II - s i x

91 9 0
                                    

new update!enjoy <3

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

new update!
enjoy <3

now on air : maniac

|| chapter 6

"Kook mana? Dia tak ikut kau?" Hoodie gadis itu ditarik hingga Adalyn terduduk disisinya. Adalyn mengusap punggung yang terhentak di kerusi. Sakit..

Jimin sekadar menggeleng perlahan, menghela nafas. "Dia dah keluar dari pagi lagi. Aku tak tahu dia pergi mana. Hah, kenapa nak jumpa aku ni?" Adalyn mencebir halus. Nak jumpa pun kena bersebab ke?

"Hmm.. Tah. Melunaskan kerinduan?" Mereka berdua berbalas pandangan sebelum tersembur dan ketawa kuat. Peha Jimin ditepuk-tepuk kerana terlalu terhibur dengan jawapan sendiri. "Rindu kat aku ke, kat Kook?"

"Dua-dua nyah. Dua-dua. Dah jangan nak tarik muka sangat, aku sepak kau kang."

Jimin tersengih.

"Takdelah, kalau Kook datang.. Mana tahu aku boleh slowtalk dengan dia, kan?" Dia tertunduk, menguis jari. Jimin pula mengemam bibir lalu menarik bahu Adalyn ke dalam pelukan.

"Give him some time. Dia tengah terkejut lagi tu. By the way, kau dengan Darren apa cerita?"

"Cerita apa? Macam tulah. Eh tapi kan, dia tu makin pelik. Mana aku pergi, apa aku buat, siapa aku jumpa, semua dia nak tahu. My god, rimas weh."

"He thought Jungkook would snatch you from him."

Mata mereka terguling menyampah, serentak. "Tak, sekarang ni kan, kau memang suka Darren ke tidak, gila? Aku peliklah tengok kau.

Kat sini Darren, kalau balik Korea ni mesti cakap Kook je satu-satunya dalam hati kau. Apa ingat ni drama ke? Sejak bila Ad aku yang noob ni jadi playgirl berjaya ni?"

Pipi mochi Jimin dicubit kuat agar jejaka itu berhenti membebel. "Yahhhh pipi aku!"

"Okeylah, cerita macam cliché sikit tapi hah kau dengar jelah. Macam ni.."

Jam ditilik. Dia sudah lambat untuk ke pejabat. Tuan Demian Davis pasti naik minyak andai anak gadisnya masih belum tiba untuk hari pertama dia berkerja di cawangan bisnes mereka di Berlin.

Adalyn menggigit kuku, menanti lampu hijau menyala dengan dada berdebar. Matilanak, zikirnya dalam hati.

Ting!
Lampu hijau untuk pejalan kaki menyala. Adalyn segera menyusun langkah pantas menyeberangi jalan raya.

Sedang dia melintas. sebuah kereta mewah dengan halaju tinggi menghon kuat. Ini spesies mangkuk hayun di jalan raya.

Dah sah-sah lampu warna merah nak bawa laju lagi, tak reti nak berhenti. Apa, mata simpan dalam bonet?

Adalyn membulatkan mata, namun dia terasa seperti seseorang menolaknya kuat hingga dia terjatuh ke seberang jalan.

Nafasnya kencang, dada turun naik teringatkan betapa dekatnya dia dengan sakaratul maut. Pergh, ngeri beb.

"I-i'm alive.." dia menghela nafas lega, dadanya diusap untuk menenangkan diri. "Thank goodness. Oh, my.." Kepalanya diurut. "Miss, are you okay?"

Seorang jejaka bersut lengkap datang menghampirinya. Tangan kanan disua bagi membantu gadis itu berdiri.

"Yeah, I-i'm fine. Thanks to you." Adalyn menyambut huluran lelaki itu lalu bangun, menepuk permukaan bajunya yang sedikit kotor.

Jejaka itu tersenyum manis. "I'm Darren Logan, by the way. What's your name?" Senyuman Darren dibalas mesra.

"It's Adalyn. Oh.. ini.. this is my card. Make sure to call me later. I'm sure I'll pay you back, Darren. I kena pergi ni. Thanks again!"

Menyedari waktu semakin mencemburuinya, Adalyn menyerahkan kad bisnesnya kepada Darren dan terus berlari anak pergi.

"Adalyn.. Davis.."

Darren tersenyum kecil dan menyeluk kad itu ke dalam poket. Lirikan terakhir diberikan pada gadis itu sebelum dia menyusun langkah ke majlis perkahwinan sepupunya.

+ maniac +

"Jadi.. apa yang you nak I buat untuk bayar balik jasa you tu?" Darren masih belum puas merenung wajah bujur sirih Adalyn.

Parut yang terlakar di kening gadis itu menambah pesonanya di mata Darren. Cawan cappucino ditolak ke tepi. "I want you to be my girlfriend."

Adalyn tersedak dan terbatuk perlahan. Wajah didongak dengan riak tak percaya.

Girlfriend?

Semudah ABC macam kicap adabi?

Eh dah jauh pergi tu.

"What if I say.. no?" Bibirnya merekahkan senyuman sinis. "Maksudnya you berhutang lagi dengan I." Darren membalas selamba lalu meneguk cappucinonya dengan tenang.

Wajah Adalyn sudah mengeruh. Kalau si Darren tu mahukan duit, kereta, apa semua, Adalyn boleh bagi.

Masalahnya sekarang ni, mamat yang entah datang dari mana ni sesuka hati cekodok basi je minta dia jadi teman wanita.

Alasannya, hutang.

Annoyingnya.

Sesaat kemudian dia teringatkan cinta hatinya yang tertinggal di Korea. Jeon Jungkook. Kalau Jungkook tahu tentng ini pasti dia kecewa, kan? Tapi.. dia kenal Jeon. Dia akan ambil semula apa yang miliknya.

Adalyn terima, kerana dia yakin Jungkook akan membawanya pergi dari cengkaman Darren satu hati nanti. "A-alright. I setuju dengan syarat you. I'll be your girlfriend, Darren Logan."

Darren tersenyum puas.

"Good babygirl."

❚❚ to be continued : maniac

edited - 060721.

edited - 060721

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
✓ hate your girlfriend | jjk.Where stories live. Discover now