II - t h r e e

98 11 31
                                    

『 ► now on air : maniac 』

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

now on air : maniac

|| chapter 3

"Kook, it's been a long time."

"Yeah-"

"Baby!" Reunion kecil antara Adalyn dan Jungkook terbantut tatkala satu suara asing mencelah. Jungkook beranggapan mungkin lelaki itu memanggil teman wanitanya, jadi tangan Adalyn dicapai laju. "I can't believe I've found you, Ad."

Mata Adalyn sudah membesar, kaget apabila tangannya dipegang erat. Bibir dikemam, mata sudah tertaling-taling memandang figura yang sedang menghampiri mereka berdua. "Ad, kau tak happy ke jumpa aku? Your Jeon? Hmm?"

Pergh, awalla your Jeon.

"Baby, I'm calling you."

Bahu gadis itu ditarik seseorang, meleraikan tautan jemarinya dan Jungkook. Anak Jeon terpana 0.3 saat. "S-sorry." Adalyn menunduk, tak berani membalas pandangan Jeon Jungkook yang penuh tanda tanya.

"Excuse me me. Umm, who are you? You know her?" soal jejaka berambut blonde yang memeluk pinggang Adalyn tanpa segan silu.

"Yeah, i know her. Who are you?" Jungkook membalas dengan kening berkerut. ADO AKU TAPAHAM BETOLLA

"Right, Kook, Darren, listen." Mata dua jejaka yang sudah confuse itu jatuh pada Adalyn. Gementar bukan main lagi. Apa, ingat senang ke nak explain depan boyfriend dengan crush?

"Darren, meet Jeon Jungkook, my friend from Korea. Kook, meet Darren Logan, my-"

"Future husband." Senyuman lebar terukir di bibir, Darren menyuakan tangan untuk bersalaman dengan kawan lama bakal isterinya. Jungkook ketawa pahit. Dia pandang Adalyn dengan riak tak percaya.

Future husband?

"Baby, makanan dah sampai."

Fuh, berdesing sia. Tak yah cakap ah, sakit namampos hati manusia bernama Jeon Jungkook saat itu. Retak sejuta.

Sekian lama menanti, ini balasan yang dia perolehi?

"Okey. I want to talk to my friend for a while. Tunggu I dekat meja, k?" Darren mengangguk sekilas sebelum menjeling Jungkook atas bawah dan berlalu pergi.

Perit liur diteguk. "Future.. Husband?"

"Look, Jeon. I can explain. Okey?"

Jam dilirik sekilas, lengan dilipat ke dada sebelum bibirnya terjuih mengalahkan paruh itik. "Mana lah si Jengkuk ni. Sembelit ke apa.." Jimin menggaru kepala yang tidak gatal.

Dia menoleh ke belakang, matanya membulat sedikit. Jungkook ditarik seorang gadis ke luar kafe.

"Uish, mamat ni. Baru sampai kot. Takkan dah jumpa yang baru? Buaya betul member aku ni." Iced Caramel Macchiato yang terhidang di depan mata segera dihirup dengan straw.

Tenang, Jeman. Tenang.

"Kau nak terang apa lagi, Ad? Aku nampak dengan mata kepala aku sendiri. Aku tunggu kau selama ni, tapi rupanya.. Kau.."

Jungkook meluahkan rasa kecewanya sebelum menyepak sebuah tong sampah kosong berdekatan. Adalyn tarik nafas dalam, tak tahu bagaimana hendak menenangkan anak Jeon yang semakin mengganas.

Rawr AJSJSJJSJSJS kk sorreh

"Kook, dengarlah dulu-"

"Dengar apa lagi?!" Suaranya meninggi, menolak Adalyn rapat ke dinding dengan rahang berdetak geram menahan amarah yang sedang menggelegak.

"Kau lupa aku. K-kan?" Pantas gadis itu menggeleng, pipi Jungkook ditekup dengan kedua-dua tangannya.

"Aku tak pernah lupa kau, Kook."

"Liar."

"Sumpah-"

"Maksud kau untuk bina kisah baru dekat sini... Kau nak lupakan aku dan cari orang lain lah, betul tak?"

Badan Jungkook didakap erat. Jejaka itu tergamam, tidak membalas atau menolak. Sekadar statik dengan bibir terkunci rapat.

"Hati manusia boleh berubah, Kook."

PERGH SENANG DIA CAKAP

Dakapan tak ubah seperti koala si Adalyn terus ditolak. "Senanglah kau cakap, perempuan. Aku tunggu punya tunggu, aku tutup pintu hati aku hanya untuk terima kau tapi.. Ini yang kau bagi, Adalyn Davis? I-I thought you'd the same feeling as I do."

Jungkook menapak ke belakang.

"Kook.." Manik kristal mula bertakung di kelopak mata.

"Aku menyesal datang sini, Ad. Let's pretend that we're just strangers from now on." Langkah kaki mula disusun ke dalam kafe semula, meninggalkan Adalyn sendirian di luar.

"Park Jimin."

"Hmmmmmm kau sembelit eh-"

"Bapak kau sembelit. Jom blah." Nafinya dengan riak beku, terus dihirup minumannya sebelum bergerak pergi. "Eh, jebon. Tunggulah!" Jimin meletakkan beberapa not wang di kaunter dan tersenyum kecil pada pelayan perempuan tadi.

Jungkook dikejar.

"Kook- eh, wei. Itu Ad, kan?" Bahu Jungkook ditepuk teruja sambil jarinya melunjur ke arah seorang gadis yang baru masuk ke dalam dengan hidung merah.

"Hmm."

Jimin berhenti beria. Ah, patutlah. Dia tahu kenapa Jungkook tersangatlah beku macam aiskrim Magnum White Almond yang duduk dalam peti ais paling dalam sekali.

Naa keling.

"You've met her."

"Shut up. Jangan cakap pasal dia lagi dekat aku. Aku rimas."

❚❚ to be continued : maniac

『 ❚❚ to be continued : maniac』

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

edited - 060721.

✓ hate your girlfriend | jjk.Where stories live. Discover now