Herkes oturmuş sohbet ederken Akın ayağa kalkıp herkese bakmaya başladı.
'' Hadi biz kalkalım artık.'' Dedi. Jale üzgün bir şekilde.
'' Ama biz dedemizle konuşuyorduk, biraz daha oturalım.'' Dedi. Seda çocukların yanına geldi.
'' Olmaz kızım, dedeniz yorgundur. Yarın yine gelirsiniz.'' Bu olay karşısında Mehmet gülümseyerek bakmaktaydı. Fırat'a doğru yaklaşıp.
'' Bundan sonra istediğiniz kadar konuşabiliriz, artık ayrılık yok.'' Deyip göz kırptı. Fırat birden dedesini sımsıkı kucakladı. Akın önce babası ve annesi ile ardından diğer aile ile vedalaşmaya başladı. Arkasından da Seda gelmekteydi. Çocuklarda vedalaştıktan sonra Akın, karısı ve çocukları kapıya doğru yürümeye başladılar. Mehmet ve diğerleri ise uğurlamak için arkalarından takip etmekteydi.
Kapının önüne gelince Yamaç ve Ekin'de ceketini aldı. Mehmet onlara bakıp.
'' Siz nereye?'' Yamaç gülümseyerek ceketini giydi.
'' Baba biz ana binada kalıyoruz, yardıma ihtiyaç olursa falan diye.'' Mehmet parmağını sallayarak.
'' En kısa zamanda kendinize ev tutuyorsunuz ikinizde.'' Yamaç hemen baktı.
'' Ama baba.'' Dedi ama Mehmet sözünü kesti.
'' Sözümün üstüne söz istemiyorum.'' Yamaç kafasını sallayarak.
'' Tamam baba.'' Dedi ve kapıdan çıktı. Mehmet kapının önüne gelip Akın'a doğru.
'' Akın.'' Dedi. Akın hemen arkasını döndü.
'' Efendim baba.''
'' Yarın bana araba lazım.''
'' Tamam baba olmuş bil.'' Dedi. Mehmet'de karşılık olarak kafasını salladı. Akın ve kardeşleri gittikten sonra Mehmet kapıyı kapatıp ailesine döndü. Bahar, Ceyda ve Damla birden Mehmet'e sarıldılar ve hep bir ağızdan.
'' Seni çok özledik dayı.'' Mehmet'de onlara sarılarak.
'' Bende sizi özledim kızlar.'' Dedi. Kızlar çekildikten sonra Mehmet Asiye'ye baktı.
'' Asiye yarın birlikte ev bakalım.'' Dedi. Akçiçek abisine döndü.
'' Hayır kabul etmiyorum.''
'' Akçiçek olmaz sende çocuklarınla yaşıyorsun. Sana daha fazla yük olmayalım.''
'' Abi eğer öyle bir şey yaparsan vallahi darılırım sana. Hem koca ev neremize yetmeyecek.'' Mehmet gülümseyerek.
'' Tamam peki.'' Dedi. Akçiçek gülümseyerek.
'' Neyse Asiye'nin yanındaki yatağı değiştireyim, sonuçta aynı odada kalacaksınız.'' Dedi ve merdivenlere doğru yürümeye başladı. Merdivenlerin başında durup kızlara baktı.
'' Kızlar sizde bana yardım edin, dayın ile eşi biraz vakit geçirsinler hadi.'' Mehmet Akçiçek'e baktı.
'' Damla kalsın, Asiyeyi al.'' Akçiçek şaşkın bir şekilde kafasını sallayarak.''
'' Peki abi.'' Dedi ve kızlar ve Asiye Akçiçek'in yanına gitmeye başladılar. Damla dayısına bakmaktaydı. Mehmet kolunu Damla'nın omzuna atıp yürümeye başladılar.
'' Nasılsın?''
'' İyiyim dayı, sen?''
'' Bende iyiyim teşekkürler.'' Mehmet koltuğa oturdu, Damla'ya baktı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Salgın ( Kan Ve Damar ) (4)
FantasíaMehmet Çin'in alfasını vurmasıyla yargılanmak için Çin'e götürüldü. 20 Yıl Çin'de hapis cezası verildi. Asiye 3 çocuk Akçiçek 3 çocuk doğurdu.