Bab 9

484 20 0
                                    

Najwa duduk sambil memeluk lututnya. Air mata cuba ditahan."Sampai hati papa buat kaklong macam ni". Sepanjang hari Najwa mengurungkan diri di dalam bilik. Puan Marziah meminta Mukhlis memanggil kaklongnya.

"Kaklong meh turun makan mummy panggil". Tiada sahutan. Mukhlis memulas tombol pintu tersebut,terkunci." Angah kaklong dah kenyang,cakap dekat mummy". Mukhlis mendengar suara Najwa dari luar hanya mengangguk." Ngah kaklong mane". Mukhils duduk di samping adiknya." Dia cakap dia dah kenyang". Puan Marziah mengangguk. Dia tahu anak perempuanya sedih dengan keputusan suaminya.

Najwa mendail nombor Syara.

"Hello beb kau dekat mane"-Najwa

"Kau kenape ni....kau okey,aku dekat rumah je ni kenape"-Syara

"Boleh aku datang"- Najwa

"Eh aku bukan... aku dekat rumah aku dekat Ipoh"-Syara

"Ha..bila kau pindah kenape duk dekat Ipoh. Kau dah kawin ke? "-Najwa

"Eh...tak aku sambung belajar dekat sini Ain dengan Yasmin pon ade dekat sini"-Syara

"Ouh...tunggu aku tau....bye"- Najwa

Najwa turun dari bilik setelah dua hari dia berkurung di dalam bilik.
Dia menghampiri papanya yang duduk di meja kopi sambil membaca suratkahbar." Kaklong setuju belajar dekat sini tapi kaklong nak belajar dekat Ipoh". Tuan Zack tersenyum mendengar apa yang anaknya cakapkan." Kaklong duduk dengan pakngah dekat sane ye". Najwa mengeleng." Kaklong duduk dengan Syara dekat sane". Tuan Zack mengangguk dia tidak mahu anaknya jauh darinya lagi.

____________________________

Najwa meminta Ashraf mempostkan semua barangnya yang ada di Australia ke rumahnya.

"Mummy , papa kalong pegi dulu ye ". Najwa bersalam dengan orang tuanya sebelum berangkat ke Ipoh. Tuan Zack meminta pemandunya menghantar Najwa ke Perak dan meminta seorang lagi Pemandu membawa kerata Audi milik Najwa. Syara dan dua rakanya tahu tentang kedatangan ke rumah mereka.

Sampai sahaja di sebuah rumah banglo dua tingkat yang tersegam indah di bandar Ipoh. Pemandunya mengejutkan Najwa." Cik wawa kita dah sampai". Najwa membuka matanya perlahan dia melihat tiga rakanya menunggu di depan pintu . Dia berlari memeluk ketiga-tiga rakanya.

"OMG guys I miss you so much". Pemadunya memangkir kereta Audi milik Najwa di sebuah garage dan seorang lagi mengeluarkan semua barang Najwa dari kereta. Syara meminta pembantu rumahnya membawa barang Najwa masuk ke biliknya sementara dia dan dua lagi rakanya membawa Najwa berjalan sekelilimg rumah." Beb kereta baru ke ni lawa siot".

Najwa paling bersemangat kerana lama dia tidak berjumpa dengan ketiga rakanya itu." Daddy aku belikan sebelum aku pindah sini. Hihihihi". Najwa mengangguk."oi mokcik kenape pegi belajar jauh-jauh tahu tak kitaorang ni rindu". Ain yang dari tadi diam mula bersuara. Najwa memeluk Ain erat." Yeke rindu ke rindu nak sakat aku...". Ain mencubit kuat kedua belah pipi Najwa." Adoi....sampai ati awak wat kat titew macam tu, akit lah". Ain mengosok pipi Najwa. Syara dan Yasmin tergelak melihat dua orang rakan mereka.

Syara membuka pintu bilik Najwa bersaiz besar dan sebuah kati king yang di pasangkan cadar berwarna pink lembut. Najwa meletakka semua begnya ke dalam walk in wardrobe dalam bilik tersebut. Mereka berjalan ke arah balkoni bilik." Kenape kau lari hari tu. Nasib baik aku pergi rumah kau ari tu." Najwa memandang Syara pelik." Mane kau tahu aku lari mummy aku cerita ek". Syara memegang kepala Najwa." Cik adik kau lupe ke Ashraf kan pakwe aku dia kan belajar sekali dengan kau dekat sane". Najwa mengangguk dan melepaskan kepalanya dari Syara."Dah.....dah gi mandi nanti busuk rumah aku". Najwa mencebik."Alah busuk-busuk pon kawan kau jugak". Najwa cuba memeluk Syara. Belum sempat Najwa memeluk rakannya itu Syara terus berlari keluar dari bilik Syara.

aku..... nk kawan kau... sampai bila -bila boleh?[Complete💯]Where stories live. Discover now