Double update heuheu
『 ► now on air : h. y. g. 』
|| chapter 11
"Kau faham apa aku cakap?"
Gadis itu mengangguk sambil menatap wajah beku itu penuh gerun. Bahunya dilepaskan sebelum isyarat blah dengan ekor mata dihantar. Dia terus akur dan mencicit keluar.
Adalyn tersenyap seketika.
"Dalam dua minggu, aku dah rosakkan 5 relationship dia. Fuh, nak riak kejap lah." Dia tersenyum kecil dan berjalan keluar dari tandas seolah-olah tiada apa-apa yang berlaku.
"Kau pergi mana?"
"Hai. Pergi toilet pun aku kena report dekat kau ke? Kau tu siapa? Suami aku? Bapak aku? Kena ke tahu semua benda?" Jungkook mencebikkan bibir dan menyilangkan tangan.
"Tu dah kenapa? Aku gergaji jugak bibir kau tu kang." Adalyn menjeling dan menelek Iphone-nya. "Yeonwoo minta break." keluh Jungkook perlahan.
Kening Adalyn terangkat tinggi.
"Tu je?"
"Yelah."
"Oh, aku ingat apa. Bukan kau tak kesah ke benda-benda macam tu? Girls are dolls, right?" Bahu Jungkook dirangkul. "Kan. Betul jugak. Diorang mainan je-"
Wajah beku Adalyn dilirik. Dahinya ditampar. Jungkookie jjang!
"Dolls. Yeah, totally we're dolls. Just DOLLS, right?" Adalyn mengemas barangnya lalu turun ke tempat duduk bawah, di sebelah Jaebeom. Mereka berdua mula berborak.
Dari jauh mata helang Jungkook menjeling mereka sambil mengutuk dalam hati.
"Does she hide anything away from me?"
+ hyg +
"Ad."
Gadis itu mengangkat wajah. Jaebeom ketawa kecil melihat mulut Adalyn masih penuh dengan spaghetti. "Telan dulu, telan."
"Haa, apa?"
Jaebeom menghela nafas, bahunya terjatuh. "Esok time kelas kau duduk tempat kau balik tau." Keningnya bertaut. "Memanglah. Nanti aku duduk dengan kau-"
"No, no. It's not what I mean. Aku nak kau duduk seat kau yang sebelum ni." Garpu diletakkan di atas meja. "Jungkook ugut kau, eh?"
Jejaka itu menundukkan kepala. "I'm sorry. Aku suka duduk dengan kau, tapi aku tak boleh lah dengan Jungkook tu. Please, Ad? For this friendship sake?"
Adalyn menjeling. "Fine." Gadis itu menggulingkan biji mata saat tersabung pandangan dengan dua pasang mata itu.
Dasar cctv tak berbayar.
+ hyg +
"Yeah, aku nampak dia flirt dekat tepi tangga depan kampus. Aku tau." Adalyn mengangguk-angguk sambil menggigit epal merah.
"Yah, esok ah sambung. Thank you jeman i lap you muah muah bak abe jeon ciket eh tibe k bye." Adalyn menamatkan panggilan dan terbaring di atas sofa. Televisyen yang sedang menayangkan drama bersiri Sleep With The Devil itu dipandang bosan.
"Oi. Okey tak ni?"
Aaron menegurnya lalu duduk diatas karpet. Rambut Adalyn yang terurai diusik-usik. "Okey. Cuma.. geram sikit dengan someone ni."
Keing abangnya tetangkat. "Dengan siapa?"
"Jungkook."
"Oh, dia. Kenapa dengan dia?"
"Takdelah dia tu. Tukar girlfriend macam tukar pampers pakai buang pakai buang. Haa."
『 ❚❚ to be continued : h. y. g. 』
edited. 060621.
YOU ARE READING
✓ hate your girlfriend | jjk.
Fiksi PenggemarSeorang ais batu, seorang lagi lava gunung berapi. Haih. 2020 © JIMENGKIM