I hate you,
you hate me.
But why i saw you
every night in my dream,
dear kookie?『 ► now on air : h. y. g. 』
|| chapter 12
"Gianna, aku nak cakap sikit dengan kau boleh?"
Gianna memalingkan wajah dan serta merta keningnya terangkat tinggi. "Yes Mr. Jeon, may I help you?"
Jungkook merapatkan badannya pada loker seraya menjeling tajam kearah seorang gadis yang sedang berborak dengan seorang jejaka di tepi tangga.
"Siapa yang tengah borak dengan Ad tu?"
Sahabat Adalyn menggulingkan biji mata dan melakar senyuman nipis. "Kenapa? Abang Kook tergugat ea?" Usiknya dengan bisikan halus, persis bisikan syaitannirrojim.
"Fucek, taklah. Bagi tau jelah. Budak mana tu?" Wajah gojes Gianna dijeling tajam. Tapi bila dilirik semula buat kali kedua, Gianna ni boleh tahan juga.
"Budak IT. Kang Daniel. Jangan kacau diorang, cinta tengah berputik tu-" Jungkook menggertap rahang, hatinya tiba-tiba panas seperti minyak panas yang menggelegak di dalam periuk dapur rumah anda.
Langkah kaki dituju ke arah mereka berdua. "Kang Daniel." Jejaka itu memandang Jungkook dan terdiam sesaat.
Playboy St. Denver datang cari, serawm. "Kau pahal ni, Kook? Sibuklah. Mana pergi Juyeon tu? Hilang dah?"
Adalyn yang terkejut dengan serangan tiba-tiba Jungkook juga mula berasap. Para pelajar yang sedang lalu lalang mula berbisik. Ada yang sanggup berhenti, jadi penonton tak berbayar.
"Eh, kau diamlah betina. Aku tak cakap dengan kau." Jungkook membalas dingin. Adalyn menggulingkan biji mata menyampah. "Siot."
"Kau ni siapa nak dekat dekat dengan perempuan ni? Kau sedar dia ni siapa?"
"Yelah, dia Adalyn Davis. Anak bongsu Tuan Damian Davis dan adik tiri Aaron Davis. So? Do you have any problem with me?"
Balas Daniel lancar sebelum tersenyum riak. Adalyn disebelah Jungkook pula tersengih dan mengenyitkan mata.
Pintar ni.
Jungkook terkelu.
Adik tiri Aaron?
"Jungkook, kalau kau nak jadi tugu universiti St. Denver kat sini, please go on. Aku nak bawa Adalyn pergi library." Belum sempat lengan kanan Adalyn diraih, Jungkook pantas menepis.
"Shut the fuck up, Kang. Aku nak kau jangan dekat dengan perempuan ni lagi. Kau tau apa aku boleh buat kan?"
Bukan Daniel, sebaliknya Adalyn yang ditarik rambut sebagai ugutan. Mata Daniel terbuntang. "Stop, no! Okey, okey. Aku takkan ganggu dia lagi. Puas hati kau?" Adalyn meringis sakit dan menendang-nendang kaki Jungkook. Haa amek kau.
Rambut si gadis dilepaskan. "Good. Aku puas hati. Jadi dekat sana ada laluan, boleh jalan."
Daniel berdecit dan berjalan pergi, meninggalkan mereka berdua. "What's wrong with you?"
Adalyn bangun lalu menepuk-nepuk seluar menghilangkan debu. "Kau jangan dekat dengan lelaki lain. Aku tak suka."
"Hek eleh. Eh, pakcik buaya darat. Kau ingat kau je boleh main perempuan? Aku boleh main lelaki tau. It's okay. Mungkin aku takde peluang nak main dengan Daniel."
Adalyn menjungkit bahu dan berjalan melepasi Jungkook. Sesaat kemudian dia melangkah ke belakang dan mendekatkan bibirnya dengan telinga jejaka itu.
"I guess Taehyung are still single. Well, izinkan aku eh?"
Bahunya ditepuk, kaki diayun pergi.
+ hyg +
"She really did that.."
Kelibat Taehyung dan Adalyn yang saling berpelukan itu dipandang dari jauh. Seketika kemudian pelukan mereka berdua terlerai, bibir pula ditautkan.
Jungkook memejamkan mata dan memandang ke arah lain, sungguh dia seakan dibakar saat itu.
Panas.
"I'm sorry. Kawan tak kawan, Adalyn tetap milik aku, Tae." Jungkook mula membuka langkah, menuju ke arah pasangan yang sedang diulit cinta itu.
『 ❚❚ to be continued : h. y. g. 』
edited. 060621.
YOU ARE READING
✓ hate your girlfriend | jjk.
FanfictionSeorang ais batu, seorang lagi lava gunung berapi. Haih. 2020 © JIMENGKIM