love again ; three

421 56 24
                                    

mina berjalan masuk kedalam 7e dengan kasut tumit tinggi dan bibir yang agak merah.

  " noona– jisung! " mulut jaemin ditekup dibelakang rak roti.

" noona ni kenapa? terkejut jaemin tau tak? " mina tersengih.

  " noona nak mintak tolong jaemin boleh tak? pasal mark. " jaemin sudah tersenyum.

" noona nak mintak getback? "

  " tepat tapi bukan tu. Noona nak menangi hati dia balik, tapi jaemin tolong noona boleh kan? " jaemin mengangguk laju.

" boleh . Nak jaemin tolong apa? " lalu mina berbisik sesuatu.

  " susah jugak tapi– nanti jaemin mintak tolong yang lain okay? " mina tersenyum dan mengangguk laju.

" tapi jaemin, tempat kerja mark dekat mana eah? " jaemin termenung seketika.

  " lupa lah. Cuba call chenle. Dia ada semua maklumat pasal person person dalam apartmen kitorang. "

" mesej nombor chenle tau? noona nak pergi kerja. gumawo, jaemin-ah. Nanti noona belanja makan tau? annyeong! " jaemin hanya tersenyum.

  " ah. Only if you know– dahla jaemin. Move on la move on. "

×××

" eun! nak curi tulang kejap! " mina duduk di bangku kafe milik jaehyun dan membuka telefonnya.

ring dingdong ring dingdong

  " yeobosaeyo? chenle-ah. Ni– "

" you ni mesti scammer kan? you nak apa? i tahu i banyak duit, tapi takkan lah nombor i je you nak call? "

  " aniya , chenle ni– "

" kes mahkamah? kes langgar lari? kes nak tarik kereta? maaflah i dah masak dengan semua penipuan scammer. Plus, chenle tak buat jenayah. "

  " aniya! ni noo– "

" kesalahan paling besar i buat pun, rap dengan rambut hitam with deep voice. Takkanlah sebabtu pun you nak saman i ? you nak berapa juta? I bank in kejap lagi– "

  " ni mina noona lah! tahulah banyak duit! atleast dengarlah orang nak bercakap dulu. "

  " oh noona rupanya. Kenapa call lele ni? mana dapat number i? "

" jaemin. Nak tanya, tempat kerja mark dekat mana ? "

   " satu soalan bersamaan dengan seratus ringgit. "

" kau nak makan penumbuk ke? "

  " eheh. Canda aja sih. Mark hyung? dia kerja dekat– eo , kejap? harini hari jumaat kan? mark hyung cuti. Dia ada dalam bilik dia– "

  " YAH ZHONG CHENLE!!! "

×××

" hyung! ada orang datang! "

" siapa? bukak ajelah pintu tu– "

  " heeyong! jisung nak membuang ni! dah tak tahan– "

" suruh lele– "

  " dia tengah main doraemon ngan haechan hyung! "

" renjun? jeno? "

  " hyung! jangan jadi berat punggung la! nanti naik bisul! " mark mengeluh. Dia bangun dari katil dan berjalan turun keriang tamu.

" sikit - sikit nak membuang. " dia membuka pintu sambil bermain telefon.

[✓] LOVE AGAIN ; mark leeWhere stories live. Discover now