POPULAR

21 0 0
                                    

"Apa? Kau panggil aku murah? Eh,kau buta ke apa sekarang ni? Yang murah tu kau bukan aku. Sibuk terhegeh-hegeh cari lelaki. Malukan spesies wanita je kau ni. Lagisatu kan kau ni dah tak ada jantan lain ke nak cari... yang muka macam kambing ni jugaklah kau nak. Carilah yang ada rupa sikit."kata Yusra membuatkan Aniq terkejut.

Ellyana membuat muka. "You don't have to lecture me. I know what I do. You think who you are to speak with me?"tanya Ellyana. "Eh,kak. Dah tak reti cakap melayu ke apa? Nak speak inggeris konon. Mak ayah tak ajar cakap malay ke? Kalau tak,aku boleh ajarkan"kata Yusra sengih. Ellyana geram.

"YOU!"kata Ellyana geram. "Apa2?? You2. Sepak kang baru tahu"kata Yusra membuatkan Aniq hendak ketawa. Ellyana memandang Yusra dengan marah. "You akan menyesal. You too Aniq"kata Ellyana terus mengambil beg tangannya. "Ok. Terima kasih. Jangan lupa datang lagi"jerit Yusra sambil melambai. Aniq senyum. "Hebatlah kau ni... lepasni kalau aku ada masalah,aku panggil kau jelah"kata Aniq senyum.

Yusra memandang Aniq. "Kalau masalah lain,bolehlah. Kalau pasal makwe kau,aku tak nak tolong"kata Yusra. "Pahal pulak? Ok je tadi kau jadi girlfriend aku"kata Aniq. "Kau nampak ni? Belum sampai dekat muka minah tu,engkau yang aku bagi dulu!"kata Yusra geram lalu menunjukkan penumbuknya. Aniq terkejut.

"Relaks bro,aku main2 je"kata Aniq mengundur kebelakang sedikit. Yusra hanya sengih. "Dahlah aku nak sambung buat kerja. Tu coffee aku dah buat...kau jangan nak suruh aku suapkan kau pulak...yelahkan suruh orang lain buat dia punya coffee. Macam dah tak ada tangan"kata Yusra. Aniq geram. "Ye...aku tahulah" kata Aniq. Yusra terus keluar lalu menuju ke biliknya.

                          ♤♤♤♤♤♤

Yusra masuk ke biliknya. "Ok nak susun yang mana dulu?"tanya Yusra pada dirinya sendiri. Yusra membuat keputusan untuk menyusun fail yang bermula abjad A. Yusra menuju ke rak fail bagi menyusun tetapi sampai disitu, Yusra terkejut. "What the hell?! Ni bukan fail doh, ni laut wei. Gila ke apa suruh aku kemas fail yang berlambak ni?"tanya Yusra terkejut melihat satu lautan fail yang terbentang luas.

Yusra ternganga. Seriouly?! Aku kena kemas semua ni?! Kepala Yusra mula berdenyut melihat fail yang berlambak. Yusra mengeluh. "Haih, sabar jelah aku dengan si Aniq ni... kalau kau bukan bos,dah lama aku siat2 badan kau tu"kata Yusra geram sambil mengangkat fail. Yusra mengemas.

"Hish,geramnya aku"kata Yusra sedang menyusun. "Apa yang geram sangat tu?"tanya seseorang di belakang Yusra. Yusra terkejut. Yusra menoleh. "Err..tak ada apa. Datang sini nak apa?"tanya Yusra cover muka terkejut. "Nak awak"kata lelaki itu. Yusra terkejut membuatkan fail yang dipegang jatuh. Lelaki itu ketawa. "Hahaha..saya tipu jelah. Saya nak fail 35-A,boleh?"tanya lelaki itu senyum apabila melihat muka Yusra shock.

Yusra geram. "Hahaha...it'so funny!" kata Yusra memerli. Lelaki itu ketawa. "Amboi,ikhlas ke gelak tu? Lain macam je cara gelak tu"kata lelaki itu. "Ikhlas...nah failnya"kata Yusra menghulur fail tersebut kepada lelaki itu. "Terima kasih..by the way saya Haziq. Awak?"tanya Haziq senyum. Yusra hanya senyum. "Kenapa aku kena beritahu nama kau dekat kau pulak? You're  strangers" kata Yusra sengih.

Lelaki itu kagum. "Wow..this is first time,someone reject me"kata Haziq senyum. "Oh..really? Congrats"kata Yusra membuatkan Haziq senyum sampai ke telinga. "Awak..."kata Haziq terhenti apabila Asmizah berdehum di hadapan pintu bilik. "Sudah2 nak try kawan aku ni...dia tak layan lelaki sangat"kata Asmizah gelak.

Yusra memandang Asmizah. "Kau ni potong linelah"kata Haziq perlahan apabila melintasi Asmizah. Asmizah senyum. "Suka hati akulah"kata Asmizah dengan kuat.

"Kau tak sangkut dengan dia?"tanya Asmizah senyum. Yusra menjeling. "Tak..not my taste"kata Yusra terus menyambung kembali kerjanya. "Seriously?! Haziq tu hot doh dekat sini"kata Asmizah terkejut. Taste lelaki macam mana pulak lah kawan aku suka ni. "Aku tengok dia biasa je.. tak adalah handsome mana"kata Yusra ralit menyusun fail.

Asmizah mengangguk. "Habistu,taste kau macam mana pulak?"tanya Asmizah pelik. "Hmm..aku suka lelaki yang garang,tak suka perempuan lain suka aku sorang je. Aku suka jugak kalau lelaki tu kuat agama..huih tu bonuslah...kalau dia handsome,rezeki akulah. Aku tak suka kalau ada lelaki yang suka memperlekehkan kaum wanita"kata Yusra senyum sambil membayangkan lelaki idamannya.

"Amboi..banyak betul ciri lelaki yang kau suka. Kalau macam tu,susahlah lelaki pilihan kau nak datang"kata Asmizah membuatkan Yusra terhenti membuat kerja. "Apa hal pulak?" tanya Yusra. "Yelah,diri kau pon tak adalah cantik mana...ni nak lelaki macam malaikat datang dekat kau. Mustahil"kata Asmizah tertawa.

Yusra menepuk belakang Asmizah dengan kuat. "Aduh,sakitlah. Kalau ini macam punya perangai,aku pon tak nak. Gangster sangat. Cakap sikit dah kena hempuk. Malanglah nasib laki kau,Yusra"kata Asmizah sambil menggosok bahunya yang sakit. Yusra geram lalu membaling fail ke arah Asmizah. "Hoi,kalau marah pon janganlah baling company punya fail, rosak aku yang kena"kata Asmizag risau.

Yusra senyum lalu mencampakkan beberapa fail ke arah Asmizah. "Oh... really? Do I care?"tanya Yusra senyum jahat.Asmizah menggeleng kepalanya.
Haih,nasib baiklah aku ni kawan kau..kalau tak,dah lama aku sekel kepala kau.

Mr Crazy Vs Miss GangsterWhere stories live. Discover now