Bab 8

500 21 0
                                    

Diyana tersedar dari lenanya dia cuba memusingkan badannya namun ada sesuatu yang memeluknya. Diyana terkejut melihat seorang lelaki yang baring sambil memeluk badanya dari belakang. Diyana menutup mulutnya dia terkejut melihat dirinya tanpa seurat benang bersama seorang lelaki diatas katil. Dia menarik confeter untuk menutupi badanya. Dia merapatkan lututnya dan menagis semahunya di tepi katil.

Tidur Iwan terganggu apabila terdengar suara esakan dari tepi katil. Dia mendekati Diyana yang menagis dengan bahu yang terhinjut-hijut."Sampai hati you buat dekat I macam ni I percaya dekat you". Dia Duduk di sebelah Diyana dan memegang memeluk bahu Diyana. "I'm sorry. Saya tak sangka sampai jadi macam ni. Saya takde niat pun". Diyana bangun dan masuk ke bilik mandi untuk membersihkan diri.

Selesai menukar semua pakaian Diyana keluar dari bilik persalinan melihat Iwan yang masih duduk dengan wajah resah di birai katil. Diyana hanya membiarkan Iwan disitu.

Iwan memeluk Diyana dari belakang membuatkan Diyana terkejut."Tolong maafkan saya pliss. Jangan pecat saya pliss". Diyana semakin tenggelam dalam pelukkan Iwan. Dia menolak Iwan sedikit kebelakang dan menarik tangan Iwan kearah sofa." Saya nak awak bertanggungjawab kalau saya mengandung. Tapi kalau takde ape-ape kita buat macam bende ni tak pernah berlaku boleh". Iwan mengenggam erat tangan Diyana.

Jam baru menunjukan pukul 9 pagi. Diyana membuka pintu bilinya perlahan sambil tangan yang satu lagi memegang erat tangan Iwan. Dia menghantar Iwan sampai di depan pintu. Mujur ayahnya ada meeting dengan clien pagi itu dan orang gajinya semua di dapur.

___________________________

Syara berjalan kearah Yasmin yang leka berbual dengan seorang lelaki."okey lah saye kena pegi dulu bye". Lelaki itu mengangguk dan tersenyum ke arah Syara." Amboi.... amboi....amboi orang tu sekarang dah ad buah hati senyum sampai ke telinga". Yasmin hanya menjeling."Eleh orang tu pakwe dia dekat Australia bagi hadiah ingat sweetlah". Mereka berdua ketawa.

"Hallo korang ni dekat mane dah setengah jam aku tunggu korang dekat Aeon ni". Ain membebel kepada dua rakanya melalui telefon bimbitnya.

"Bum"

"Aduh abis tumpah coffee aku dekat baju". Ain mengutip semua barannya yang terjatuh. Seorang lelaki menghampirinya." Cik adik jalan mate letak dekat mane sebesar-besar mall ni aku jugak kau nak langgar". Ain mendogakkan kepalanya kearah lelaki yang berada di depanya." Hello aku langgar kau mase bila pulak aku langgar kau". Lelaki itu melihat Ain atas bawah." Hmmmm takpe aku maafkan kau,tapi kau kena belanja aku makan". Ain meninggakan lelaki tersebut disitu."Eh mane perampuan tu. Aku membebel sorang-soranglah ni.....huh biadap".

Ain tergelak melihat lelaki tersebut. "Hoi kau intai sape tu". Suara Syara mengejutkan ain yang sedang meliahat lelaki tersebut.

"Ha sini pun kau,aku tak habis cakap lagi dah blah macam tu je, ni baju ni macam mane". Ain senyum sinis."Nak di bandingkan kotor dekat baju kau tengok ni". Ain menunjukan blousenya yang berwarna putih sekarang hampir bertukar kepada warna coklat. Syara dan Yasmin terkerjut melihat baju Ain.

Lelaki tersebut mengaru kepala yang tidak gatal." Nah....kau ambik ni belih lah baju untuk ganti yang dah kotor tu". Lelaki tersebut menghulurkan dua keping note 50 ringgit kepada Ain." Kau tukar aku tunggu". Syara dan Yasmin melihat satu sama lain.

Ain memasuki butik H&M bersama dua rakanya dan lelaki tersebut."Hmmm....yang ni okey tak dengan seluar ni". Ain mencapai blouse biru lembut dan seluar jeans biru. Sementara lelaki tersebut memakai baju putih dan kemeja biru di luar bersama seluar jeans biru.

Ain membayar pakaiaan tersebut menggunakkan duit yang diberikan oleh lelaki itu. Lelaki itu mengambil beg yang berisi pakaian yang terkena kopi dari Ain." Eh kau nak buat ape dengan baju aku tu". Lelaki tersebut memberikan cardnya kepada Ain."Aku nak basuh lah". Ain mengambil semula beg tersebut."Takpe aku boleh basuh dekat rumah". Lelaki tersebut menghulurkan beg yang berisi bajunya kepada Ain."Kau basuh baju aku ni". Belum sempat Ain menjawap lelaki itu beredar meniggakan Ain.

aku..... nk kawan kau... sampai bila -bila boleh?[Complete💯]Where stories live. Discover now