lucas termenung di balkoni apartment mark . manakala yang lain sedang berseronok bermain ps5 . mark yang tersedar akan hal itu terus mendekati rakannya .
" kau okay tak? " lucas tersenyum nipis .
" entahla. kadang - kadang aku tak faham dengan diri aku sendiri . bodoh kan aku? kenapala aku lepaskan jiyoon dulu. " mark menepuk bahu sahabatnya itu .
dia tahu apa yang lucas lalui . dan semua itu menyakitkan . ianya bukan kerana lucas seorang , tapi juga keluarganya dan keluarga si gadis .
" aku yakin dia dekat je dengan kau. cuma kau belum ada peluang nak nampak dia untuk kali terakhir . lagipun , maybe jiyoon dah bahagia kan? kau tak patut taruh harapan. " mark turut memandang bintang - bintang di langit.
" kau patut fokus ubah isteri kau. tapi kalau dah melampau sangat , buat apa yang patut. sekarang kau berlembut je dengan dia . " lucas tersenyum . ototnya diregangkan .
" aku rasa macam nak jogging lah . kau tengokkan luna boleh? " mark memandang lelaki itu.
" dah nak masuk pukul 1 ni weh— "
" kejap je. okay? tolong tengokkan luna. " lucas terus berjalan pergi. mark menggelengkan kepalanya dan menutup pintu balkoni lalu berjalan ke sofa semula .
" oh ya , mark hyung . tadi ada orang kirim surat. tadi baru haechan teringat . " haechan mengambil sepucuk surat yang dia letakkan dibawah majalah .
" siapa yang bagi? " haechan menjungkit bahu.
mark terus membuka sampul itu dan terdapat beberapa keping gambar tunangnya sedang tersenyum . lalu ada sekeping nota .
" kalau kau nak nyawa kau dan family kau selamat , lepaskan isteri aku dari genggaman kau lahanat. atau mungkin aku perlu bunuh orang yang pernah kau sayang dahulu? " mark mengerutkan dahinya tatkala ada sekeping gambar mina disitu .
" hyung , kita report polis lah— " belum sempat renjun menghabiskan ayatnya , mark sudah memotong .
" tak perlu. aku yakin ni ancaman biasa . mungkin sebab aku dah nak kahwin . adalah tu orang dengki . "
" tapi tak mungkin hyung. kalau dengki , macam mana dia boleh ada gambar mina noona , lepastu tunang hyung ? " soal jaemin pula. mark menghela nafasnya .
" maybe dia stalk? alah tak payah risaulah— "
" PAPAAAAAA! " jeno terus berlari ke tingkat atas sebelum mark sempat bangun . tak lama kemudian muncullah luna didalam dukungannya .
" uncle mark , papa mana? " mark tergelak halus melihat wajah cemas gadis kecil itu .
" papa keluar jogging kejap. luna lapar ke? " luna yang masih duduk dalam dukungan jeno mengangguk.
" oppa masakkan untuk luna nak? " soal jaemin bersama senyuman . jeno sudah duduk disofa dan luna diatas pahanya .
" nak nak! uncle mark , ada coklat tak? " mendengarkan pertanyaan luna , jisung terus menyerahkan sepapan coklat cadbury .
" nah ambik oppa punya. " luna tersengih comel. coklat yang jisung beri dia ambil .
" gumawo oppa! " sementara jaemin cuma memanaskan pasta yang dia masak untuk makan malam tadi .
" oh ya uncle mark , uncle mark nak kahwin dengan siapa? petang tadi luna lupa tanya sebab papa bawak luna pergi beli mainan. " mark tersenyum nipis .
" ni . nanti luna kena panggil dia auntie remi tau? cantik kan? " luna memuncungkan bibirnya.
" cantik tu cantik. tapi dulu papa dengan jiyoon unnie pernah cakap yang uncle nak kahwin dengan mina unnie . kenapa sekarang tak? " mark terkedu. bagaimana si gadis kecil ini boleh ingat dengan jelas ?
