16

675 27 1
                                    

"Are you okay,Qaira?"

"I'm fine"

"Please,don't lie"

Aku menahan sebak. Hati kena kental! Tak boleh jadi lemah macam dulu! Tak boleh jadi lembik!

"Arash,i need your help"

"What can i help you? Just tell me what's wrong?"

"Everything's fine. Tolong aku."

Aku mula meminta pertolongan arash. Hanya dia seorang saja yang dapat membantu aku.

"Biar aku je la"

Pantas aku menggeleng.

"Tak boleh. Dia kenal kau! Dia kan pernah nampak kita berdua berborak"

"Hmmm okay la. Aku rasa someone ni boleh tolong kau. Tapi kau jangan tengok mata dia!"

La!apahal pula? Kawan arash ni boleh pukau orang ke kalau tengok mata dia?

"Apahal?"

"Takut nanti kau jatuh cinta dengan dia."

Aku ketawa kuat sampai boleh dengar oleh orang sekeliling taman. Ceh!over je!

"Takkan punya la. Okaylah kalau macam tu,jom la pergi makan. Aku belanja sebab kau sudi tolong aku"

"Wahhh thank you,Qaira tapi aku baru ingat nak belanja kau. Macam ni la,kau tak payah belanja aku. Biar aku belanja kau sebab kau sudi minta pertolongan dari aku"

Pulak dah? Ni pelik bebenor:)

Orang patut terbalik. Apahal mamat ni senget sangat!

"Kau ni merepek ape syial. Hahahah! Dah la jom. Hah dah kau nak sangat kan, aku izinkan kau belanja aku. Jimat sikit duit poket aku"

"Okay cun!jom"

Kami pantas bergerak ke restoran kegemaran aku. Restoran Pak Jabil!!

Ah lamanya tak makan sini!

"Kau okay ke makan sini?" Aku menyoal arash. Risau juga takut dia tak selesa ke. Dah la dia yang belanja!

"Okay je la. Dah jom la"

Kami berdua melabuhkan pungguh di atas kerusi yang agak tersorok sedikit. Sambil mengambil pesanan, kami juga sedang menunggu kedatangan rakan arash yang dikatakan boleh membantu aku

Makanan yang dipesan tadi sampai tepat pada waktu kawan arash itu sampai

"Yow bro!"

"Weh lama dho tak jumpa!"

Mereka berpelukkan sebentar. Yelah kejap dah la kalau lama orang ingat apa pula!

"Dan siapa cik adik yang manis ni?"

Aku menghadiahkan senyuman manis.

"Hye,saya Qaira Qaireena. Nice to meet you"

"Hey, I louis edrian. Nice to meet you too,pretty"

Dasar seeet talker! Ni mesti playboy ni!

"Kau takyah risau,qaira. Louis ni bukan playboy. Dia ni lelaki yang bermulut manis. Aku harap kau jangan cair pula dengan dia. Ingat,jangan tenung mata dia!"

Haha ada ada je la dorang ni. Tak dapat dinafikan yang louis sangat kacak. Aku cuba pandang mata dia sekilas dan seketika aku bagai terpukau

Iris nya berwarna biru pekat! Namun masih jelas berwarna biru dan langsung tidak kelihatan terlalu gelap. Ia cuma pekat dan bukan gelap!

Oh damn! What a nice view!

"Ehem!!aku dah cakap jangan pandang mata dia! Dasar degil!"

Aku menggaru pipi aku yang langsung tidak terasa gatal. Malu pula bila sedar tengah tenung mata anak teruna orang

"Awak ni ada mix ke?"

"No lah. I ni lahir di itali. And berdarah itali tulen okay! Tak ada campuran. Sebab tu i ni tak kacak macam si arash ni"

Ceh! Ingat yang ada mix-mix ni semua handsome and yang takde mix tu tak handsome? Handsome apa!

"Eh mana ada la. Awak ni handsome lain macam..eh? Aduh sorry terlepas cakap"

"Hahaha its okay. You ni cute. So apa yang i boleh bantu you?"

Hampir je aku terlupa pasal rancangan aku. Itulah! Tenung lagi anak teruna orang!

"Awak berul ke boleh bantu saya? Saya tak mahu menyusahkan awak"

"I okay je la. Alang-alang sekarang ni i tengah bercuti. Bosan pula bercuti sorang-sorang. Lebih baik saya tolong awak"

Senyuman manis terukir dibibir aku. Alahai,baik ya louis ni.

"Macam ni...."

___

Aiden's pov

Dari tadi aku berjalan hulur-hilir. Aku mengusutkan rambut aku yang tadi masih kekal kemas. Risau,marah,geram. Semua perasaan tu aku rasa sekarang

Sekarang jam dah tepat pukul 10.00 malam tapi bayang Qaira masih belum muncul. Haish mana qaira?! Aku risau betul!

Takkan merajuk sampai balik lewat macam ni!

Mana dia ni..

Mata aku pejam rapat dan mimpi yang hadir cuba mengembalikan kebahagiaan dulu

Kebahagiaan yang telah aku sendiri musnahkan

I'm sorry,Qaira

please come back. I miss you. really miss. I'm sorry for hurting your heart

I need you,Qaireena

MY MR PSYCHOWhere stories live. Discover now