love again ; sixteen

294 42 9
                                    

sebulan. kini sudah sebulan tempohnya , mina tidak lagi bertemu mark lee. bukan kerana dia benci , tapi dia ingin orang yang dia sayang bahagia.

ya , dia masih sayangkan mark lee. walaupun lelaki itu mungkin sudah menjadi suami orang? entahlah dia pun tak tahu.

naeun? entahla . housemate dia tu , kadang - kadang ada dekat rumah . kadang - kadang tak ada. entah kemana dia pergi pun tak tahu.

wooyoung? mina telah menolaknya secara lembut supaya lelaki itu faham dan ya , wooyoung mengalah.

" noona! " mina menoleh dan tersenyum nipis. na jaemin dan park jisung. mina berdiri dan menyambut kedua orang lelaki muda itu dengan pelukan hangat.

  " lama noona tunggu tau! eee . "

" ehehe mianhae noona. jisung sakit perut tadi . maaf tau? ya ya? maafkan jisung ya? " mina mengusap rambut jisung .

  " gwenchana. jadi , korang datang jumpa noona ni kenapa? bunyi macam hal serious je ni? taknak bagitahu? " jisung mengheret mina duduk di kerusi terlebih dahulu.

lalu jaemin mengeluarkan sepucuk sampul surat yang mengandungi kad didalamnya. jantung mina mula berdebar.

" seolma , ni— " jaemin menghela nafasnya dan mengangguk setelah mina membaca isi kad jemputan tersebut.

  " mark hyung suruh noona datang. dia cakap , dia tak mampu nak contact noona sendiri. jadi dia mintak tolong jisung dengan jaemin hyung. dia cakap dia nak kawan baik dia datang majlis dia. " mina tersenyum nipis.

" kkureomyo , noona akan datang. um , noona pergi tandas kejap tau? korang orderlah dulu. wooyoung - ah , ambilkan order dorang kejap boleh? " melihat anggukan dari wooyoung , mina terus berjalan pergi .

tangisan. cuma itu yang dia dapat ungkapkan. bagaimana dia hendak bertahan , melihat orang yang dia cintai berdiri di pentas bersama orang lain?

mina lelah. tapi mungkin dia akan pergi.

" mark , wae? na hante wae ireoni? " lalu mina terdiam dan tangisannya terhenti saat ada seseorang yang memeluk dia erat dari belakang.

itu , na jaemin.

" noona , uljima. jaemin faham apa yang noona rasa . geuraeso jebal , jebal buka hati noona untuk jaemin dan lupakan mark hyung. jebal , jaemin sendiri tak mampu tengok noona sedih. " mina terkejut namun dia hanya mendiamkan dirinya.

" jaemin-ah , noona— "

" arraseo. jaemin tahu , noona tak boleh. " namun na jaemin tetap tersenyum. itulah , na jaemin. seorang yang berhati tulus walaupun dia sering disakiti.

" maafkan noona , na jaemin. "

dan disitu , lee naeun memerhatikan kejadian. hatinya hancur , buat sekali lagi.

×××

bahu bakal suaminya itu disentuh . mark menoleh dan tersenyum manis. gadis itu ditarik masuk kedalam pelukannya.

  " seminggu lagi , dan kita akan hidup bahagia kan? betul tak sayang? " remi tersenyum dan mengangguk.

" mark , kalau saya pergi dulu awak cari lain tak? jujur please. " mark memandang tunangnya hairan. mengapa tiba-tiba tanya soalan begitu?

" remi , saya tak suka benda cliche faham? awak ingat kita dalam drama ke? "

  " tak , tapi jujur. awak akan still cintakan saya atau cari orang lain? " mark menatap wajah cantik itu dan menekupnya.

" depends. sayang , dahla. jangan mengarut macamni boleh tak? saya tak suka okay? " dia memeluk gadis itu erat .

tanpa mark tahu , dia menyimpan satu lagi rahsia dimana ia akan menjadi punca musnahnya satu hubungan.

×××

" kim donghyun? ada apa kau datang sini? " naeun berpeluk tubuh memandang lelaki itu.

" aku nak jumpa mina kejap boleh? aku ada benda nak bagitau dia. " naeun berdecit perlahan.

  " tak boleh. dan takkan pernah boleh. kau penyebab dia putus dengan teman lelaki dia , sampai sekarang teman lelaki dia still taknak percayakan dia. " donghyun mengeluh perlahan.

" please naeun? aku memang ada benda penting nak cakap dengan mina. please? kejap je aku janji— "

  " eun? siapa— donghyun oppa? " mina menelan ludahnya. donghyun memandang wajah gadis itu .

" mina , oppa nak cakap dengan mina kejap boleh? please mina? " naeun memegang bahu mina dan menggelengkan kepalanya.

  " tak apa eun. biar aku cakap dengan dia kejap ya? kau tolong tengokkan samgyetang dekat dapur boleh? kejap lagi aku nak hantar dekat mama mark. " naeun mengangguk dan berjalan pergi.

mina mendekati donghyun yang berada diluar pagar. mina memasukkan tangannya kedalam poket .

" ada apa, oppa? "

" ini. oppa cuma nak bagi video ni. oppa dah menyesal dengan apa yang oppa buat . lapan tahun lepas , hari dimana hari oppa cium mina depan mark. waktu tu , oppa cuma buat lakonan semata-mata . " satu pendrive diserahkan kepada mina.

  " jadi apa yang oppa nak mina buat? "

" dari awal video tu ada klip oppa cakap dengan yang lain pasal prank ni . tunjuk tu dekat mark , supaya dia percayakan— "

  " eh kau pergi sekarang! kau rasa ada guna ke aku tunjuk sedangkan dia dah nak kahwin! pergi! mina dah penatlah! jebal , pergi. " mina menahan tangisannya.

  " oppa akan pergi , jauh dari sini. maafkan oppa ya? oppa obses dengan mina sebelum ni, oppa ingat oppa cintakan mina. tapi tak , oppa cuma obses. " mina mengenggam erat tangannya.

" dahla. pergi . "

  " oppa doakan mina jumpa kebahagiaan mina yang mina nak selama ini. maafkan segala kebodohan oppa ya? annyeong. " donghyun menunduk hormat sebelum menaiki motorbike nya semula .

" mina... "

  " naeun! " dia menangis dibahu naeun. naeun mengusap lembut bahu gadis itu. mina telah lalui banyak perkara. kini sudah sampai masanya , dia cari kebahagiaan dia sendiri.

tbc

haaaa gimana gimana? korang rasa la kan , kenapa remi cakap camtu? uwu uwu , and naeun akan end up dengan siapa? pastu agaknya mina memang dah putus asa ke belum? 

[✓] LOVE AGAIN ; mark leeWhere stories live. Discover now