love again ; fourteen

288 45 4
                                    

mark berjalan dipantai bersama seorang gadis yang dia cintai . senyuman tak lekang dari bibir lelaki itu.

  " jadi awak dah nak balik esok? " gadis itu memandangnya. mark mengangguk.

" ya. tak boleh lama sangat sebab saya banyak kerja. " gadis itu mengangguk dengan wajah yang sedih.

   " hei remi . " tangan gadis itu dia genggam.

" apa kata awak ikut saya balik seoul? saya, boleh tolong awak cari kerja dekat sana kan? " remi dan mark saling berpandangan.

  " tengoklah dulu. kalau keadaan okay saya ikut awak balik seoul ya mark? " mark dan remi tersenyum.

" mark , terima kasih sebab bagi saya peluang untuk bahagiakan awak. saya janji saya akan cuba jadi girlfriend yang terbaik untuk awak. " mark tersenyum dan memeluk pinggang gadis itu erat.

  " saya pun sama. saya janji yang saya akan cuba jadi teman lelaki yang terbaik untuk awak , remi . "

×××

mina sudah selamat masuk kedalam rumah dengan penat sekali. walaupun tidak berjalan jauh , dia begitu penat harini.

  " soooo , ada apa-apa yang terjadi sepanjang trip ke dubai? " mina tersenyum memandang naeun.

  " aku rasa , mark dah slow slow suka aku lah beb. like , dia dah lembut hati dengan aku dekat sana. apa next step aku kena buat agaknya? " naeun menggosok-gosok dagunya.

" goda dia? mana tahu dia jatuh hati dekat kau dengan cepat? " mina tersenyum suka. mana tahu dia ada harapan?

tapi jangan taruh terlalu tinggi ;)

×××

" annyeong mark lee! "

  " eo mina-yah. mama ajak kau datang dinner malam ni. kau nak aku jemput ataupun , kau nak datang sen– "

" mestilah nak awak jemput saya! dalam pukul lapan awak datanglah sebab saya habis kerja pukul enam lebih. saya nak rehat dulu kalau boleh. "

  " eung. kkurae. rehat la dulu , nanti aku call kau balik. "

" nae , annyeong mark-ssi. " panggilan diletakkan lalu telefon dimasukkan kedalam poket.

  " noona– "

" eh mina nak kahwin– eo chani? terkejut noona tahu tak? " chani menggosok belakang lehernya.

  " chani nak tanya sesuatu boleh tak? "

" tanya apa? "

  " noona dengan hyung haritu, memang betul ke akan kahwin? " mina tergelak halus dan mencubit pipi chani.

" geulse . tapi doakan semoga dia jatuh cinta dengan noona tau? aigoo uri chani neomu kyeopta. " chani mengangguk perlahan dan menghela nafas.

  " wae? "

" anindae. geunyang , tanya. lega bila tau noona belum tentu jadi isteri dia. " chani tersenyum nipis dan berjalan pergi sementara mina masih belum faham apa maksud lelaki itu.

" macam - macamlah budak ni. " mina menggelengkan kepalanya lalu mengangkat semua gelas gelas diatas meja dan dibawa masuk kedapur.

×××

" mina! mark dah sampai tu! " mina terus berlari turun dari biliknya dengan senyuman yang lebar.

  " mark! " mark yang bersandar didepan kereta itu tersenyum memandangnya.

" kajja. masuk . ah kejap.  naeun-ah! " naeun yang baru hendak mengunci pintu pagar memandang mark.

  " kau tolong pergi masakkan dinner kat rumah boleh? aku dah beli barang tapi tak sempat masak– "

" boleh! nanti aku pergi. jaga mina elok - elok ya? " naeun tersenyum dan berlari masuk kedalam rumah. boleh pi jumpa jaemin ahaks.

mark memasukkan keretanya kedalam garaj dan mereka berdua turun dari kereta .

" ah mina sebelum tu , lepas siap makan kejap lagi naik bilik aku tau? nak bincang something important dengan kau kejap. boleh kan? " mina mula tersenyum malu dan mengangguk.

" jom masuk. " tangan mina dipegang dan dia memimpin mina masuk kedalam rumah puan lee.

×××

" gumawo naeun noona. datang masak untuk kami. padahal kami boleh je order delivery . " naeun tersenyum.

  " tak ada apa sangatlah. benda biasa je ni. dah siap makan kan? letak kat sinki , biar noona basuh– "

" ALHAMDULILLAH TERLEPAS DARI BASUH PINGGAN HARINI! JENO JOM KITA PERGI SAMBUNG MAIN SUPER MARIO! " haechan terus mengheret jeno ke ruang tamu .

  " eung , tapi pinggan banyak ni noona. okay ke noona nak basuh sorang? " ujar jisung lalu chenle mengangguk setuju.

" habistu , jisung dengan chenle nak tolong ke? " dua orang lelaki itu saling berpandangan.

  " eh sung , kita ada kerja sekolah tadi kan? banyak jugak kan? jom pergi siapkan, nanti kena denda. "

" ha ! betullah . jom. " mereka berdua terus melarikan diri . naeun menggelengkan kepalanya.

  " biar aku tolong. " dia berdiri disebelah naeun untuk menolong gadis itu membasuh pinggan.

" tak apa , naeun boleh buat– "

  " kau dah tolong masakan untuk kitorang , biar aku tolong. lagipun banyak yang nak kena basuh. " naeun terdiam dan perlahan-lahan tersenyum.

itulah na jaemin. gentleman gila .

tbc

ya. nana memang gentleman. pacar semua orang tuh makanya.

[✓] LOVE AGAIN ; mark leeWhere stories live. Discover now