" sebab mina unnie kan nak kahwin dengan sungchan . " jaemin meletakkan sepinggan pasta bersama senyuman . lalu dia kembali ke tempat asalnya di sebelah chenle .
" oppa suap luna. " jeno tersenyum manis sehingga terbit eyesmile miliknya . pasta ditiup dan disuap ke mulut luna .
" geunde , luna sempat kenal dengan jiyoon noona? kan umur luna 5 tahun baru? " luna memandang renjun dan mengangguk .
" dulu , dia selalu datang jaga luna kalau mummy tak ada dekat rumah . dia pun rapat dengan papa. tapi lepas mummy balik , jiyoon unnie dah tak datang. bila luna tanya papa, papa diam je. papa cakap tak payah ingat dia lagi dah. "
" cara dia bercakap tak sama langsung macam lucas hyung. tapi muka dia nampak sama. " chenle menjeling jisung.
" dah anak dia memanglah nampak sama. " jisung turut menjeling chenle.
" eo— papa! " luna terus berlari dan memeluk tubuh ayahnya itu .
" lah cakap jogging? "
" tak jadi. aku jalan - jalan ambik angin tadi. jom luna . " gadis itu duduk di pelukan lucas.
" papa suap? "
" makan sendirilah. dah besar kan? " luna mengecilkan matanya memandang lucas tajam.
" ish! baik duduk dekat oppa. " dia kembali ke pelukan jeno lalu mereka ketawa melihat gelagatnya .
" mark. " mark memandang lucas yang berwajah datar itu . keningnya diangkat .
" aku , nampak mina tadi. "
" so? ada kena mengena ke dengan aku? " mark terus mengalihkan pandangannya ke arah televisyen.
" bukan. mina , menangis. dekat tasik yang kita selalu pergi dulu. tasik yang kau selalu pergi dating dengan dia . " mark terus memandang lucas.
" aku nak pergi tegur tapi , entahla. nanti kalau spy spy bini aku nampak , dia tuduh aku macam macam pulak. penat nak gaduh. " mark terus mencapai kunci keretanya dan berlari pergi.
" tch. dah agak dah . dia , masih ada satu soft spot untuk noona cuma dia ego. " chenle menggelengkan kepalanya .
" chenle , nak kasitahu lucas hyung? " chenle memandang jisung dan mengangkat kening.
" ala yang petang tadi! "
" oh... bagitahu ajelah. kau tanya aku apasal? bukannya dosa kalau bagitahu. " jisung memukul perlahan bahu rakannya itu.
" geunde hyung , kitorang tak taulah betul ke tak cuma petang tadi. chenle dengan jisung pergi satu tapak perkhemahan ni tau sebab nak buat research untuk geografi. " lucas memberi sepenuh perhatian terhadap jisung .
" lepastu , kitorang ternampak seorang perempuan ni. dia macam penjaga tapak perkhemahan tulah lebih kurang. muka dia sama gila dengan jiyoon noona. cuma nampak matang sikit . "
" kau tak bergurau kan? " jisung menggelengkan kepalanya.
" the fact that budak budak dekat situ panggil dia yoon noona membuatkan kitorang rasa tu memang dia . "
" WEH TENGOK GAMBAR NI BETUL - BETUL! " mereka semua terkejut dengan jeritan haechan dan renjun .
tbc
ada apa dengan gambar yang mark dapat tadi? and ayo ayoooo kita dah nak dekat ending daaaaaaa
YOU ARE READING
[✓] LOVE AGAIN ; mark lee
Fanfic; will your first love , be your last love? ❝ didn't you see it now? I'm trying to love you again , kang mina. ❞ - mark lee. start ; nineteenth of march , 2020 . end ; some day. ©️ yukheiamorist original idea. @nct dream fanfiction. @nct 127 fan...