Bab12

422 21 0
                                    

Diyana tersenyum sambil mengosok perutnya. Dia menarik anak buahnya yang berada di sebelah Amirul." Kau nak ape lagi.....!" Amirul cuba menahan amarahnya." Kau pun tahu aku nak kau.....kalau aku tak boleh dapatkan kau Najwa pon same". Diyana mencuit dagu Amiru namun ditepi kasar." Kalau ape-ape jadi dekat Najwa aku takkan maafkan kau ingat tu". Diyana hanya senyum sebelum berlalu kedalam dewan bersama anak buahnya." Awak pergi mane tadi". Iwan mengambil budak lelaki itu dari dukungan Diyana." Saya bawak Eyan jalan-jalan takot dia bosan pulak nanti". Iwan hanya senyum.

Najwa berjalan kearah Syara dan menariknya ke belakang pentas."Kau kenape ni". Syara terkejut melihat Najwa yang menangis."Aku dah penat macam ni,aku nak pergi jauh-jauh dari sini....kau jangan bagi tahu orang lain tau". Syara mengangguk dan memeluk erat Najwa.

Najwa memandu pulang ke rumah tokayah nya di Kelantan. Najwa membuat panggilan kepada tokayahnya.

"Tok....ni kaklong"-Najwa

"Ha...kaklong kenape ni,kaklong okey dok tu"-Tokayah

"Nanti kaklong sampai kaklong bagi tahu,kaklong dah otw balik Kelantan ni"-Najwa

"Ha.....bawak kereta tu elok-elok"-Tokayah

Najwa mengingati kembali apa yang berlaku tadi. Jujur dia sungguh rindukan Amirul."Ouh....dia balik semula dengan Diyana, tapi kenape dia tunang dengan aku". Najwa mengetuk kuat stereng keretanya." Aku benci kau Amirul...". Air matanya mengalir deras.

Najwa  menyapuh air matanya dan memakai sedikit bedak untuk menutup matanya yang lebam kerana menangis dia tidak mahu tokayahnya risau.

"Ha...sampai dah jom naik dah nak magrib Ni". Najwa keluar Dari kereta Dan bersalam dengan tok ayahnya."kamu pergi naik dulu tok nak pergi ke surau depan tu". Najwa mengangguk.

Selesai membersihkan diri Najwa duduk di ruang tamu."Hmmmmm.....mane tokayah Ni". Najwa sudah menguap beberapa kali. Badannya terasa lenguh kerana memandu jauh.

Najwa mendengar orang memberi salam Dari luar." Ye kejap...kejap". Najwa berjalan Dan membuka pintu."Papa....buat ape dekat sini". Tuan Zack tersenyum kepada anaknya."kot ye pon bagi lah Papa masuk dulu". Najwa tersengih

Najwa duduk diatas pangkir yang terletak di bawah pokok mempelam. "Kenape duduk dekat sini malam-malam ni". Najwa memandang kearah papanya."Eh...pa duduk lah". Tuan Zack mengambil tempat di sebelah anaknya."Kenape kamu lari lagi kesian Amirul penat kena kejar kamu ke sana, ke sini".Najwa mencebek."Buat ape dia cari kaklong pa dia dah Ade nak bini dah pon dah nak masuk anak kedua dah pun". Tuan Zack terkejut."anak kedua.....??". Najwa menunduk.

"Papa duduk sini berapa lame". Najwa menuakan air kopi kepada tokayah dan papanya." Papa balik petang karang Papa balik pon sebab Amirul datang rumah cari kamu semalam". Najwa mengangguk."Papa kaklong nak sambung dekat sini boleh tinggal lagi tiga bualan nak final exam". Tuan Zack mengangguk. "Papa jangan bagi tahu sape-sape tau yang kaklong dekat sini.Tuan Zack memandang sayu anaknya."Hmmmm....yelah tapi kaklong kena jaga diri okey pasal kawin tu Papa bagi tahu mummy untuk tunda dulu". Najwa tersenyum kelat.

Najwa meminjam motor tokayahnya untuk meronda dalam kawasan kampung. Puasa tokayah dan papanya melarangnya menunggang motor Dan menuruh nya memandu kereta namun . Najwa sangat degil. Najwa pergi ke rumah rakan lamanya.

Elise mendengar orang memberi salam Dari luar rumah."Sape yang datang pulak ni". Elise menjengulkan kepalanya ke luar tingkap. Terbentang matanya melihat Najwa melambai kearahnya."Ya Allah.... kakyong jom jom masuk dulu". Najwa mengangguk."Ma tu kakyong ada depan tu". Seorang wanita keluar Dari dapur." Ha... kakyong bila lagi sampainya". Najwa menyalami tangan  Mak Na emak kepada Elise."Baru je sampai petang semalam". Mak Na mengangguk. Elise keluar bersama dulang air dan biskut. "Eh susah susah je...aku datang nak jumpe kau". Elise tersenyum."Takde susahnye ....kenape datang rumah ni".. Najwa tersengih."Jom pergi pekan Rantau Panjang.....Sian aku lame tak balik sini. Elise menjeling."Malam ni nak kita pergi sebab ade fun fare". Najwa mengangguk.

aku..... nk kawan kau... sampai bila -bila boleh?[Complete💯]Where stories live. Discover now