zuzu memang noob buat ending harap maaf
DAHLAH SENDU AH MACAM NI
『 ► now on air : maniac 』
|| epilogue
"Kook."
"Hmm?"
"Teman aku malam ni." Keningnya terangkat tinggi, mengerling cinta hati yang matanya begitu tekun menonton drama di kaca televisyen.
"Kau nak buat apa? Ada kerja ke?" Adalyn terut sama menoleh. "Aku nak tengok Netflix hehehe"
Lengan Adalyn dicubit. "Yah, sakitlah!"
"Esok tak boleh?"
"ALAAAA KENAPAAAAA" Dada bidang Jungkook dibantai dengan plushienya. Maghoh la ni haa. "Jomlah kita main dulu malam nii. Kau dah janji, enn?"
Membahang muka Adalyn apabila bab itu diungkit. Laju dia meningkah. "Eh, mana ada! A-aku tak janji apa-apa pun!" Gadis itu terus melompat dari sofa dan mendaki tangga, lari dari Jungkook.
Jejaka itu ketawa kecil. "Ready or not, here I come, sayang!"
"GELI HANAT!"
"NGEEEE TAHU DAH KAT MANA!"
+ maniac +
"Eii, phone tu bini kau ke, aku bini kau?" Jungkook menjeling dan menguntum senyuman. "Yelah, yelah."
Telefon ditutup, Jungkook berbaring mengiring menghadap Adalyn. "Nak cuddle, please?" Mata dikedip-kedip seperti lampu isyarat.
Terlalu comel untuk ditolak. Tangan didepa. "Come here, you babyboosuk."
"YAH! JAHAT!" Tawa Jungkook pecah, Adalyn ditarik ke dalam pelukan hangatnya. Ubun-ubun si isterinya dikucup penuh kasih.
"I love you, Adalyn." Gadis itu tersenyum lebar dan mengucup bibir Jungkook sekilas. "I hate you."
"Huh?"
"TAPI BO'ONG! EHE love you too, baby boi." Mereka berdua tertawa dan tertidur dalam pelukan masing-masing.
+ maniac +
jeon.
asyik minta cuddle je kerja dia skrg ni
kalau aku taknak tu
habis dia tarik mukapark.
maigad ingat sawit ah?jeon.
yelah tapi aku peliklah
apahal dia jadi cam..
clingy gila eh kebelakangan ni?"Jungkook-ah, sini kejap." Jungkook menghampiri Adalyn yang sedang merenung sesutu di dalam tangan. "Asal?"
Dia tersenyum kecil, tangan disorok di belakang badan. "Aku tahu kenapa aku makin gedik gila dan sensitif sangat sekarang!"
Apahal excited sangat makcik ni? Dahi Jungkook berkerut. Isterinya dikunci pada meja melaram itu. "Kenapa?"
"Sebab aku bawa Jungkook Junior dalam perut aku!" Pregnancy test disua pada Jungkook. Double line. Jungkook tersenyap, dia blank serta-merta. "Jungkook Junior.. maksud kau anak aku?!"
"IYA CIK ABANGKU SAYANG ADO LEMBAPNYA AWAK HARINI-"
Bibirnya dibenamkan pada bibir Adalyn, lama. "Thanks, sayang." Senyuman mereka melebar. "Happy birthday, husband! Be a good Daddy from now on, okay?" Jungkook tampar dirinya sendiri. Pelupa. Hari penting macam ni pun dia boleh lupa?
"Aku sumpah lupa harini birthday aku, Ad. Gosh, thank you. This is the best birthday present ever." Isterinya dipeluk erat. "Your welcome, Jungkook yang dah tua!"
"Sukati je cakap orang tua. Dia pun sama, tak sedar diri."
"Eh, helo. Aku muda lagi kot. Kau tu je dah tua bangka. Aku ni haa, awet muda gitew."
"Aku harap anak kita tak terikut perangai mak dia."
Mereka berbalas jelingan sebelum tawa besar mereka meletus dan perang bantal bermula.
『 ❚❚ the end : maniac 』
edited - 060721.
YOU ARE READING
✓ hate your girlfriend | jjk.
FanficSeorang ais batu, seorang lagi lava gunung berapi. Haih. 2020 © JIMENGKIM