"Ada apa kau nak jumpa aku ni?"Aku berada di sebuah cafe bersama dengan arash. Louis kata,dia tak boleh join sebab nak kemas barang untuk balik ke England besok
"Aku nak cakap sesuatu tapi aku harap kau tak marah. Aku tahu kau tak dapat terima tapi aku perlu bagitahu juga! Walauapapun yang akan terjadi,aku tak nak hubungan kita tamat macam tu je. At least,kita boleh jadi kawan baik"
Ni pe kejadahnya serius semacam je? Arash ni jarang ah boleh tengok dia serius
"Pasal apa? Kau ni buat aku panik la. Cuba cakap"
"A-aku sukakan kau"
Wut?!
....
"Kau buat lawak apa syial? Hahahahahah"
Aku nak gelak kuat-kuat tapi takut orang kata aku gila pula
"I'm serius"
Ketawaku semakin pudar. Serius? Dia sukakan aku?
"Tak apa. Aku tahu kau tak boleh terima aku but at least we can be friends? Aku tak paksa kau. Cukuplah apa yang aku dah buat pada korang berdua"
"Berdua? Apa maksud kau?"
Aku terdiam bila arash mula menarik sesuatu di lehernya. Kulit? Eh apa dia buat ni?!
"What the..."
Topeng muka itu dia letak ke atas meja. Gila! Ini semua gila!
"Fahim?!!"
"I'm sorry. Aku tahu aku tak patut tipu kau dan luth semata-mata nak dapatkan kau. Aku cintakan kau sebab tu aku buat semua ni. Tapi kau jangan risau. Aku dah berubah"
"Sampai hati kau kan. Hmm sudahla fahim. Lupakan je la. Aku maafkan kau."
"Thanks qaira. Sekarang kau dah tak payah risau pasal hal lain. Kau kena risaukan pasal satu ni je"
"What"
"Kayla
___
Nobody pov's
Aiden menghirup coffe nya sambil matanya melirik ke arah kayla. Sedari tadi kayla hanya memmuncungkan bibirnya tanpa memandang aiden. Huh! Dah serupa itik!
"I minta maaf. Dah jangan la merajuk lagi dah"
"Bini you tu memang! Tak puas hati apa la dia pada i ni. I tak buat apa-apa pun tapi dia tiba-tiba datang tampar i. Kalau tak kerana hormat i pada dia sebagai wife you,memang dah lama tangan i ni naik lempang muka dia yang tak seberapa tu!"
Tangan kecilnya digenggam membentuk penumbuk. Lalu dia menghempas tangan nya ke atas meja.
"Behave,kayla! You kena sedar yang orang yang you nak lempang sangat tu wife i! Tak kira apa pun she still my wife! You jangan naik tangan!"
"Then,lepaskan dia! Ceraikan dia,luth! Buat apa you simpan perempuan jalang tu?! You dah ada i. You don't need her anymore!!"
"Kayla batrisya!!"
Aiden menjerkah kayla kuat. Kalau la di cafe tu tiada orang,mahu saja dia menampar-nampar wajah putih kayla. Melampau!!
Kayla tersentap akibat jerkahan itu. Aiden tak pernah jerkah dia selepas mereka mempunyai hubungan istimewa.
"Kayla..i'm sorry. I tak sengaja jerkah you."
"You jerkah marah i. Sampai hati you!"
"I'm sorry. Please jangan buat i tension. I betul-betul rasa terhimpit antara you and qaira. I sayang you."
Kayla melepaskan nafasnya kasar. Salahnya juga kerana telah memaki wife aiden.
"Okay. I'm sorry too. Bie,you tahukan yang i cintakan you sangat-sangat?"
Aiden mengusap lembut tangan kayla yang masih setia berada dalam pelukan tangannya
"I know"
"Jangan kecewakan i,luth"
___
Dumm!!
Qaira melempar beg berjenama Gucci nya ke atas meja namun beg itu tergesel jauh dan jatuh ke lantai.
Dia menguap rambut depannya ke belakang,serabut!!
'I'm sorry. Please jangan buat i tension. I betul-berul rasa terhimpit antara you and qaira. I sayang you.'
Kata-kata aiden terngiang-ngiang dimindanya. Seksa! Aiden memang dah seksa diri nya dari segi fizikal dan mental.
"you really don't love me anymore, aiden. You already forgot me. You really hurt my heart! I hate you! I hate you aiden!"
Qaira memanjat anak tangga dan menuju ke bilik nya dan aiden. Dia mengambil bagasi dan memasukkan kesemua baju nya dan barangnya. Nombor telefon fahim di dail
"Ambik aku sekarang!"
Sebelum dia meninggalkan rumah agam itu,qaira sempat menulis sepucuk surat kepada suaminya.
"Aku harap kau bahagia dengan dia,aiden."
YOU ARE READING
MY MR PSYCHO
RomanceKerana wajah yang beku,perlakuan yang sangat cool dan sifatnya yang berbeza,Qaira Qaireena terus jatuh suka pada si jejaka. Kalau sehari tak dapat tengok wajah beku jejaka itu,hidup nya rasa sunyi saja. Dan tidak disangka bahawa jejaka itu turut men...