MR CRAZY

32 0 0
                                    

Yusra melihat jam di skrin telefonnya dan mengeluh. "Tak ada sesiapa ke nak pujuk aku?"kata Yusra makin dilamun perasaan sedih. Yusra geram lalu membaling bantalnya kearah pintu dengan sekuat hati.

"Yusra,abah na..."kata Dato' Firdaus terhenti apabila sambutannya diraikan dengan pukulan di muka. Yusra terkejut. "Abah!"kata Yusra terus mendekati ayahnya. Dato' Fidaus memegang mukanya. "Abah ok?"tanya Yusra risau. "Lain kali kalau nak baling something beritahu dulu"kata Dato' Firdaus terus duduk di atas katil anaknya. "Yus,tak sengajalah"kata Yusra membuat muka.

"Yus masih marahkan mama?"tanya Dato' Firdaus. Yusra diam. Hanya kaki dan tangannya yang bergerak-gerak. "Mama dah cerita dekat abah"kata Dato' Firdaus senyum. "Mama cerita apa?"tanya Yusra memandang bawah. "Mama cakap mama minta maaf pasal tak dapat ambil Yusra dekat kampung dan mama cakap mama dah tak larat nak jaga company"kata Dato' Firdaus senyum.

"Tapi bah,Yus tak nak berhenti belajar. Yus tak nak kerja dekat company mama. Yus ada cita2 juga" kata Yusra perlahan. "Yus,abah tahu Yus ada cita2 sendiri tapikan kalau Yus tolong ringankan beban mama, apa salahnya"kata Dato' Firdaus senyum. Yusra tersentak. "Oklah,abah bagi Yus pikir masak2. Ok?"kata Dato' Firdaus lalu keluar dari bilik anaknya.

                          ♤♤♤♤♤♤

Yusra segera menyiapkan dirinya dan turun ke bawah. "Mak Senah,jangan lupa apa yang saya pesan tadi"kata Datin Hamidah senyum. Mak Senah terus mengangguk. Yusra menuju ke ruang tamu dan bertembung dengan Datin Hamidah. Yusra memandang ibunya dan begitu juga Datin Hamidah. "Ma"kata Yusra perlahan. Datin Hamidah memandang anaknya. "Apa?"tanya Datin Hamidah. "Pasal semalam,Yus dah fikir. Yus rasa Yus kerja dengan mama"kata Yusra tunduk.

Datin Hamidah terkejut. "Emm..nanti Yusra terangkan. Yus dah lambat.Bye! "kata Yusra terus keluar dari rumah. Datin Hamidah tersenyum melihat anaknya.

                         ♤♤♤♤♤♤

Yusra memakirkan keretanya dan terus keluar dari kereta. "Betulker aku buat keputusan ni?"tanya Yusra pada dirinya. Yusra terus berjalan menuju ke restauran tersebut. Dia melihat Asmizah sudah menuggunya disitu. "Yo, As"kata Yusra menepuk bahu Asmizah denga kuat. Asmizah mengerang kesakitan. "Wei,kau buat apa doh sampaikan aku punya bahu sakit?!"marah Asmizah.

"Sorrylah sis,aku kan baru balik kampung"kata Yusra senyum. "So?" tanya Asmizah pelik. "Yelah,aku dekat kampung buat macam2...kau jangan main2 dengan aku"kata Yusra senyum. "Kau buat apa wei? Seram aku dengan kaulah. Tapi sekejap, apa pasal style kau hari ni macam girlish sikit eh?"tanya Asmizah melihat Yusra dengan pelik.

"Arras punya pasallah ni"kata Yusra geram memikirkan insiden di rumah. "Arras buat apa?"tanya Asmizah gelak. "Si tak guna tu dia pergi angkut semua aku punya kasut ,lepastu dia pergi tukar dengan high heels."kata Yusra geram. "Patutlah kau nampak pelik. Pakaian punyalah style boyish sampai kasut pakai high heels... sumpah buruk. Aku tak tipu."kata Asmizah sudah terburai gelak tawanya.

