Najwa menerima Surat di atas mejanya. " Surat ape ni?". Najwa membaca dengan teliti isi Surat tersebut. " Wahhhhh.... Aku dapat tukar dekat KL". Najwa menekup mulutnya kerana terjerit kuat." Dokter okey...ke". Seorang jururawat masuk kerana terdengar jeritan Najwa. Najwa mengangguk. Dia segera membuka aplikasi WhatsApp
Group bernama 'BFFTJ❤️❤️'.
"Wehhh...korang aku Ade berita ni"-Najwa
"Ha..ade lagi kau aku ingat kan dah baling fon tu dalam sungai"-Yasmin
"Ehhhhh, kakyong.....I miss you lah"-Ain
"Aku Ade je....hehehehe, busy sikit"- Najwa
"Orang tu busy layan tunang dia datang rumah"-Syara
"Wahhhh seyes lah dia datang kampung kau"-Yasmin
"Hahahahah,kau ni Syara Aku sekeh juge lah karang"-Najwa
"Haah, dia dengan Aina"- Najwa
"Untung lah tunang ade afford nak dekat kau"- Ain
"Ha....kau okey ke tak ni ain"-Najwa
Haah lah ain macam broken je ni....awat nye ce cite sikit"-Yasmin
"Eh....takde lah, ha kakyong kau cakap ade berita tadi berita ape"-Ain
"Ha....Ni Aku dapat tukar dekat KL,wehhhh, hehehehe"-Najwa
"Wah bila boleh aku buat checkup dengan kau....saje nak tayang perut Aku"-Syara
"Ngek lah kau ni Ara dah nak jadi mak orang dah pun berubah lah wahai anak muda"-Najwa
"Hahahahaha......weh bila kita boleh jumpe lagi macam dulu....huhuh"-Ain
"Nanti aku pindah sane kita wat party untuk kita-kita je nak"-Najwa
"Haah boleh jugak tu semua kena bawak pasangan masing-masing kalau tak kita panggil dia ANDARTU"-Yasmin
Najwa tersengih membaca chat yang dihantar oleh rakan-rakannya. Dia tidak sabar mahu pindah ke KL semula,mudah lah dia ingin bertemu dengan Amirul.
Seorang jururawat membawa pesakit masuk ke bilik Najwa. Dan menghulurkan satu report kepada Najwa." Hai kakak dokter". Seorang gadis kecil menegurnya." Hai Sayang, so awak rasa okey ke hari ni". Kanak-kanak itu melihat kearah patung beruang yang dipegangnya."Kenape rambut saya makin takde kakak". Najwa menatap sayu wajah gadis di depanya. Najwa hanya tersenyum. Dia memandang ibu kepada gadis yang duduk di hadapannya. Dia meminta jururawat membawa kanak-kanak tersebut keluar dahulu .
"Doc....anak saya boleh sembuhkan". Najwa cuba menengankan wanita di depannya." Saya akan cuba sedaya upaya Saya untuk sembuhkan anak puan, cuma dia kena buat pembedahan secepat mungkin untuk buang ketumbuhan tu". Air mata wanita itu mengalir deras."Puan kena kuat untuk anak puan". Wanita itu mengangguk.
Najwa mengeliat dan membetulkan dudukannya." Najwa memngemas semua barangnya sebelum keluar untuk pulang."Doc....". Najwa terkejut seorang jururawat masuk ke biliknya dengan tergesa-gesa." Doc ke yang in charge adik Nadia". Najwa mengangguk ." Dia sekarang ada dekat wad kecemasan". Najwa segera berlari ke sana . Dia mencari kelibat ibu adik Nadia." Doc tolong selamatkan anak sayaaa...". Najwa mengangguk.
Setelah 5 jam Najwa berada di dalam bilik pembedahan." Doc anak saya dia selamat kan". Najwa mengangguk. Wanita itu memeluk erat Najwa.
"Kaklong lambat balik harini". Najwa duduk melepas penatnya dia atas sofa."Ade orang masuk kecemasan tadi". Tokayah mengangguk. Amirul Dan Aina sudah pun pulang semula ke KL semalam. "Haihhhhh.....sunyi rumah ni takde Amirul dengan Aina". Najwa hanya diam berat hatinya ingin memberi tahu tokayah yang dia dapat bertukar ke Kuala Lumpur."Tok kalau orang pindah Tok nak ikut tak". Najwa memandang kearah tokayahnya." Kenape kaklong cakap macam tu, kakalong dapat pindah tempat lain ke". Najwa mengangguk. Tokayah memeluk cucunya erat."Tok ikut kaklong ye...". Tokayahnya mengeleng. Takpe Tok boleh jaga diri kaklong jangan risau pasal Tok, bukan Tok tak biasa duk sorang". Air mata Najwa bergenang sedih mendengar ayat yang keluar dari mulut tokayahnya. Tokayah tersenyum tanganya mengelap air mata yang menitis pada pipi cucunya.
YOU ARE READING
aku..... nk kawan kau... sampai bila -bila boleh?[Complete💯]
RomansBetul ke kalau perempuan dengan lelaki kawan akan timbul satu perasaan?? Najwa seorang gadis yang tidak lah terlalu cantik dan badan yang sedikit gemuk dan seorang ulat buku membuatkan dia tidak terlalu dikenali disekolah. Namun hatinya tertarik pad...