love again ; one

885 67 12
                                    


“ semua ni cuma salah faham, faham ke tak faham? ”

   “ salah faham apa kalau jelas - jelas depan mata aku kau goda dia? ”

“ wow. Kita baru tiga minit gaduh dah aku kau? cepat sangat awak berubah mark lee– ”

  " kang mina oi. Kau tak dengar ke aku panggil? kalau tak dengar, mohon ambik putik kapas yang aku beli tadi korek telinga kau tu. " mina memandang naeun, housemate dia.

  " alah aku terkenang kisah lama jap tadi. Janganlah garang sangat. " naeun menjelingnya.

" tolong angkat barang dalam kereta. Aku dah pergi beli , kau ambil basuh dan simpan serta susun dalam peti hokay? " naeun melemparkan kunci kereta kepada mina dan terus naik ke biliknya.

  " tch . Pergi beli barang pun nak berkira. Kau jugak yang nak makan. " mina berdiri dan mula membawa masuk barang barang yang berada dihadapan pintu itu kedapur.

  " eun! barang aku mana?! "

" carilah! aku dah asing siap - siap tu! halah sebok ah. " mina membuka setiap satu beg kertas namun hanya dipenuhi dengan barang dapur dan makanan.

  " mesti yang ini. " mina membuka beg kertas yang terakhir namun hampa , cuma ada putik kapas dan tisu.

" lee naeun! aku mintak benda lain kan? "

  " duh aku tak jumpa pad untuk kau tadi! pergilah 7e depan jalan tu! "

" kau jaga kau nanti! " mina mencapai beg duitnya serta jaket tebal. Malam - malam ni sejuk.

  " dahla aku first day harini . Dia suruh aku pergi beli sendiri? aku humban dalam lubang jamban nanti baru tahu. " rungut mina sendirian.

   " mintak mintak tak bocor amin. " sempat dia berdoa sebelum masuk kedalam 7e .

" ya tuhan ramai pulak orang. " lalu seketul mina berasa kesal kerana datang tanpa naeun.

  " relax mina relax. Buat - buat pilih makanan, lepas orang nak pergi baru kau ambik cepat - cepat. " mina menarik dan menghembuskan nafasnya.

" eo? chips smore? " lalu satu memori menerjah masuk kedalam mindanya.

  “ ya allah kenapalah mina dapat boyfriend kedekut sangat ? ”

   “ kiranya menyesal lah dapat mark ni? takpelah kalau cenggitu– ”

“ takla wak. Saya gurau aje. Awak habiskan la chips smore tu. Saya boleh beli lain– ”

   “ aniya aniya . Mark gurau. Dah dah makan okay? ”

  " eih! " mina menepuk pipinya kuat. Kenapalah boleh teringatkan ex . Dosa rasanya.

" masyallah asal makin teruk ni? tadi rasanya dalam enam orang dah jadi jap– tujuh lapan sembilan, sepuluh orang? " otaknya ligat memikirkan cara untuk membayar dengan selamat.

   " akak , saya dari tadi lagi perhati akak asyik termenung pandang biskut ni. Akak nak beli ke nak curi– mina noona? "

" eo jaemin? jaemin kerja kat sini? " lelaki yang bernama jaemin tadi mengangguk laju.

  " eonjae? noona tak pernah nampak pun jaemin. " jaemin tersenyum .

" dua hari lepas. chenle yang carikan kerja untuk jaemin. Noona? " mina tersenyum.

   " noona kerja dekat kawan. Yang melekat dengan noona selalu tu. Ingat tak? " jaemin mengangguk.

  " jaemin ada orang cari . " jerit lelaki yang berada di kaunter bayaran

" siapa? "

  " jaemin-ah. " lelaki itu berjalan masuk dan menerpa kearah jaemin.

" mark hyung. Hyung buat apa dekat sini? kan jaemin cakap jaemin shift lewat harini– "

  " jisung cakap kau shift sampai pukul sembilan? haechan pun cakap macam tu. " jaemin mengerutkan dahinya.

" aniya. Jaemin bagitahu diorang jaemin balik lewat malamni. geunde, noona– " eh ? mana mina?

" fuh! selamat daku! " dia cuba bertenang.

  " tadi, memang mark lee? " mark nampak lain. Kalau dizaman sekolah dahulu rambutnya ala ala budak gengster.

  " andwae , maldo andwae

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

  " andwae , maldo andwae. Tak mungkin tadi mark. Ke mata aku dah bertukar dengan mata naeun? " mina menggosok matanya berkali-kali.

   " ah jebal. Aku nak beli penyelamat hidup ni , tolonglah tolong. " dia cuba bertenang dan menjenguk kan kepalanya . Mark masih disitu bersama jaemin.

" hmmm ottoke? " lalu mina ternampak sepasang jaket tebal dan juga cermin mata diatas boot kereta.

  " kepada tuan punya harta maksud saya , jaket ,  saya ingin meminta minta maaf. " disarung jaket tebal itu dan juga cermin mata hitam. Kepalanya ditutup. Dan kini mina kelihatan agak gempal.

" mana pulak ? " lalu dia terus mencapai sepaket penyelamat hidup nya dan terus ke kaunter.

  " cik , disini kami ada buat promosi kalau beli dua– "

" taknak taknak promosi. Guna plastik hitam ya? cepat sikit. " bisik mina.

  " tapi cik, untung kalau cik beli– "

" saya taknak! " mina berkeras.

  " chogi, mana kau dapat jaket dengan cermin mata ni? " mark berdiri dibelakang mina.

" n-nae? nugu? awak dekat mana? " ya. Mina berpura-pura buta.

  " sini. " pergelangan tangan gadis itu dipegang.

" i–ini jaket saya. "

  " cik, harganya tujuh ringgit. " mina terus menoleh kearah kaunter dan mengeluarkan duit lalu mengambil beg plastik hitam itu. Dia terus berlari keluar.

" kejap! " mark mengejar mina.

" kau ambik jaket atas kereta aku kan, ahjumma? " mina memejam matanya.

  " hyung. Gwenchanayo. Mungkin ahjumma ni sejuk sangat– "

" masalahnya dia pura pura buta dah kenapa? dah salah tu mengaku la. Susah ke? " mina menelan air liur perit.

  " jeosonghamnida. " dia menanggalkan jaket dan cermin mata dan cepat - cepat menutup wajahnya dengan plastik hitam .

" nah ambik balik. " jaket itu ditolak ke dada mark.

  " kang mina? " mina menjatuhkan beg plastik dan menoleh.

" tak sangka awak cam saya– " mark terus berwajah dingin

  " dah jaemin . Jom balik. " mark berjalan ke keretanya dengan tangan yang berada didalam poket.

" noona, balik hati - hati tau? ya? selamat malam. " jaemin menunduk hormat dan berlari pergi kearah kereta mark.

Mina mengeluh. Mark masih marahkan dirinya? atas kejadian yang sudah lama berlaku.

tbc

rasanya kenapa si mark nak marah sangat dekat mina?

[✓] LOVE AGAIN ; mark leeWhere stories live. Discover now