II - t w o

108 10 28
                                    

『 ► now on air : maniac 』

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

now on air : maniac

|| chapter 2

"Jimin, bawa aku pergi makan."

Bebola mata berputar entah buat kali keberapa. Jimin menghela nafas fedup sebelum memalingkan badan menghadap Jungkook yang berjalan di belakangnya.

Mujur tak terlanggar.

"As I said trillionth times, Mr. Jeon Jungkook, aku ni bukan tourist guide kau, bukan bodyguard kau, bukan kuli kau. Okey? Aku duduk kat sini guna duit aku, bukannya menumpang kasih kau. Jadi jangan nak arah aku macam-macam. Mentang-mentang aku pendek sikit ada hati nak arah aku macam maid kau, ea?"

Jungkook mencebikkan bibir dan mengemaskan tocangnya. Pandangan dilarikan dari renungan Jimin. "Tapi aku lapar, kan? Bawa jelah aku pergi makan, ketot."

"Eh, kuanghajo kau, jebon. Kau panggil aku ketot?"

Kolar baju Jungkook digenggam.

"Udahler. Mana bilik aku? 2561 kan? Okey, dada, Jemennn" kad biru yang terselit di dalam poket Jimin diambil sebelum dia melangkah sendirian mencari biliknya.

Jimin menghentak kaki geram. Dahlah arah orang macam maid, panggil orang ketot pulak tu! Menggerutu si mochi sebelum mengejar derapan pantas sahabatnya penuh bebal.

"Apa-apa roger."

"Entah-entah kau yang roger aku minta macam-macam." Jungkook tersenyum. "Brilliant. Bye." Jelingan maut Jimin dibalas dengan jeliran lidah sebelum pintu ditutup dan dikunci.

Jimin pula merengus geram, baru hari kedua dah macam-macam si Jungkook ni buat. Buat macam dia kuli pulak tu.

Selamatkan Jimin please.

Ting!
Telefonnya bercahaya menandakan ada satu notifikasi baru.

Kook
Book siap-siap restoran yg famous tu. Aku nak lunch situ esok.

"Aih, dia ni. Buat aku ni macam PA dia pulak tau."

Tabahlah, Jeman.

+ maniac +

"Sorry-"

"Lambat." Jimin gigit bibir tahan geram. Eii terkam kang eh tak tak Jimin straight! "Aku melabur tadi, tu yang lambat sikit. Macam kau tak pernah buat." Jungkook menyisip americano yang masih tersisa.

Jimin melirik ke kanan dan kiri.

"Kita buat apa berdiri macam tunggul kat sini?"

"Aku ada tempah driver. Sebab aku tahu kau malas nak drive and aku malas nak dengar kau membebel lagi. Ada paham, budak kecil?" Jari telunjuk di hala pada hidung mancung Jimin.

Hampir sahaja jari itu digigit, biar padan muka Jungkook! Menyakitkan hati orang je tahu.

"Harini je. Malam nanti kau pergi cari kereta sewa."

"Aish-"

PIN!

Kacau line! Sempat Jimin mencarut si pemandu kereta Lexus. Baru je tak bagi ayat sentap ssup naik ke atas.

"Dah. Zip mulut tu and get into the car."

"Aku ni memang adik kau agaknya. Aku tahulah, jebon. Aku dah besar. Lagi tua daripada kau." Jimin ditolak ke dalam kereta. "YAH!" Jari telunjuk dirapatkan pada bibir. "Diam, Jimin. Diam. Aku nak dengar kata hati bumi Berlin."

Apa jadah lah si Jengkuk ni.

"Hmm, diorang pun cakap kau bising."

Jungkook ketawa, segera memboloskan diri ke tempat duduk belakang sementara Jimin duduk dengan terpaksa di sebelah pemandu.

"Blue Hour Cafe."

Kereta mewah itu mula meluncur di atas jalan raya.

+ maniac +

"Mr. Park, this way please." Jimin senyum segaris sebelum mencuit bahu Jungkook yang sedikit terleka untuk mengikuti langkah pelayan kafe itu. "Biar betul kau ni, Chim? Macam kafe orang dating ni. Jangan cakap kau nak-"

"HELO EXKUJI ME OKAY INGAT AKU NAK SANGAT KE DEKAT KAU WAHAI JUON JUNGKOOK SESUNGGUHNYA AKU LEBIH RELA DATE DENGAN GIANNA DARIPADA DATE DENGAN KAU PERIODT."

"Huh, whatever-"

"Here, this is your seat." Pelayan muda itu membungkuk. "Thanks." Senyuman dilayangkan pada gadis itu. Bahu Jimin dilepuk dari belakang. Sempat aje. "Kacau ah kau. Sepak kang."

Jimin mengacah penumbuk manjanya.

"Elele, dah duduk sini diam-diam." Jungkook menanggalkan kaca mata hitamnya. Pandangan dibuang ke arah luar.
Ad.

Bila agaknya aku akan jumpa kau lagi?

Lamunan Jungkook tamat tika badannya dirempuh dari depan. Hampir sahaja dia melafazkan makian tapi nasib baik dia dapat tahan. "God, I'm sorry-"























"Ad."

Adalyn terpana sesaat dengan penampilan Jungkook saat ini. Kacak. I mean, makin kacak dan makin menawan.

Psst.. plus makin seksi!

AISH ADALYN DAVIS NUCKAL KAMU YA!

"Kook, it's been a long time." Jungkook tersenyum tak percaya. Gembira bukan main kepalang lagi dia saat itu-

"Baby!"

❚❚ to be continued : maniac

edited - 060721.

✓ hate your girlfriend | jjk.Where stories live. Discover now