 'Ja weet ik.' Het blijft stil, terwijl we nog steeds aan het knuffelen zijn.Kerstavond. Ik vond het vroeger altijd super leuk. Maar nu vind ik het alleen maar stom. 'Maak er maar gewoon het beste van.' Zeg ik tegen mezelf.
Jammer genoeg heeft mijn moeder door dat me iets dwars zit. 'Gaat het wel Cyd?' Vraagt ze. Ik doe alsof er niks aan de hand is en zeg: 'ja prima.' Maar ze gelooft het niet. We zijn met de familie dus ze neemt me even mee naar de gang, en we gaan op de trap zitten. Ze vraagt nogmaals: 'gaat het wel?' 'Nee.' Zeg ik, en ik barst in tranen uit.' Ze troost me tot ik weer een beetje rustig ben. 'Wat is er gebeurt.' Vraagt ze. 'Levi verhuisd naar Frankrijk.' Zeg ik. 'Och liefje toch. Probeer er maar niet aan te denken.' Zegt mam. 'Maar mam, je begrijpt het niet. Het is permanent.' Het is stil.
~
Het is de volgende ochtend, en ik besluit om mijn kamer op te ruimen. Terwijl ik bezig ben, vind ik een shirt van Levi. Dat was van die keer dat hij bleef slapen. We deden gezichtsmaskers, en keken horror films, met heel veel popcorn. Dat was echt de dag van mijn leven.
Ik ga op mijn bed zitten, en ruik aan het shirt. Levi's geur zit er nog in.
Ik merk dat er een traan over mijn gezicht glijd.
JE LEEST
Stay {dutch}
Romance{plz don't go! I can't live Without you} Dit is het verhaal van Cyd Allen. Ze ontmoet een jongen tijdens Corona, en het klikt meteen. Ze weet alleen nog niet dat hij niet blijft.