Bab18

447 26 0
                                    

Najwa memandang skrin telefonnya."mane dia ni....Suka lambat macam ni huhhhhh". Tanganya mengacau air yang masih tersisa. Bunyi telefon mengejutkan Najwa. Matanya bersinar melihat nama yang tertera pada skrin telefonnya.

"Hai awak....sorry lame tunggu saya ada meeting tadi, tapi Saya tak janji tau bila boleh jumpa"-Amirul

"Lepas tu ni tak jadi lah ni....hmmmm, takpe saya paham"-Najwa

"Awak tak marahkan"-Amirul

"Takpe......Saya ingat nak cari barang hantaran sikit je lagi dengan hadiah untuk Syara tu dengan awak ....Saya pergi cari sendirilah"-Najwa

"Awak sorry tau...nanti kita jumpa.....". Amirul terkejut kerana talian tiba-tiba terputus." Allah...battery fon ni time ni lah pun nak habisnye kenape tak habis nanti". Amirul mengeluh berat sejak kebelakangan ni dia mula sibuk untuk menguruskan beberapa hal sebelum majlis perkahwinannya nanti.

Najwa masuk ke sebuah kedai jam. Dia ingin mencari jam lelaki dan wanita untuk dijadikan sebagai hantaran." Awak...yang ni pun cantikkan". Najwa melihat pasangan disebelahnya.

"Hmmm...bilalah aku boleh keluar dengan dia untuk cari barang kitaorang....semua aku buat sorang". Najwa mengeluh berat." Cik nak cari jam macam mane". Najwa menunjuk kearah jam daniel wellington berwarna coklat gelap." Pandai awak pilih cantik". Dahi Najwa berkerut dia melihat suara kearah empunya suara. Dia terkejut melihat Amirul tersenyum manis disebelahnya." Awak...tapi awak ade meetingkan". Amirul menjingkitkan bahunya Dan berjalan menikuti jurujual tersebut untuk membayar harga jam yang dipilih.

Najwa hanya diam berjalan disebelah Amirul." Tu je ke awak nak beli ke ade lagi". Najwa menarik Amirul kesebuah kedai kasut." Awak pilihlah tiga ni Saya tak tahu dah dua Kali Saya datang sini still tak tahu nak pilih yang mane". Amirul meneliti satu persatu kasut yang dipilih oleh Najwa." Yang ni lah warna dia tak terang sangat kalau kotor pun takde lah nampakkan". Najwa hanya mengangguk.

"So kita pergi beli barang untuk Syara pulak nak bagi dekat dia malam ni". Mereka berjalan masuk ke kedai barangan bayi." Awak nak pilih ke nak ambik hamper je". Najwa menjongkitkan bahunya. "Kita beli sikit je, baju dua tiga pasang then kita beli mainan pun okey rasanya". Najwa mengangguk selesai membayar mereka berjalan keluar dari kedai tersebut." Saya datang ambik awak okey malam ni....you are my princess tonight". Najwa tersenyum malu.

"Ha... kaklong pergi mane tadi, ni mummy call dua tiga Kali tak angkat risaulah mummy". Najwa tersengih. Ni beli kasut dengan jam kan mummy cakap nak lagi dua barang tu kaklong pergi dengan mirul tadi tak persan mummy call. Puan Marziah mengeleng laju." Malam ni kamu pergi dengan siapa ni..... Mirul ambik ke?". Najwa segera mengangguk.

Jam sudah menunjukkan angka 8 malam." Kaklong cepatlah sikit tu Amirul dah sampai". Terdengar dari luar suara adiknya. Najwa mengankat sedikit kainnya untuk memudahkan dia berjalan." Ha...tu pun dia dah turun". Amirul tercengang melihat Najwa yang mengenakan gaun labuh berwarna peach Dan tudung sawl berwana ungu lembut sama dengan warna kemejanya. Najwa melambaikan tangannya beberapa kali di hadapan wajah Amirul." Awak jomlah nanti lambat pulak sampai sane". Amirul mengangguk dan bersalam dengan Tuan Zack sebelum berangkat ke sana.

Sampai di sebuah cafe yang ditempah oleh Najwa. Cafe mini yang bertemakan vantage dan agak jauh dari pusat bandar." Awak jom". Amirul menghulurkan tangannya kearah Najwa." Hadia tu awak dah ambik". Amirul hanya mengangguk.

"Ha tu dia bakal pengantin dah sampaiiii guysss....comelnye lah korang dua ni". Najwa mencubil lembut bahu Yasmin." Kau ni janganlah malu akuuu". Yasmin sudah tertawa melihat wajah Najwa yang sudah memerah." Syara mane...dia suruh orang datang awal.....dianye mane". Najwa dan Yasmin menoleh kearah pintu yang dibuka dari luar." Wehhhh...rindunye dekat korang....meh peluk dulu". Mereka bertiga berpelukan." Sudah sudah...huhu, sakit pingang aku ni". Najwa dan Yasmin melepaskan pelukan dan menyuruh Syara duduk."Eeeeee.....besarnye perut kau aku rasa baby boy ni kan". Syara hanya tersenyum melihat dua rakannya." OMG.....aku rasa baby ni geraklah wehhhhh". Yasmin dan Najwa memandang sesama sendiri sebelum tergelak.

aku..... nk kawan kau... sampai bila -bila boleh?[Complete💯]Where stories live. Discover now