Bab 22

403 24 0
                                    

" Ha..kenape, ni kenape ni.....". Amirul memandang tepat kearah Najwa dengan wajah yang sedikit berkerut." Ni tengok ni". Amirul mengambil pregnancy test dari tangan Najwa." Kenape ni....bende ape ni sayang". Najwa menepuk dahi sambil mengeleng. Najwa mengambil tangan Amirul dan di letakkan keatas perutnya. Wajah Amirul masih lagi berkerut kerana tidak faham dengan apa yang  isterinya maksudkan." Hai abi". Najwa tersenyum kearah Amirul. " Ha...betul ke, sayang tak main-mainkan". Najwa mengangguk air matanya mengalir dan memeluk tubuh  suaminya. Amirul membalas pelukkan Najwa dan mencium lembut ubun- ubun isterinya." Syukur alhamdulillah...baby duk diam-diam ye sayang". Najwa tergelak kecil melihat suaminya yang metutut sambil bercakap dengan perutnya." Dah jom, kita turun lame diorang tunggu kita dekat bawah tu. Najwa mengangguk. Patulah sejak dua minggu lepas perangai isterinya berubah,sekejap okey sekejap tak." Awak menung ape tu, jom turun".  Amirul mengangguk.

" Ha kakyong kenape angah cakap dia dengar kamu menjerit panggil Amirul tadi". Najwa tersenyum sumbing mendengar soalan dari Puan Marziah." Eh jomlah makan dulu, nanti boleh sambung borak". Sampuk Tuan zack dari belakang. Puan Marziah memandang kearah suaminya. " Haah lah mummy, jom kita makan dulu mama dengan papa lame diorang tunggu tu". Puan Marziah akur dan berjalan menuju ke ruang makan.

" Ummmmm.....awak bau ape ni kenape kuat sangat"Najwa memandang kearah wajah Amirul yang berkerut. "Tu bau petai tu kut... Kalau awak tak tahan sangat kita makan dekat ruang tamu je". Amirul mengangguk dan berlalu dari situ." Kaklong kenape denagan suami kamu tu dia nak ke mane". Najwa memandang kearah mamanya." Dia cakap tak tahan bau petai tu....tu nak makan dekat luar tu". Datin Suria mengangguk, bukanya dia tidak kenal denagan anaknya yang seorang itu. Memang dari kecik tidak makan petai.    

Selesai makan mereka sekeluarga berkumpul di ruang tamu rumah agam milik Tuan Zack. " Nah ni hadiah untuk Aina ni untuk angah". Najwa menghulurkan hadiah yang dibelinya kepada seluruh ahli keluarganya." Okey....now ade satu lagi hadiah tapi ni kena kongsi". Amirul mengengam tangan Najwa dan memandang tepat kearah anak mata isterinya." Mummy papa mama nak ade cucu". Seluruh mata yang ada di situ memandang kearah Najwa meminta kepastian. " Yup...1 month maybe...hehe, surprised". Puan Marziah Dan Datin Suria memeluk tubuh Najwa." Jaga diri baik-baik tau lepas ni, jangan buat kerja berat okey sayang".  Najwa mengangguk laju mendengar pesan mummy dan mamanya."

Najwa mengeleng melihat tingkah Amirul sejak pulang dari klinik." Awak sampai bila awak nak tengok gambar ultra sound tu dah nak tembus dah sayang tengok awak tenung gambar tu". Amirul tersengih memandang kearah isterinya." I can't wait to see our junior lah Sayang....ummm, sayang rasekan nanti dia ikut muke sape". Najwa melabuhkan punggungnya disebelah suaminya." Hahahaha, abang ni awal lagi lah, ape pun tak nampak lagi dah tanya muka ikut sape". Amirul tersentak mendengar Najwa memanggilnya 'Abang'. " Sayang, panggil saye ape tadi panggil sekali lagi boleh". Najwa menekup mulutnya dengan kedua tanganya sambil mengeleng laju." Eh mane ade sayang panggil ape- ape lah".  Amirul mendekati wajahnya dengan wajah isterinya." Are you sure sayang, hm..baik sayang cakap kalau tak... Saye bertukar jadi itik awak nak". Najwa menolak sedikit badan suaminya." Eyyy, yelah, yelah....huh, ye lah abang ku sayang intan payung buah hati ku, ha dah". Amirul menarik hidung isterinya. " Hehehe, ni sayang dia nihhh". Amirul memegang wajah isterinya dan mencium seluruh wajah isterinya." Heyyyyyy, abang dah lah tuu...hurmmmm, heyyyy stoppp, kalau tak sayang taknak panggil macam tu dah". Amirul membuat wajah cemberut." Hurmmmm....yelah, dah taknak manja- manja dah...umph, tanak lah tawan". Amirul berlalu masuk kedalam bilik mereka. " Haihhhh ape kenalah laki aku ni pelik pelik je lah perangainye...nak jadi bapak budak dah pun haihhhh".

Najwa berjalan mendekati suaminya dari belakang." Abang...jom makan, sayang dah siap masak". Amirul hanya diam memandang isterinya sebelum memandang semula ke arah television yang menayagkan berita." Ha elok lah tu merajuk- merajuk, gi lah merajuk dekat sana tido luar jangan gedik nak masuk, kan baby kan biar kan abi tido dekat luar huh". Najwa berlalu ke meja makan meninggalkan suaminya yang masih leka dengan television.

aku..... nk kawan kau... sampai bila -bila boleh?[Complete💯]Where stories live. Discover now