t w o

177 27 0
                                    

『 ► now on air : h

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

now on air : h. y. g.

|| chapter 2

"Welcome home, my darling!" Adalyn tersenyum nipis sebelum membalas pelukan erat dari ayahnya, Damian Davis.

"Kenapa monyok je ni? Ad okey?"

"Ad okeylah, Papa. Papa.. malam ni.. kita dinner dekat luar boleh tak?" Tuan Davis mengangguk dan memeluk anak gadisnya sekali lagi. "Sure, darling. Anything for you." Adalyn ketawa kecil.

"Sweet eh papa ni. Kenapalah single lagi." Tuan Davis turut melepaskan tawa. "Sebab Mama is the only one who owns the title Queen in my heart, okay?"

"AISH PAPA NI KALAU MAMA DENGAR CAIR DIA TAU"

+ h. y. g. +

"Aaron balik bila, papa?"

"Kenapa? Rindu Aaron eh?" Adalyn berdecit perlahan lalu menampar lembut bahu papanya. "Bukanlah. Saja je tanya." Tuan Davis mencebik. "Hmm.. Aaron cakap dalam minggu ni dia balik. Entahlah dia."

Anak gadisnya meng-oh perlahan. Pandangan dialihkan ke luar tingkap. Tuan Davis tersenyum nipis dan menarik kepala Adalyn ke bahunya.

"Lepas graduation Ad nanti.. kita pergi lawat mama, nak? Papa rindulah." Gadis itu ketawa kecil. "Anything for you, Papa." Hidung Adalyn dicuit. "Haih, anak Papa benor."

Tawa mereka berdua terburai.

+ h. y. g. +

Adalyn menggulingkan biji mata menyampah sebelum kepalanya diletakkan di atas meja.

Sungguh mataku tersakiti melihat lelaki itu.
Tak semena-mena tempat kosong disebelahnya diisi oleh seseorang. Adalyn mengeluh. "Pagi-pagi dah mengantuk. Asal? Semalam tidur lambat eh?"

Dengan malas tambah benci kali empat, gadis itu mengangkat wajah memandang anak Jeon yang sedang mengeluarkan barang dari beg galas Puma miliknya.

"Kalau aku mengantuk ke, mati sekalipun, kau kena ambil tahu ke hah?"

Jungkook tersenyum kecil dan menongkat wajah memandang gadis dengan muka cemberut itu. "Eh, mestilah. Kalau kau mati waktu kelas, aku ambil tahu. Sebab, kau classmate aku. Kan, Ad, kan?"

Adalyn menjeling.

Anak Jeon pula menjuihkan bibir. "Kenapa? Aku salah kelas ke? Ni course apa? Cer bagitau aku."

Banyak mulut pulak dia ni harini. Lemas aku.

"Business Management-"

"Aku pun ambil course tu Ms. Davis. Jadi betullah, kau classmate aku." balas Jungkook seraya tersenyum. Adalyn pula mengurut kepala dan menggeleng-geleng.

Apa lah Bella bagi Jungkook makan semalam.

Nasib baiklah ini semester terakhir mereka bergelar pelajar. Harapnya lepas ni dah tak hadap muka seposen milik Jeon Jungkook miring yini.

Sepanjang kelas, jangan haraplah dua ketul manusia bernama Adalyn Davis dan Jeon Jungkook akan memberi sepenuh perhatian. Walaupun tarikh peperiksaan semakin dekat, who cares?

Keluarnya Mr. Jung dari dewan kuliah telah melepaskan helaan lega dari para pelajar. Ada yang baru bangun dari alam mimpi, dek terlalu bosan dengan kelas lecturer Jang itu.

"Ad."

Dia menoleh. "What?"

"Nak lunch dengan aku tak?" Kening gadis itu bertaut. Jungkook nak belanja? Apa demam ke? "Please mind your own business, Mr. Jeon. I'm going out with Gianna, periodt."

Adalyn menyusun langkah meninggalkan Jungkook. "Ajak makan je pun. Halah perempuan ni."

❚❚ to be continued : h. y. g.

edited. 060621.

✓ hate your girlfriend | jjk.Where stories live. Discover now