Good afternoon!
Nah update.
Happy reading ❤『 ► now on air : h. y. g. 』
|| chapter 7
"Nah."
Sekotak susu pisang diletakkan di hadapan Adalyn. "Menda ni?" Kening gadis itu tak semena-mena terangkat. Kacau je orang nak tidur. "Apa mata kau dah kabur sangat ke tak reti baca label?"
Jungkook menjelirkan lidah dan meneguk susu pisang miliknya. "I mean, what was this for, Jungkook?" Adalyn menyilangkan tangan. Ya, dia tahu baca label.
Mata dia pun tak kabur lagi okey.
"Oh. Aku bawa extra. Tengok kau macam takde energy je, so aku bagi jelah." Senyuman palsu dibuat-buat untuk si dia. "Thanks, but I don't like banana milk."
"Rasalah dulu. Sedap." Kepala Adalyn digeleng-geleng. Lidah dia nak susu strawberi je. Pisang? Low class!
Setelah dipaksa beberapa kali oleh si anak Jeon tanpa rasa malu diperhati oleh segenap manusia di dalam dewan kuliah itu, Adalyn menyerah dan menyedut susu pisang itu dengan straw.
"Sedap?"
"Hmm." Balasnya perlahan seraya menjeling. Jungkook pula tersengih bangga dan menyilangkan kaki. "Told ya."
"Yelah."
+ hyg +
"Aku okey je. Malam ni nak pergi pukul berapa?"
"Pukul 10 lah. Kau tunggu aku dekat kedai tteokbokki tu."
"Okeyh. Bye, Ad!"
"Bye."Adalyn tak kira. Malam ni, dia harus ke kelab juga! Ah! Serabut dengan peminat nombor satu susu pisang itu.
Sementara menunggu Papa dan Aaron pulang, Adalyn menonton Netflix sendirian di dalam bilik. Baju ke kelab? Alah, benda boleh buat last minute.
Buat apa nak buat awal-awal.
Akhirnya, jarum pendek jam telah menunjuk ke angka 9. It's time to dress up! Adalyn memilih sebuah kemeja berwarna putih dan dipadankan dengan ripped jeans.
Meh, rimas juga kadang-kadang pakai baju tak cukup kain.
Tiga butang atas kemeja dibiarkan terbuka. Lengan pula disinting. Rambut panjangnya diikat tinggi. Pantulan wajah dengan make-up bold itu dilihat dari cermin.
"Not bad. Ah, malaslah. Nak minum je pun."
Beg Gucci Sylvie Leather Mini miliknya diambil, kasut Gucci Women's Pump With Horsebit turut dicapai sebelum dia berjalan ke pintu utama dengan riang.
Hari ni tema dia Gucci ya gaes.
"Hoi, anak dara. Nak pergi mana tu?" Aaron menegur dari ruang tamu. Matanya meliar ke arah Adalyn yang sudah berada di depan pintu. "Nak keluar. Cakap dekat Papa, aku balik lewat malam. So, tak payah tunggu. Okey?"
"Jangan lewat sangat. Lepastu jangan minum banyak sangat. " Abangnya menyisipkan pesanan ringkas. Berat juga hati Aaron untuk melepaskan Adalyn pergi. Tapi kalau ditahan nanti, mengamuk tak pasal je.
"Okay, Ron. Aku gerak dulu tau! By the way, aku pinjam Bugatti kau, eh? Bye!"
"WOI!"
Dengan senang hati enjin Bugatti Chiron milik Aaron yang baru berusia dua minggu iu dihidupkan. Adalyn menekan pedal minyak, meninggalkan rumah.
"Senang hati je bawa girlfriend aku keluar malam-malam." Aaron menggeleng perlahan. Senyuman kecil terkuntum di bibir.
+ hyg +
"Ad! Ad, cukup! You've drunk!" Gianna menahan tangan Adalyn yang sedang cuba menggapai botol bir di ataa meja. "Ish! Lepaslah! Aku nak minum! Aku dahaga.."
Bibirnya dicebikkan. Gianna mengeluh perlahan dan melepaskannya. "Minum air mineral cukuplah- dey!" Dengan mudah Adalyn menuang bir ke dalam gelasnya. Bir diteguk beberapa kali.
"Dah, jom balik! Kau ni dah teruk sangat dah ni." Gianna memujuk, bahu Adalyn yang hampir tak ingat dunia itu digoyang. "Mana ada! I'm totally fine, okay? Bagi aku satu botol lagi-"
Badan Adalyn rebah ke bahu Gianna.
"HESH makcik ni! Adalyn! Bangunlah!"
"Ann, biar aku hantar dia balik."
『 ❚❚ to be continued : h. y. g. 』
edited. 060621.
YOU ARE READING
✓ hate your girlfriend | jjk.
FanficSeorang ais batu, seorang lagi lava gunung berapi. Haih. 2020 © JIMENGKIM