Long chapter luvs!
Happy reading hehe『 ► now on air : h. y. g. 』
|| chapter 13
"Aku minta maaf, Tae."
"Kenapa kau minta maaf?" Hidung dan dahi mereka berdua dilaga, masing-masing mengukirkan senyuman. "Kau kena terlibat dalam hal ni." Taehyung tergelak halus. Tautan jemarinya dengan jari milik Adalyn dieratkan.
"Takde apa sangatlah. Tapi kan, kenapa kau pilih aku? Kan ramai lagi lelaki dalam kampus ni? Jeman ke, Jaehyun ke, Soobin ke. Haa."
Adalyn menyentuh bahu Taehyung, leher jinjang jejaka itu dipeluk. "Kau kan bestfriend dia. Jimin tu, member bawang aku. Nampak fake lah nanti." Mereka berdua ketawa sambil menggerakkan badan mengikut irama muzik.
Namun jauh di sudut hati gadis itu, dia dihimpit rasa bersalah. Mainkan perasaan seseorang bukan perangai semula jadinya. Tidak, dia tak sama dengan anak Jeon.
Hati manusia bukan permainan, bukan perhiasan.
"Kau betul betul tak kesah ke?" Senyuman manis Taehyung menambah rasa bersalah yang beraja. Haish, kenapalah senyum tu manis sangat. "You know what? I had a crush on you, once. During the freshman year."
Adalyn terpempan sedang Taehyung masih tersenyum. "But then, I realized I'm not the one for you. Aku cuma anggap kau kawan istimewa aku je. Kau pun rasa benda yang sama, kan Ad?"
Matanya tiba-tiba berair. Oh, tuhan. Kenapa pandangan itu terlalu tulus untuk aku yang hanya mempermainkan hatinya itu?
"Kau tak payah nak rasa bersalah, Ad. I fell because of your grey eyes. Meh, kita kawan, kan?" Taehyung mengelap ekor matanya yang basah lalu menarik Adalyn ke dalam pelukan hangat. "I love you, Adalyn Davis."
Matanya terpejam rapat. Tangan dililit disekeliling pinggang jejaka itu. "I love you too, Tae. You are the first one, your eyes shone for me. You're the first one, Tae."
Pranggg!
Pelukan mereka berdua terlerai. Taehyung dan Adalyn memandang masing-masing dan segera menoleh ke arah bunyi gelas kaca pecah.
Seorang lelaki sedang menggenggam penumbuk, hingga timbul urat di lehernya. Mata helangnya tajam menikam iris mereka berdua.
"J-Jungkook."
Taehyung menggigit bibir, risau jika sahabatnya itu mengamuk. Kecoh nanti. Lain pula bagi Adalyn. Gadis itu menguntum senyuman sinis lalu menggenggam tangan Taehyung dihadapannya.
Kening si jejaka terangkat, completely clueless dengan apa yang terjadi. "Let's go. Biar dia panas lagi." Tangan Taehyung ditarik bersama melangkah keluar dari pub.
"YAH, KIM TAEHYUNG!"
Tak sangka anak Jeon termakan pancing.
Taehyung menelan perit liur, gerun juga dengan amarah berapi-rapi milik Jungkook. "Kook."
Jungkook berdiri tepat dihadapannya. Adalyn dijeling sekilas. "Kau buat dengan dia?" Gadis itu menolak kasar dada Jungkook hingga dia terdorong beberapa langkah ke belakang. "Helo, encik Jeon. Tolong jangan sibuk dalam hidup aku. Boleh tak kau blah? Jangan ganggu kitorang?"
"Kitorang?"
Jungkook ketawa besar, sungguh jelas rasa sakit hati dan kecewa yang membuak-buak terhadap Taehyung. Dah tentulah sahabatnya sedia maklum, yang dia memang allergic dengan lelaki-lelaki yang berani dekat dengan Adalyn.
"Kau nak cara lembut ke cara kasar, Kim Taehyung?"
"Jungkook-"
"Kau diam. Sebelum tangan aku naik, kau tutup mulut celupar kau tu." Adalyn menggulingkan biji mata dan menyerah kalah.
"Kook.."
"Jawab soalan aku!" Kolar baju Taehyung ditarik kasar. Adalyn sekadar membatu, niatnya untuk menghentikan Jungkook diperam di dalam hati. "Aku taknak gaduh dengan kau, Jungkook."
"So?"
"Kau nak aku buat apa?"
"Leave her. Right now."
Taehyung mengeluh kecil dan memandang Adalyn dengan pandangan lembut. Tangan kekar Jungkook ditolak, kaki diayun ke arah si gadis. Kedua-dua tangannya diraih lembut.
"Thanks for these bright days. Aku bersyukur tuhan kurniakan aku peluang untuk rasa bahagia ni walau sekejap. Thank you, Ad."
Taehyung mula mengorak langkah pergi.
"So, how was it?" Bahu Adalyn disenggol ganas oleh Jungkook. "Puas hati kau sekarang?" Dia turut berlalu meninggalkan si jebon itu sendirian.
"Jungkook, two. Adalyn, one."
Senyum lebar tertayang megah.
『 ❚❚ to be continued : h. y. g. 』
edited. 060621.
YOU ARE READING
✓ hate your girlfriend | jjk.
FanfictionSeorang ais batu, seorang lagi lava gunung berapi. Haih. 2020 © JIMENGKIM