BOS GILA, PEKERJA PUN GILA

28 0 0
                                    

Aniq memandang Yusra dengan penuh amarah. "Kau tahu tak kau ni perempuan pertama yang aku pernah jumpa buat aku rasa menyampah tengok kau"kata Aniq geram. Yusra sengih. You think I care?. "Eh,cepatlah aku datang sini nak kerja. Kau nak bagi aku kerja tak? Kalau tak,aku nak blah ni"kata Yusra kasar.

Aniq memandang Yusra. "Kau ni memang tak ada etika dalam kerja eh?"tanya Aniq pelik. "Ada..tapi bila aku tengok kau..etika tu dah balik rumah. Aku nak buat macam mana" kata Yusra membuatkan Aniq ternganga. "Tak sangka aku boleh jumpa spesies perempuan yang biadab macam kau ni"marah Aniq. Yusra memandang Aniq. "Gua bukan macam perempuan dekat luar sana yang selalu murahkan diri untuk spesies lelaki macam lu ni"kata Yusra sengih.

Ambik kau! Kan dah kena setepek dengan aku. "Habistu kau ni spesies apa?"tanya Aniq. "Aku? Aku spesies yang kalau lelaki nak ambil kesempatan,aku terus..."kata Yusra sudah menggenggam penumbuk. Aniq menelan air liur. "Ok,aku faham"kata Aniq suaranya mulai kendur. Yusra duduk di sofa.

"Cepatlah. Aku datang sini nak kerja bukan nak borak dengan kau"kata Yusra. Aniq membuka failnya. "Emm, muda lagi kau ni. Mak kau tak marah ke kau kerja?"tanya Aniq apabila melihat resume Yusra. Marah? Mereka lagi suka aku kerja. "Taklah aku kenalah kerja. Takkanlah aku asyik nak pakai duit mak ayah aku" seloroh Yusra. Aniq mengangguk. Ooo nak berdikari budak ni.

"Tapikan kau muda sangatlah."kata Aniq. "Budak As tu boleh pulak kau amik dia jadi pekerja kau"kata Yusra geram. "Si As tu ada pengalaman bekerja. Engkau,haram satu pon takde"kata Aniq membuatkan kepalanya terkena bantal. Aniq memandang Yusra. "Oi!"kata Aniq sakit.

Yusra memandang Aniq dengan jelingan maut. "Eh,takde apa. Sikit je ni. Tak sakit pon"kata Aniq takut apabila sudah memandangnya seperti pemangsa menunggu masa untuk membunuh mangsa. Aniq masih meneliti resume Yusra dengan tekun. Yusra menggeliat. "Yusra Zahira binti Firdaus...Emm,macam aku pernah dengar nama ayah kau ni"kata Aniq sambil mengetuk pennya di meja.

Yusra terkejut. Aik,dia tahu ke? Haish, matilah aku lepasni. Belum start kerja dah kantoi. "K..kau dengar dekat mana?"tanya Yusra mengawal paniknya. "Entahlah,aku tak ingat. Tapi aku memang pernah dengar nama ni..dekat mana eh?"soal Aniq pada dirinya sendiri. Yusra menelan air liur. "Tak payahlah,fikirkan sangat mungkin khayalan kau je"seloroh Yusra.

Aniq tidak layan Yusra. Tak lama kemudian,"Hah, aku dah ingat. Ni nama owner company kita, Dato Firdaus!"kata Aniq senyum. Serentak itu,Yusra tersedak. Aniq memandang Yusra. "Kau ni buat aku terkejutlah!" kas Yusra cuba cover dirinya. Aniq senyum. "Asal nama ayah kau sama dengan nama owner eh?"tanya Aniq membuatkan jantung Yusra berdegup laju.

"Manalah aku tahu. Lagisatu, kan ada banyak je nama firdaus dekat luar sana. Takkanlah ayah aku tak boleh pakai nama tu?"tanya Yusra cuba membuat muka marah. Aniq mengannguk. Betul jugak tu. Kolotlah aku ni. "Dahlah cepat sikit. Dah satu jam aku duduk dekat office kau ni. Dah naik kuman dekat kaki aku ni" kata Yusra. "Emm..kalau aku tengok resume kau ni,kau suka menyusun.. jadi aku rasa aku jadikan kau sebagai pengurus bahagian fail"kata Aniq senyum.

"Ada ke kerja macam tu?"tanya Yusra pelik. "Eh,adalah"kata Aniq senyum. "Siapa yang cipta pekerjaan macam tu?" tanya Yusra hairan. "Aku"kata Aniq. "Hah?! Bila masa ada pekerjaan macam tu?"tanya Yusra. "Baru je sekejap tadi. Oh, jangan lupa lepasni pekerjaan kau buat air untuk aku juga"kata Aniq senyum. Yusra tenrganga. "Dah pahal pulak aku buat air untuk kau? Ada kaki,ada tangan kan. Buatlah sendiri. Kau ingat aku ni hamba kau?!"marah Yusra.

"Ya. So,dah tahukan kerja kau. Bolehlah mulakan sekarang."kata Aniq senyum. Yusra ternganga. WHAT?! Yusra terus mengambil beg tangannya lalu menuju ke pintu. "Eh, cik Yusra"kata Aniq. Yusra menoleh. "Don't forget my coffee, BIBIK"kata Aniq sengaja menguatkan perkataan BIBIK. Yusra geram lau keluar.

Kau tunggu,Aniq. Harini hari kau, esok hari aku pulak. Wait and see.

Mr Crazy Vs Miss GangsterWhere stories live. Discover now