-Yekta-
Yatakta dönüp dururken Reha'nın gelmesini bekliyordum. Arkadaş olan annelerimiz sayesinde bebekliğimizden beri dip dibeydik. İşte bu yüzden de onun hakkında ortaya attığım her varsayım doğru oluyordu. Eve tek başına gelmeyeceğini de biliyordum çünkü boş bir evde pes atma şansını kaçırmazdı.
Yorganı daha da üstüme çekerken kapım yumruklanmaya başlamıştı bile. Annemden anahtarları alıp gelmişti demek ki.
"Aç kapıyı, polis!"
Yaptığı iğrenç espriye kahkahalar atarken yataktan çıkıp kapıya doğru ilerlerdim.
"Açsan artık."
Emir'in gür sesi işe kapı kulpuna elimi koydum.
"Açmak istemiyorum."
"Ağzına sıçarım."
Semih'in ciddi sesi beni her seferine ürküttüğü için hızla kapıyı açıp yatağa koşmaya başladım. Kapıda duran üçlü ne olduğunu anlamaya çalışırken, ilk hareket eden Reha'ydı.Yorganı üstüme çekip alttan elimi çıkardım.
"Cipsi ver."
Elimi boşlukta sallarken Reha'nın soğuk eliyle duraksadım. Elimi avucunun içine aldığında yorganı kafamdan çektim.
"Cidden hasta görünüyorsun..."
"Hasta olduğumu söylemiştim?"
"Ateşin olabilir, yorganın altından çık."
Elimi bırakmadan yorgana uzandığında aynı annem gibiydi.
"Cips!"
Bakışları yüzüme döndüğünde yorganı hala üstümden çekmeyi başaramamıştı.
"Yataktan çıkıp koltuğa oturursan veririm."
Bakışlarım oyun konsollarını savuran ikiliye döndüğünde benden istediği şeyi anlamıştım. Onların yanına yani yere oturmamı istiyordu. Nefesimi verip ayağa kalkmaya çalışırken elimi çektim.
Ayaklarımı sürte sürte oyun oynayan arkadaşlarımın yanına oturdum. Hışırtı seslerinin ardından kucağıma bırakılan cipsle gülümseyerek Reha'ya döndüm. O esnada olmaması gereken en önemli şey oldu, burnumun ucundan yavaş yavaş akan sümük ile gülümsememem dondu.
Reha şoku hızla atlatıp yanındaki masadan bir peçete alıp burnuma bastırdı. Burnumu yok etmem istercesine uyguladığı baskının sayesinde içinde olduğum şoktan sıyrılıp peçeteyi kavradım.
Ardından hiçbir şey olmamış gibi kucağımdaki cipsi açtım. Cipse doğru elini uzatmış Emir'e atabileceğim en sert bakışı atıp Reha'ya paketi uzattım."Altı yıldır arkadaşız ve sizden bıktım."
Keyifle cipsi çiğneyip yuttum. Bebekliğimden beri arkadaşım olan Reha sayesinde yedinci sınıfta Emir ile tanışmıştım. İlk başlarda enerjisine ayak uyduramasam da bu altı yılda her halini görmüştüm ve en etki bırakanı yıkılmış haliydi. Babası ile arasında geçenler zihnimi bulandırırken elini uzatmış olan Semih'e cips verdim.
Yine Reha sayesinde tanıştığım Semih'le dört yıldır arkadaştık. Semih ile ben daha iyi anlaşsam da ikimiz de bize zıt olan kişilerle yakındık.Semih'in kolunu çekiştiren Emir'e dil çıkardığımda anılardan uzaklaşmıştım. Bütün kavgalar ve tartışmalara rağmen hala beraberdik. Grubumuzun neşesi olan Emir ve Reha, bizim ciddiyetimizi tamamlıyorlardı.
Bizi bir araya getiren de grup olmamızı sağlayan da Reha'ydı. Elimdeki paketi kenara bırakıp ikincisini açarken aralarındaki konuşmadan uzak kalmıştım. Kolumu kavrayan el ve kulağımda hissettiğim nefesle durduğumda konuşmasını bekledim.
"Sigara içelim mi?"
"Senden mi?"
"Senim gibi arkadaşın..."
Cümlesini tamamlamasına izin vermeden balkona çıktım. Elinde iki sigarayla geri geldiğinde yüzündeki ifade duygularını ele veriyordu.
"Kim üzdü benim çocuğumu?"
"Sen?"
"Ne demek ben?!"
Elindeki çakmağı bana verip sigarasından ilk nefesi aldı. Yüzünde oluşan rahatlamış ifade bile o zehire muhtaç olduğunun göstergesiydi.
"Bir öyle, bir böylesin. Bana kızıyorsun ama neden anlamıyorum. Semih ile daha yakınsın ki artık eskisi kadar konuşmuyoruz."
Haklı.
"Kafanda kurup duruyorsun."
"Akın ile kavga etmişsin."
"Ders içinde küçük bir atışmaydı sadece."
"Sana yaklaşırsa..."
"Salak değilim, tek kavgaya girmem."
Şekilli dudakları sigarayı son bir kez kabul etti.
"Reha, yan sınıftan bir kız seni beğeniyormuş."
"Bu üstün çekiciliğe senin dışında kimse karşı koyamaz."
Kafamı balkon kapısından içeri uzatıp avazım çıktığı kadar bağırdım.
"Semih, Reha ona hallendiğini söyledi!"
-
Eş zamanda yayınlama nedenim...aynı evrende geçiyor olmaları.
Merak ediyorum, birazdan okuyacağınız Keltoş Kurgusundaki bölümde olayı öğrendikten sonra kimi haklı bulacaksınız ve kimin tarafında olacaksınız.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Karıştın Ruhuma | bxb
Teen FictionYaman: Keltoşşş, babana koşşş. Akın: Siktim belanı. - Reha: Sigaranı düşürdün. Yekta: Götüne sokabilirsin.