love again ; thirteen

300 42 9
                                    

oh please this chap gonna be so cringey.

" mark lee! penguin comel saya! " pagi pagi buta mina sudah memekak dihadapan bilik mark bersama mic.

" mark! mork lee! " pintu diketuk kuat.

" mark sayang keluar cepat kalau tak saya terjah bilik awak dengan kamera ni! saya tahu awak suka tidur tak pakai baju– "

  " eish kau nak– hey! " mark menutup pintu semula tatkala melihat camcorder ditangan mina.

" aaaaa mark keluarlah cepat , kita pergi jalan - jalan harini! "

  " tahu! tapi tutuplah kamera kau tu– "

" shireo! ni kenangan tau! cepat kalau tak saya terjah– "

  " lima minit! " mina tersenyum. camcorder tadi ditutup dan senyumannya mula memudar.

" atleast boleh jadikan kenangan , sebelum hubungan palsu kita ni tamat. "

×××

" kau belum breakfast lagi? " mina memandang mark dan menggelengkan kepalanya.

  " habistu tak sakit perut? " yelah, mina kan gastrik .

" aaaa tak. kurang sikit, jom pergi makan? saya nak makan banyak-banyak harini sebab lusa ni kita dah nak balik kan? " mark mengangguk.

  " arraseo , nak makan apa– "

" mark nak minta something dulu boleh ke tak? boleh lah ya? " mark memandang gadis itu dan mengangguk.

  " harini, saya nak awak buat tiga perkara dengan saya . "

" jangan mintak yang pelik-pelik. " mina tersenyum.

  " pertama, harini je cuma harini. bahasakan mark mina, macam waktu sekolah menengah dulu– "

" cringe, aku taknak– "

  " kedua, jangan marah saya kalau saya peluk awak ataupun buat benda yang awak tak suka– "

" lagi aku taknak– "

  " ketiga, bagi peluang saya kalini cuma satu kali ni. " dia memandang tepat mata mark.

" bagi saya rasa cinta yang kita rasa dulu? cuma harini, sebelum semuanya tamat antara perjanjian kita. " mark terdiam lama. apa yang gadis ini mahukan?

  " boleh? " mark mengeluh. dia memandang mina.

" hm. tapi jangan taruh apa apa harapan, sebab semua ni tak menjamin yang aku akan suka kau balik. " lalu mina mengangguk dan mark tersenyum.

  " arraseo mina-ah, kajja. kita breakfast sama - sama. " tangan mina digenggam erat bersama senyuman.

  " jom? " mina perlahan - lahan tersenyum dan mengangguk. mereka mula berjalan untuk mencari kedai makan di mall terbesar di dubai.

" saya nak rasa benda ni sekali lagi, untuk selamanya, mark. "

×××

" mark pandang sini. " camcorder itu dihala kearah mark yang sedang makan.

  " bwo– ah geumanhae! aku– mark dah cakap kan taknak rakam - rakam ni semua , tak sukalah– "

" tapi mark kan model? ofcourse biasa dengan kamera so pandang sini, please penguin saya? " mina mengerdipkan matanya.

  " arraseo , annyeong mina-cam. " mina tersenyum. inilah sisi mark yang dia ingin lihat setelah sekian lama.

kadangkala dia fikir, ada bagusnya dia bersetuju dengan mark, sekurang kurangnya dia dapat rasa kenangan lama mereka .

  " mark lee. " panggilnya . mark memandang kamera semula.

" saranghae. " mark terdiam dan kemudiannya dia tersenyum nipis dan mengangguk.

  " arraseo mina-cam! kitorang nak makan dulu, nanti kita talk talk again okay? annyeong! " camcorder ditutup lalu dia memandang mark bersama senyuman.

" gumawo, sebab turutkan apa yang saya nak , mark. " dia memeluk mark sekilas.

  " still ada banyak masa sebelum masuk pukul dua belas , mina nak buat apa lagi harini? " mina tersengih.

" secret! makan dulu ya penguin comel? nanti kita bergambar kat kedai bunga depan sana. " mark mengangguk bersama senyuman.

dia selesa dengan mina. lagipun mina yang menolongnya. wajarlah untuk dia membalas perbuatan baik gadis itu. walaupun hatinya sekarang ada pada orang lain, mina tetap akan jadi kawan yang dia sayang.

×××

" baiklah yeoreobun! sekarang ni mina dekat– mark, kita kat mana sekarang ni? ooo mark saya. " camcorder dihalakan kearah mark yang sedang bermain telefon sambil berjalan.

  " markkkk! janganlah palau mina– "

  " ya sayang? nak apa? " mark memandang kamera bersama sebuah senyuman manis.

  " eh eh eh gaes, tengok dia main sayang - sayang pulak dah. kita kat mana sekarang ni, lee minhyung? " mark tergelak halus.

  " we're at dubai shopping festival right now , yeoreobun. mark sekarang tengah menemani seketul mina jalan - jalan kat festival ni. " mina tersenyum malu.

" mark, mark sayang mina? " lalu mark memandang mina dan kamera silih berganti.

  " okay kita tukar soalan, i mean kita nak beli apa dekat sini harini? "

" apa - apa sahaja yang mina nak, semua mark boleh belikan. " mark mengenyit mata.

  " dasar sweet talker. jadi anak - anak mina-cam, kalau nak cam lelaki sweet talker cari je yang ada kening seagull macem mark lee ni– aww sakit! " mark yang mencubit pipinya itu tergelak.

" comel dasar budak ni. " bahu mina mula dipeluk erat.

  " stay beside me, aku taknak kau sesat harini. " bisik mark lalu dia memberikan mina sebuah senyuman.

" awak– " dia memandang mark.

  " buat hati saya berdegup sekali lagi, mark lee. "

tbc

hati berdegup bunyi macam mana anak anak?

[✓] LOVE AGAIN ; mark leeWhere stories live. Discover now