"As,aku nak beritahu something ni.. aku berhenti belajar tau"kata Yusra membuatkan Asmizah berhenti ketawa. "Kau ni tak lawaklah.."kata Asmizah. "Serius tak tipu. Aku berhenti belajar and kerja dengan mama aku"kata Yusra serius. "Apa pasal pulak? Kau kata nak graduate sama2 dengan aku!"kata Asmizah marah. "Sorry,aku janji bila kau graduate aku belikan apa je yang kau nak"kata Yusra senyum.

Asmizah hanya mengangguk. "Kau start kerja bila?"tanya Asmizah. "Aku rasa lusa atau esok"kata Yusra senyum. "Dah jom makan."kata Asmizah.

                        ♤♤♤♤♤♤

"Betul nie kau nak balik? Tak nak lepak dengan aku?"tanya Asmizah. "Betul. Aku ada nak discuss dengan mama aku sikit. Lagisatu aku dah tak tahan dengan high heels ni"kata Yusra senyum. Asmizah pun menuju ke keretanya.

Kau tunggu nasib kau Harras....balik rumah aku koyak-koyak semua baju kau. Biar kau tak payah pakai baju. Yusra menuju ke keretanya dengan berhati-hati. Yusra berjalan dibelakang sebuah kereta dan secara tiba - tiba kereta itu mengundur ke belakang membuatkan Yusra jatuh terjelopok diatas jalan tar.

                      ♤♤♤♤♤♤

"Bi,I'm sorry ok? Please jangan buat I macam ni"kata seorang wanita dengan lembut. "No!"kata seorang lelaki sedang menuju ke keretanya. "Honey~"kata wanita itu dengan lembut. Lelaki itu tidak layan wanita tersebut lalu cepat menuju ke keretanya. Wanita itu geram lalu merampas kunci kereta kesayangan lelaki itu dan terus masuk kedalam kereta.

Lelaki itu terkejut. "Elly"kata lelaki itu terus masuk kedalam kereta. "Harini I pandu kereta you ok"kata Elliyana senyum. "Tapi sebelum tu,you..."kata lelaki itu terhenti apabila Elliyana sudah undur kebelakang secara tiba2.KEDEBUK!. Elliyana terkejut. "Bi,I'm sorry"kata Elliyana. Aduh,mati aku. Lelaki itu keluar dari kereta lalu menuju ke bonet kereta untuk melihat.

Elliyana membontoti lelaki itu. Yusra mengerang kesakitan. Adoi,sakit bai bontot aku. Apa masalah lah pemandu ni,tak reti bawak kereta ke?  Yusra geram. Elliyana melihat Yusra jatuh terjelopok diatas lantai dan dibiarkan. ""Honey,I'm sorry,ok"kata Elliyana merayu kepada lelaki itu. "Look what you done to my car!! You boleh blahlah"marah lelaki itu apabila melihat ada goresan di keretanya. Yusra termangu. Aku ni tunggul ke sampaikan mereka ni nampak aku tak?Aku nie yang tercedera tak nak tolong ke?! "Are you alright?"tanya lelaki itu. Finally! Yusra senyum.

"I'm alr..."terhenti apabila lelaki itu memeluk keretenya. "You must be alright,honey. I don't want to lose you"kata lelaki itu lalu mencium keretanya. Yusra terpaku. Ada jugak manusia macam ini. Lelaki itu memandang Yusra sebegitu juga Yusra. "Yang kau nie apa pasal duduk dekat sini? Kau ingat ni jalan mak bapak kau ke? Dah jangan nak halang orang nak keluarkan kereta...and you get out from my face"kata lelaki itu. Yusra geram. Amarahnya tidak dapat dikawal lagi. Kau tunggu.

Mr Crazy Vs Miss GangsterWhere stories live. Discover now