Kerambit Pulang

108 3 0
                                    

Kisah ni terjadi masa tahun 2012..mase tu kiteorang baru je kahwin..Suami sy seorang pengamal silat, kira nya sebelum kiteorang kenal dia memang belajar dan mengajar silat. Suami saya ade beberapa koleksi kerambit. *(kerambit tradisional(taji ayam),* kerambit minang, tarani kerambit, dan kerambit training).
.
Satu malam tu, saya tengah kemas kat dapur, dan kebetulan pulak masa tu suami saya letak salah satu kerambit kesayangan dia atas microwave dan ada beberapa helai tisu yg berdarah. Sebelum tu, suami ada buat ape ntah sorang2 dalam bilik. dan ntah kenapa pulak malam tu saya tiba-tiba rajin, saya kemas sume bahagian kat dapur, termasuk la dengan tisu-tisu yg berdarah dan dengan kerambit(xperasan) tu sekali masuk dalam tong sampah.
huhu 😅😅
.
esok nya, suami cari kerambit tu, dia tanya saya mane kerambit dia. dia cakap dia letak kerambit atas microwave sekali dengan tisu yang ada darah. time tu la saya baru perasan yang saya da terbuang kerambit suami. perasaan time tu xpayah cakap la..rase bersalah dan takut kene marah..tapi lepas tu kene marah sampai rase nak menangis..😅 kire nye macam firstime la nmpk dia mara sungguh.. haha da la barang kesayangan pastu kene buang pulak..saya pun time tu xcek langsung kot2 ade benda lain selain tisu..😅😅 dan yang paling best, kebetulan jugak mase tu lori sampah baru lepas amik sampah area rumah kami. ya allah lagi la rase bersalah..xtau nk ckp ape, speechless terus..hahaha
.
dua tiga hari lepas kejadian tu dia diam je, nak kate mara, mara jugak la tp da reda sikit. bila saya  tanya, suami jawab dia rindu dengan kerambit dia..terus rasa bersalah datang balik..huhuhu
Lepas seminggu kejadian tu, suami ada bermimpi yang kerambit dia pulang. saya pun macam owhh ye ke..mungkin sebab terlampau rindu kot dengan kerambit tu sampai termimpi-mimpi..
.
Satu malam, dalam jam 2 atau 3 pagi macam tu, suami tiba-tiba bangun, macam tersentak. Disebabkan suami bangun dalam keadaan terkejut, saya pun tersedar. saya tanya kenapa, suami jawab, dia mimpi kerambit dia balik rumah dalam keadaan berasap..dan ada kat lantai dalam bilik..lepas je suami cakap macam tu kiteorg  serentak pandang kat tengah lantai..
dannnn kerambit tu memang ada kat situ..time tu saya punya terkejut, takut jangan cakap la..dan suami pun terkejut kerambit dia, yang saya da buang seminggu lepas sekarang ada depan mata kiteorang.
.
Disebabkan terlampau takut, saya suruh suami cepat-cepat bukak lampu dan lepas tu terus xtidur..😅 mujur la esok nye tu hari minggu, boleh topup balik tidur yang terganggu malam tu..
.
Kerambit tu masih ada sampai sekarang, saya pun xberani nak usik lagi, sebab takut terbuang untuk kali kedua..😅
.
tamat.
tq pada yg sudi baca..
sory ye kalau ayat tunggang langgang..
kalau ramai yang suka, nanti saya akan sambung cerita pasal saya dengar perempuan menangis time nak pergi keje.

✌🏻

Kisah-kisah SeramTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang