7

641 27 2
                                    

"Sah"

Aku telah menjadi isteri sah milik aiden. Mahu saja aku meraung kuat. Kau fikir apa? Sepatutnya wali aku angah tapi...

Sepatutnya bonda ada dengan aku!sepatutnya kak long datang untuk menenagkan aku! Tapi apa aku boleh buat? Menjerit terlolong depan semua orang yang hadir?Nonsene!

"Hey baby"

Aku bukan baby kau bahabi!

Astaghfirullah..mengucap qaira. Dia dah jadi suami kau!

Cincin disarungkan ke jari manis aku. Aku juga membuat perkara yang sama. Sepatutnya hari ni jadi hari bahagia aku tapi kenapa aku tak rasa bahagia?

Qaira..bukan ke kau dulu minat gila dekat dia?kenapa kau tak happy boleh kahwin dengan dia?ah!siapa je happy bila kena kahwin paksa! Dengan mamat psycho pula tu!

Skip

Aku duduk di birai katil. Sedang berfikir tentang masa depan. Apa akan jadi kelak?

Patut ke aku terus duduk di sini dengan aiden? Macam mana dengan bonda? Mesti bonda risaukan aku. Bunyi pintu tandas terbuka menyentakkan aku

"Kenapa,sayang?"

"Tak..tak ada apa-apa"

Dia berjalan ke arah aku dan bersila di depan aku.

"Look,harini hari bahagia kita so aku nak kau happy je. Kau ada permintaan? Aku akan tunaikan"

Mata aku bersinar memandangnya. Betul ke? Yeah happy

"Saya nak jumpa bonda"

"No!"

Dehek tadi kata nak tunaikan!

"Aku tak benarkan. Tapi kau boleh call dia. Tapi dengan aku."

Haish ni yang susah ni! Bagila aku privasi sikit!

"Fine"

Dia senyum kemenangan.

Aku mendail mombor telefon bonda dan terus menekan loud speaker

"Assalamualaikum"

Aku senyum lebar bila dapat dengar suara bonda. Rindunya!

"Waalaikumsalam"

"Siapa ni?"

"Bonda!ni Qaira!"

"Qaira?!Qaira kat mana sayang? Siapa yang culik Qaira? Puas kami cari Qaira tapi tak jumpa. Kamu okay ke?"

"Qaira okay bonda. Qaira pun tak tahu di mana Qaira sekarang tapi bonda jangan risau dan tak payah cari Qaira dah. InsyaAllah kalau berkesempatan,Qaira akan pulang"

"Apa kamu cakap ni? Kamu di mana sekarang? Kenapa tak nak balik sekarang? Bonda rindu qaira."

"Qaira pun rindu bonda. Bonda, qaira harap berita ni tak mengejutkan bonda"

"Apa dia sayang?"

"Qaira dah berkahwin. Jadi bonda jangalah risau sekarang qaira bersama suami qaira. Em bonda qaira kena pergi dulu. Assalamualaikum"

"Eh qair-.."

Tit

Aku menghembus nafas berat. Kalauboleh aku nak berbual dengan bonda lebih lama tapi bila tengok mata takam luth macam nak terkam aku,aku batalkan niat suci aku

"Kenapa kau cakap macam tu?"

"Cakap apa?"

"Cakap yang kau akan balik"

Aku menjeling dia tajam. Huh sukati arh!

"Kenapa? Awak tak bagi saya balik langsung ke? Takkan awak tak nak jumpa keluarga saya? Aiden walau apapun yang akan terjadi,awak tu tetap suami saya. Mereka tak boleh buat apa-apa sebab awak suami saya. Tak ada maksud suami culik isteri kan? Awak tak bersalah dan insyaAllah mereka akan terima awak"

Dia menarik aku masuk ke dalam dakapannya. Aku rasa nyaman bila dekat dengan. Rasa nak peluk tiap-tiap hari je!

"I just need you. I won't you to leave. I'm scared."

Aku membalas pelukan dia. Walau sedayus mana pun terhadap aku,dia suami aku dan aku isteri dia. Aku sayang dia

"You'll never be alone. I'm here. I'm always be by your side"

"Promise me you will never leave?"

"Promise"

Dia mencium sekilas bibir aku. Mata aku membulat lalu dengan kuat aku memukul bahunya

"How dare you!"

Dia ketawa kuat. Aku rasa pipi aku ni dah merah macam tomato. Dasar miang!

"How cute you are,baby"

Aku menyorokkan wajah ku ke dadanya. Malu tapi mahu!

Dia memeluk pinggang aku dah menarik wajah aku dekat dengan wajahnya. Aku dapat rasa hembusan nafasnya menempar wajah aku. Kami berpandangan lama tanpa menghiraukan sekeliling. Bukannya ada orang pun. Kami berdua je dalam rumah ni

"I love you"

Aku senyum lebar. Cair hati kecil aku ni tau!

"Nado saranghae,chingu!"

"Apa benda kejadah nya tu? Sarang sarang apa?"

Aku gelak kuat. Memang dah tak boleh control ayu dah. Muka innocent dia memang blur!comel!!!!!

"Nak tahu maksud nya?"

Aiden angguk sekali

"Maksudnya,aiden ni busuk!bau macam tak mandi setahun!"

"Watde...sayang!!!"

Aku berlari keluar acah acah hindustan. Aku rasa bahagia sangat. Aku rasa aku betul-betul sayangkan aiden.

Dia sayangkan aku ikhlas. Orang kata lebih baik cari orang yang sukakan kita dari orang yang kita suka kan?

I llove him. I love my husband. I love you till jannah,luth aiden
















The end















K gurau

MY MR PSYCHOWhere stories live. Discover now