Yusra memintas Aniq di hadapannya. Aniq terkejut. "Kau..kalau nak cari gaduh sekali pon, tak payah sampai nak bagi aku syif malam"marah Yusra bengang dengan sikap Aniq yang suka ikut hati sendiri. Aniq memandang Yusra. "Well, apa salahnya?"kata Aniq gelak jahat. Yusra geram. "Niq, siapa dia?"tanya Aizat pelik melihat Yusra bersahaja memakai panggilan 'aku' 'kau' dengan Aniq. "Beruk sesat"kata Aniq terus ketawa.
Kau levelkan aku dengan buruk? Yusra makin panas. "What? Beruk? Oh...kau cakap sekali lagi"kata Yusra memberi amaran. Aniq senyum. "Tak dengar ke? Tak apa...aku boleh tolong. B.E.R.U.K"kata Aniq mengeja lalu gelak. Yusra memandang sekeliling. Beruk eh?
BUK!!
Tepat mengena perut Aniq membuatkan Aizat terkejut. Aniq sudah terlantar ke lantai. Aizat memandang Yusra. "Hoi!"kata Aizat. "Apa? Kau nak jugak ke?!! Aku bagi karang. Hilang anu kau!"kata Yusra sudah menargetkan Aizat. Aizat terdiam. Yusra mencangkung di hadapan Aniq. "Lain kali, jangan bawa perangai gila kau depan aku..nanti kau jugak yang kena. Faham?!"tanya Yusra sambil membetulkan kolar Aniq. Aniq terpaku.
"Sorry"kata Yusra lalu menuju ke biliknya. Aizat tergamam. "Mana kau dapat gangster tu?"tanya Aizat. Aniq gelak. Eh, ni dah kenapa pulak? Aizat pelik. "Kau ni dah kenapa gelak? Dah gila ke?"tanya Aizat pelik. "Aku rasa.... aku dah gila"kata Aniq makin kuat gelaknya. YUSRA ZAHIRA...Well, you really make me impresse with you. You got my eyes~ Aniq senyum lalu memandang Aizat.
DING! DING! DING!
Yusra melihat jam di dinding. Dah tepat pukul 6:30 petang. Waktu balik. Yusra mengeluh. Haih,kau tak payahlah nak mimpi balik awal. Yusra meneruskan dengan aktiviti menyusun fail. Sejam kemudian, Yusra berhenti membuat kerja. Botol airnya dicapai. Diteguknya beberapa kali. "Bilalah boleh balik ni?"tanya Yusra sendirian. Yusra melihat di luar biliknya sudah gelap.
Kosong. Sunyi.
Yusra mula membayangkan sesuatu. Alamak ai, mati aku. Yusra cepat2 mengemas barangnya lalu keluar. Yusra memandang sekeliling. Kenapalah aku rasa meremang ni?!! Aduh! Yusra meneruskan perjalanan turun dari biliknya ke tingkat bawah.
Tiba-tiba,BARGH!!
Yusra terkejut lalu membalingkan begnya. Tak cukup dengan itu, Yusra mula membuat serangan. Menumbuk. Menendang. Menghempap. Menampar. "Arghhh!! Jangan kacau aku! Aku tak kacau kau pon"kata Yusra menumbuk, menampar , menendang dan seterusnya.
"Argh..argh... stop...stop!"katanya. Yusra terus berhenti. Yusra memandang insan yang sedang berdiri di hadapannya. "Siak betul lah kau ni Aniq!"kata Yusra terus mencubit kuat peha Aniq. Aniq menjerit.
"Lain kali kalau kau nak buat kerja gila kau ni, bagitahu aku awal2"kata Yusra geram. Aniq pelik. "Apsal?" tanya Aniq hairan. "Yelah,aku boleh ready. Bila kau nak buat kerja gila kau tu..aku hentak kau dengan kerusi. Kalau setakat kena tendang, baik aku bagi kerusi dekat kau supaya otak kau tu berhenti nak buat kerja gila!"kata Yusra bebel. Aniq hanya senyum.
Aniq terus mengambil sesuatu. "Yus, nah"kata Aniq menghulurkan telefon Yusra yang terjatuh akibat terkejut. Yusra baru sahaja nak mengambil, Aniq menarik semula. "Kau ingat semudah tu aku nak bagi kau? You such a lame,Yus"kata Aniq senyum jahat. Yusra bengang. Yusra memandang Aniq dengan renungan tajam. "It's not funny at all"kata Yusra malas nak melayan perangai Aniq yang sedang menggila.
Aniq gelak. "Kelakarlah...sebab aku boleh tengok muka bengang kau tu. You know, it gives me so much pleasure"kata Aniq senyum. Yusra semakin bengang. "Nak ke tak?"tanya Aniq senyum. Yusra terpaksa melayan lalu mengangguk kepala. "Then, call me honey~"kata Aniq dengan suara menggoda. Yusra terkejut. Honey?! "Sorilah, aku lagi sanggup cium lembu daripada panggil kau honey... boleh mati aku tanpa serangan jantung dengan panggilan menjijikkan tu"kata Yusra hendak mati rasanya.
Aniq memandang Yusra lalu senyum. Yusra makin hairan. Dia ni dah kenapa senyum2 ni? Jangan pikir macam2 sudahlah. Aniq senyum lalu mula mendekat dirinya dengan Yusra. Yusra mula berundur setapak. "Aniq, kau jangan dekat dengan aku... k-kkau nak apa?"tanya Yusra jantung mula berdegup laju.
"A...a..a-aku nak kau"kata Aniq makin mendekatkan dirinya dengan Yusra.
TUP!!
Jantung Yusra seperti berhenti berdegup. "A-aapa kau merepek ni? Jangan jadi gilalah Aniq!"jerit Yusra apabila dia sudah terduduk di atas meja. Jalan mati! Aniq memandang Yusra lalu senyum. Dia terus mendekatkan kepalanya di telinga Yusra. "Well, if you want to know.. how about I show you, my craziness about you~"kata Aniq dengan perlahan. Muka Yusra sudah merah. Kau jangan macam2. Aku tak nak dara aku ditelan oleh kau.
YOU ARE READING
Mr Crazy Vs Miss Gangster
General Fiction-"Haih,muka jer nampak hensem tapi tulah perangai mcm orang giler kat tanjung rambutan"-kata Yusra sambil mengemas fail. -"Muka hensem ni jugaklah ramai org suka...apa kau tahu"-kata Aniq sambil senyum. ♡♡♡♡♡♡♡♡ -"kau free tak lunch ni?"-tany...