6.BÖLÜM

2 1 0
                                    


Yarım saat sonra.

Yarım yamalak aldığını sandığı uykusundan uyanan Clay. Kafasını çevirip saate baktı. Sadece yarım saat uyuyabildiğini düşündü. Dışarıdan gelen yüksek erkek seslerini duydu. Hemen arkasından gelen peruklu eşleri fısıldaşarak konuşuyorlardı. Daha küçük yaşta adet kanamaları başlar başlamaz çöp çatana başvuran anneleri sayesinde belki de istemeyerek evlendikleri eşleri sadece bir bebek makinası olarak görüyordu o kadınları. Evlenir evlenmez saçlarını kazıyan büyükler tarafından sürekli tembihlenen ve asla özgüveni olmayan kadınlar. Dışarı çıkarken peruk takmaları gerekliydi ve bu peruğun peruk olduğu kesinlikle belli olmalıydı evli olduklarını belli etmenin başka bir yolu yokmuşçasına. Kocalarının bile görmediği kazınmış saçları uzadıktan sonra tekrar tekrar kesilir ve hiç bir erkek görmeden imha edilirdi. Ve evlendikten en az 10 ay sonra bir gebelik yaşanmazsa hemen kusurlu gibi davranılır ve eşlerinin anneleri tarafından azarlanırlardı. Gebe olduğunu anlayan anneler ise kafalarındaki peruklardan kurtulur ve yerini daha gösterişli saten eşarplarla doldururlardı. Erkeklerin içinde konuşmaları ayıplanır. Seslerini herkesin duyması yasaklanır ve okuma yazma bile öğretilmeye layık görülmezlerdi. Erkeklerde ise durum biraz daha farklıydı. En azından konuşmaları yasaklanmamıştı. Evlenmeden önce serbest bırakılan saç stilleri evlendikten favorilerini bukle bukle uzatmaya zorlanırdı ve saçlarınım diğer kısımlarını asla uzatamazlardı. Kilise kitaplarını sadece erkekler okuyabilirdi. Kadınlarla bu bilgiler paylaşılmazdı. Kadınlarda erkekler ne derse sorgusuz sualsiz kabul eder ve yapardı. Bir erkek bir kadından boşanmak istediği an o evlilik biterdi ama bir kadın asla boşanmak isteyemezdi. Clay bir anda peki ya aşk dedi aşık olan insanlar nasıl böyle davranabilirdi ki gerçi Clay aşkın ne olduğunu da bilmiyordu ki. Acaba biliyor muydu? Bilse bile nasıl anlayabilirdi ki bunu? Neyse der gibi iç çekerek pencerenin başından ayrıldı. Matricaria chamomilla büyüyene kadar kendine oyalanacak başka şeyler bulsa iyi olacaktı. Zira beyni oldukça yorulmuştu düşünmekten.

PİLDORAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin