Bab16: special Ain & Ahmad

534 18 0
                                    

"Hai you yang langgar  I time dekat mall tukan". Ain memandang kearah lelaki di hadapannya. Dah kenape mamat ni ape lagi lah yang dia nak. Ain cuba memaniskan wajahnya." So you sorang ke boleh I join". Ahmad tersenyum kearah Ain." You minumlah I dah lama duk sini so I kena gerak dulu bye". Ahmad mengejar langkah Ain." You tunggulah sekejap I tak habis cakap lagi". Ain memasukkan tanganya dalam poket seluar.

"Tengku boleh cepat sikit saya ade keje lepas ni". Ahmad tersenyum menampakkan barisan giginya." I nak you ikut I makan malam Hari ni, takkan you nak tolak kot, I ni kan handsome, comel ,baik". Ahmad mengerdipkan matanya beberapa kali. Ain memandang Ahmad sinis,"Huh, memang dah lame ke suka masuk bakul angkat sendiri". Ain belalu meninggalkan Ahmad.

Ahmad hanya melihat Ain berlalu meninggalkannya. Awak tunggu jelah Saya akan dapatkan awak nanti. Ahmad berlalu keluar dari mall tersebut.

"Assalamualaikum.....mom,". Ahmad mencari,Tengku Zahirah di dapur." Boi mom dekat dapur ni,kenape tu". Ahmad memeluk Tengku Zahirah dari belakang." Mommmmmm......girl yang mad nak ajak nanti taknak datang". Tengku Zahirah memandang anaknya yang sudah muncung panjang seperti kanak-kanak." Alolololo.....kenape dia tolak mad cakap ape dekat dia". Tengku Zahirah memandang anak lelakinya." Mad ajak macam biasa lah lepas tu mad cakap macam ni..... takkan you nak tolak I kut, I kan baik, handso...". Belum sempat Ahmad menghabiskan ayatnya Tengku Zahirah sudah tertawa kepada anak terunanya."Ish....mom ni sampai hati, lepas tu dia cakap mad ni suka masuk bakul angkat sendiri". Tawa Tengku Zahirah semakin kuat. Tengku Zahirah mengawal tawanya selepas melihat kearah anaknya yang sudah masam mencuka." Mad kamu kena slow-slow pikat dia bukan terus terjah je macam tu, mom tahu anak mom boleh buat, takkan pengarah syarikat Tengku Zahirah holding tak boleh nak pikat perempuan kot". Tengku Zahirah tersenyum kearah anaknya. Ahmad berasa tercabar mendengar ayat terakhir Tengku Zahirah.

    _________________________________

Ain pulang kereumah dengan wajah cemberut." Adik kenape ni balik-balik muka masam je". Amin pelik melihat adiknya yang baru pulang." Tadi ade orang gila mane tah ajak adik makan malam dengan dia". Amin sudah tersenyum." Okey lah tu sekurang-kurangnya adik tahu ade jugak orang nak dekat adik". Ain mecubit lengan alongnya." Along ingat adik along ni tak laku ke". Ain menjulingkan matanya ke atas sebelum berlalu menggalkan alongnya yang tertawa.

Huh....takde orang lain ke dalam dunia ni mangkuk tu dah lah annoying. Desis hati Ain sambil merebahkan badanya di atas katil Dan membuka aplikasi WhatsApp.

Group BFFTJ❤️❤️.

"Guys....cakap nak jumpe bila, aku dah rindu gila dekat korang"-Ain

"Yolah tu rindu...."-Syara

"Haah lah nanti Aku dah busy bila kita nak jumpa"-Najwa

"Kita jumpa hujung minggu ni nak tak , tapi ade satu syarat"-Yasmin

"Kau masuk salam takde tiba-tiba nak syarat🙄😂"-Ain

"Huh....biar lah, syarat dia yang Aku cakap hari tu semua kena bawak partner masing-masing...kalau tak kena denda"-Yasmin

"Off course, aku bawak my hubby bubbly"-Syara

"Makbuyung, kau takde alahan ke"-Najwa

"Tak laki aku je tak boleh bau bende kuat tapi coffee dia boleh bau, sekarang dia jadi suka pakai perfume aku"-Syara

"Tabah lah"-Yasmin

"Ain anda tidak terkecuali ye sila bawak partner anda juga"-Najwa

"Heh ingat aku tak laku ke, aku je yang jual mahal"-Ain

Ain menutup telefonnya dan duduk diatas kerusi tingkap. Mane lah aku nak cari partner ni. Bunyi telefon mengejutkan Ain.

"Hai I Tengku Ahmad....ni nombor Ain kan"-Ahmad

aku..... nk kawan kau... sampai bila -bila boleh?[Complete💯]Where stories live. Discover now