Hoofdstuk 6

2 0 0
                                    

Het is midden in de nacht, en ik hoor geruis. Onze tent staat naar het lavendelveld, dus het zal vast niks zijn. Maak ik mezelf wijs. Dan hoor ik het nog een keer, en besluit ik te gaan kijken. Als ik naar buiten loop zie ik Levi in het veld zitten. Ik loop er naartoe. Het blijft stil. 'Weet je nog wat ik zei, over dat ik een vogel wil zijn?' Vraagt Levi. 'Ja.' 'Nou....ik ben er al een. Ik zou kunnen gaan en staan waar ik maar wil. Maar ik word gevangen gehouden, waardoor dat niet kan.' Zegt hij. Ik ga tegen hem aan zitten. 'Ik moet je wat vertellen.' Zeg ik. 'Vertel maar.' Zegt hij. Ik haal even diep adem. 'Ik hou van je. En dan niet als gewoon vrienden, maar als meer dan dat.' Zeg ik. Hij zegt niks, waardoor het stil is, tot hij voorover buigt, en me zoent. 'Ik heb dat al zo lang willen doen.' Zegt hij, En dan zoenen we weer. We worden allebei knal rood. 'Ik hou ook van jou.' Zegt hij.

Ik word wakker in het lavendelveld met Levi. We zijn vast ik slaap gevallen denk ik. Dan kijk ik naar Levi die nog slaapt en denk ik aan vannacht, waardoor ik moet glimlachen. Ik probeer op te staan zonder hem wakker te maken, maar hij trekt me terug op het kleedje waar we op lagen, en zoent me. 'Je hebt echt hele mooie ogen wist je dat?' Zegt hij. 'Nee, maar ik verdrink in de jouwe.' Zeg ik, en ik word rood.
Het is stil, tot ik hoor dat er iemand aan komt. 'Cyd! Ik schrok me dood, ik wist niet waar je was!' Zegt mijn moeder. 'Ehh...mam ik kan het uitleggen.' Zeg ik. 'Hi Ellie.' Zegt Levi. 'Dus hoe lang is dit al aan de gang?' Vraagt mam. 'Nou...sinds vannacht.' Zeg ik. 'Ik wist dat dit ooit zou gebeuren, en nu is het eindelijk gebeurt.' Zegt mam. 'Ben je niet boos?' Vraag ik. 'Nee natuurlijk niet.' Zegt mam, en ze loopt weg. 'Kom je wel zo!' Roept ze nog. 'Ja.' Zeg ik.
'Mag ik misschien bij jou blijven voor een tijdje? Ik wil nu even niet thuis zijn.' Zegt Levi. 'Ja tuurlijk. Ik heb toch een tweepersoons luchtbed.' Zeg ik. 'Dank je.' Zegt hij, en hij zoent me.

Stay {dutch} Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu