naeun mengerdipkan matanya berkali-kali melihat mina sedang merias dirinya dihadapan cermin.
" kau nak kemana , kang mina? "
" bos, saya nak mintak cuti harini– "
" kau nak aku potong gaji ke? kang tak makan kau bulan ni. " mina mencemik.
" ala eun, aku ada misi– "
" misi kau petang nanti, pagi ni kerja dulu kalau tak– "
" alaaaa naeun! bolehlah? " naeun menggelengkan kepalanya
" tak ada tak ada. Sekarang ni kau cuci muka kau, aku malu nak mengaku ada kawan merangkap pekerja macamni. Aku tunggu bawah . " mina mencemik.
" ish sebok ah naeun ni. " telefonnya dicapai .
" hello injun? plan a cancel. Noona ada kerja pagi ni. Kita guna plan b petang nanti okay? "
×××
" terima kasih datang lagi. " mina tersenyum kepada pasangan yang baru sahaja selesai membayar di kaunter. Belakang lehernya diurut .
" aduh lenguhnya. Lambat lagi ke nak petang? aku dah didera ni. " jam baru menunjukkan pukul 11 dan dia akan pulang kerumah pada pukul 3 .
" aigoo kesiannya dia. " pelekat berangin ditampal dibelakang leher mina.
" eo? gumawo chani-ah. " mina tersenyum.
" noona penat sangat ke? kalau penat biar chani jaga kaunter dengan lap meja– "
" ah aniya gwenchanayo. Gumawo sebab ambik berat. " bahu chani ditepuk. Lelaki itu muda setahun daripadanya.
" um arraseo, tapi kalau penat sangat bagitahu chani tau? "
" chani buatkan latte boleh? kita minum kat atas? " chani tersenyum dan mengangguk laju . Dia terus berlari kedapur.
" kiyowo. " mina tersenyum. Lalu dia terpandang keluar kafe.
" eh, hujan? " lalu matanya membulat. mina menanggalkan apron dan terus berlari keluar dari kafe
" noo– na? eodiga? " chani datang dengan dua cawan latte dan wajah yang polos. Kemana, gadis itu pergi?
×××
" jawablah call! " mina berlari didalam hujan dan dalam masa yang sama juga dia menelefon renjun.
" andwae andwae! " dia terus berlari naik ke rooftop sebuah bangunan putih.
" aish– mark lee!! " mina terus berlari kearah mark yang sudah terbaring di lantai rooftop.
" mark! mark bangun mark! " nombor jaemin pula dia tekan.
" yeobosaeyo? jaemin-ah! "
×××
mina setia menunggu mark yang masih lagi tidur dikatilnya. Dia ingin bertanggungjawab keatas segalanya.
" noona, noona baliklah tukar baju dulu. Noona kan main hujan jugak tadi? " dia menggelengkan kepala tidak mahu.
" tak apa jeno, noona boleh tunggu sampai dia bangun. " jeno dan renjun saling berpandangan.
" mianhae noona, renjun lupa nak bagitahu mark hyung pasal nak jumpa dia petang nanti. Sebab, tadi ada banyak assignment nak kena siapkan. " mina tersenyum dan mengusap bahu renjun yang menunduk itu.
" gwenchana. noona tak salahkan injun pun. arraseo? tak payah rasa bersalah. " dia menoleh memandang mark semula.
" aku dah bayar bil hospital tadi, doktor cakap mark hyung kena banyak rehat sebab dia duduk lama sangat dalam hujan tadi. " jaemin masuk kedalam wad itu dan duduk disofa.
" lama sangat? " jaemin mengangguk.
" dia keluar rumah pagi tadi pukul lapan , noona jumpa dia pukul sebelas lebih. "
" dia dah tahu dia tak boleh main hujan lama - lama kenapa dia tunggu jugak? " mina merengus kesal.
" mark hyung memang macam tu. Kalau hal kerja, dia tak kisah lama ke, kejap ke, asalkan ada bayaran sebab dia nak tanggung kitorang berenam dalam masa yang sama. " ujar jeno pula.
" dia tak pernah berubah. Dari dulu, sampai sekarang memang dia macamtu. " senyuman kecil terbit dibibirnya.
" dah lapan tahun berlalu, tapi kenapa hati saya masih berdegup cuma bila dengan awak? " wajah mark ditilik . Dari kening , mata , bulu mata , hidung , dan bibir .
" tapi kan noona, noona tak berniat nak mainkan mark hyung kan? " mina tergelak.
" buat apa nak mainkan orang yang kita sayang? lainlah kalau kita cuma nak menghilangkan kebosanan yang melanda dan anggap lelaki takpun perempuan tu, mainan semata-mata. "
" dalam tempoh dia hilangkan diri, noona selalu fikir dia dekat mana, dia tengah buat apa , dia sihat ke tak, dia dah makan ke belum , dia okay ke tidak , dia menangis ke apa ke. " tangan mark digenggam.
" noona mengaku yang mungkin dulu ada jugak silap noona. Kalaulah noona tak naif, mesti noona takkan ada dekat situ dan– " dipandangnya wajah mark.
" mesti dia takkan salah faham dengan noona , kan? "
×××
" markeu hyung! " jisung dan chenle memeluk mark dengan ketat, sendat dan padat.
" eh dah la lepas. " dua orang budak lelaki itu melepaskan pelukan.
" renjun. " dia memandang tajam renjun. Renjun menundukkan pandangan.
" mianhae hyung. Sebenarnya, manager tu bukan manager sebenarnya– "
" salah jeno jugak hyung. " jeno berdiri untuk backup renjun.
" jaemin pun buat salah hyung. "
" haechan pun– "
" eo? awak dah bangun. " mina masuk bersama sedulang makanan.
" jangan marah budak-budak tu. Saya yang suruh mereka buat macamtu. Saya yang nak jumpa awak, saya ada benda nak cakap pasal kita– "
" kalau kau nak bangkitkan hal lapan tahun lepas, sila keluar . Aku taknak dengar apa - apa– "
" awak ego mark lee. saya cuma nak beritahu sesuatu yang awak tak tahu. Dan awak perlu tahu supaya awak tak salah faham dengan saya lagi– "
" jelas lagikan nyata depan mata aku! kau nak nafikan apa lagi? dahla keluar. " mark berbaring dan berselubung didalam selimut.
" anak - anak, korang keluar. Noona ada benda nak buat dekat mamat degil ni. " lalu keenam enam orang lelaki itu berlari keluar.
" kau dah kenapa– " jarinya ditekapkan ke bibir mark. Ko sabajap , drama nak start .
tbc
jap ye kejap. Next chapter banyak lagi drama dan maybe akan jadi cringey gila !
YOU ARE READING
[✓] LOVE AGAIN ; mark lee
Fanfiction; will your first love , be your last love? ❝ didn't you see it now? I'm trying to love you again , kang mina. ❞ - mark lee. start ; nineteenth of march , 2020 . end ; some day. ©️ yukheiamorist original idea. @nct dream fanfiction. @nct 127 fan...