love again ; two

467 64 40
                                    


“ bzz bzz 00 line sehingga 02 line. Sila datang kebilik saya sila sekarang. ”

“ group chat ada duh. Kau buat apa main walkie talkie ni jaemin? ”

“ injun, sila jangan cakap banyak. Ini hal berkaitan hidup mati aku . Kalau korang tak datang memang korang tak sayang aku– ”

  “ jap nana aku datang sekarang. ”

“ bagusnya bang jeno harini. ”

   “ sung, lele anda dimana? ”

“ kita lagi di dapur nih. Mau makan dulu makanya. ”

  “ eychan, kau tengah membuang ke sekarang dik? ”

“ echan main overwatch dalam bilik dia– ”

   " WEI HUANG RENJUN! AKU DAH NAK MENANG TADI SHIAL. MASYALLAH KENAPALAH SUKA SANGAT SEMUA GANGGU KENTANGTERAMAN AKU! " haechan mengusutkan rambutnya .

  " bang, takyah capslock. Kami faham lagi. " ujar lele.

" sung, kunci pintu cepat. " jisung yang lurus lagikan bendul itu hanya menurut arahan jaemin.

  " mark hyung tak ada kan? "

" dia ada je. Termenung kat balkoni bilik tadi. Teringatkan bil api kot. " selamba badak si jeno bercakap.

  " ha apa yang hidup mati sangat tadi tu? lakonan? " renjun memandang jaemin.

" siapa yang bodoh bagitahu mark aku balik awal harini? " haechan sudah menyanyi manakala jisung makan pepero.

  " aku jumpa mina noona. " terus lima orang lelaki itu memandang jaemin.

" biar stroberi hyung? " chenle melekuk kepala jisung.

  " siyes arh? " dia memandang jeno dan mengangguk.

" pastu mark macam mana? " chenle memandang jaemin.

  " macam tu la. Lepas tahu tu mina noona, dia terus ajak aku balik. Nampak sangatlah dia still marah kat noona. " haechan mencemik.

" duh kenapa mark tu odo? tuannya hensem tapi sayang pendek– "

  " injun, anda lagi pendek. Sedar diri sila. " jisung menjeling renjun.

" kau tak rasa ke mark hyung memang salah faham gila dengan noona? " mereka semua memandang haechan.

  " tulakan. sian duh noona. " jeno menggelengkan kepalanya.

" jadi ni hidup mati yang memang kau cakap nak mati– "

  " korang . keluar sekarang. turun makan. Hyung dengar apa yang korang duk bualkan. " mereka berenam saling berpandangan.

" ayok nana. " serentak lima ketul dreamies.

×××

di meja makan. Semua diam tak berkutik. Takut dengan mark punya pasal.

  " hyung, hyung dengar semua ke– "

" dengar sangat. Korang tahu aku tak suka bahas pasal hal tu kan? " jisung dan renjun sudah menunduk.

  " mianhae hyung. Kitorang tak bermaksud– "

" dah banyak kali aku pesan. Hal yang lalu jangan bangkit. Aku tak suka. Kau orang nak aku ulang berapa kali? "

" chenle-ah , salahkan jaemin cepat . Kau taknak kena marah kan? " bisik haechan. Setannya anda.

  " salahkan jaemin. " ujar chenle. jaemin memandang chenle tidak percaya.

" haah hyung. Dia start dulu. " jeno pula menyerang.

  " ya hyung salah jaemin ha. " jaemin mengaku salahnya.

" aku bukan marah kau nak bahas hal tu tapi, tahu kan aku tak suka bila korang bahas pasal hidup mati ni? tak faham lagi? " mereka semua terus memandang mark yang sudah frust.

  " AAAAAA HYUNG MAAFKAN KAMI MARK HYUNG!!! "

  " tapi bukan ke kita kena selalu mengingati mati? " renjun menyoal dengan polos.

" HUANG HOTPOT! "

×××

" jadi ceritanya sekarang jaket yang kau pakai tu jaket mark? ex kau? " mina mengangguk bersama cebikan.

  " patut aku macam kenal bau perfume tu. Tak sangka taste dia belum berubah. " naeun mengusap bahu mina.

" sabarlah mina. Aku faham apa yang kau rasa . Aku pun pernah kena reject dengan jaehyun dulu tapi dia cari aku balik– "

  " reject dengan ex sama ke odo? " naeun tersengih .

" aku tak tahu kenapa. Hati aku– " mina menekapkan tangannya.

  " berdegup kembali untuk dia– "

" kau tak payah drama lah. Bila je kau move on? kau tak pernah move on pun daripada dia. buktinya? gambar dia , gambar kau dengan dia kau simpan. " memang benar yang naeun katakan. Dia masih belum dapat move on dari mark.

  " eun, kau tahu tak betapa sayangnya aku dekat dia? dekat empat tahun . Semuanya musnah sebab betina setan haram tu– "

" habis yang kau goda jantan depan mark tu dah kenapa– "

  " SJSJSJSJSJ AKU TAK GODA DIA PUN LAH! MUKA DAHLA PENUH DENGAN JERAWAT BATU! " naeun tergelak.

" mark tu salah faham dan tak memahami aku serta tak faham bahasa . Aku nak terangkan dia lari, merajuk pastu ajak break up . Esok tu? dah ada betina jahanam kat sebelah entah ish! babi– " naeun menampar mulut mina.

  " ingat dosa mina. Kau tu bukannya lama sangat hidup atas dunia ni. Ajal tak mengenal usia. Bila bila je kau boleh mati. " mina terdiam.

" habis kau ingat couple tak haram disisi agama– "

  " aku ada crush je. " mina mengeluh berat.

" aku nak ambik mark balik. " naeun membulatkan matanya.

   " taklah, ceritanya sekarang kau desperate ke apa? ex kau tu kang mina ey. " mina mendiamkan dirinya.

" ramai lagi yang nak kan kau mina. Tu wooyoung yang kerja dekat kafe aku tu pun sukakan kau. Tapi kau reject dia. " mina menggelengkan kepalanya.

  " tak sama dengan mark. " naeun melepaskan keluhan.

" tak kira. Mulai harini, misi memikat ex bermula! eun, kalau kau sayang aku kau kena tolong aku. " naeun mengangguk setuju.

  " ye dan harap kau tak broken la . mark tu hati konkrit. "

" tak kisah. Aku akan cari cara untuk buat dia jatuh hati dengan aku balik. Tapi sekarang , aku kena minta tolong dreamies dan– "

  " sepupu kau.  " naeun mengangkat keningnya.

" jaehyun? " mina mengangguk bersama senyuman yang sukar untuk ditafsirkan.

tbc

move on bukan mudah ya anak anak . Simpan didalam kepala. Tapi, tips move on untuk mina? ada sesiapa nak kasi?

[✓] LOVE AGAIN ; mark leeWhere stories live. Discover now