Terbuntang mata Najwa melihat lingerie pelbagai warna didalam kotak hadiah tersebut. Najwa membaca isi Surat yang diletakkan diatas baju tersebut." Nah hadiah tuk kau...anak-anak aku pesan suh bagi diorang kawan cepat-cepat". Wajah Najwa sudah berona merah. Panggilan dari Amirul menghentikan lamunan Najwa." Sayang..ape yang Ashraf bagi ni...kayu ape ni dengan ubat ape ni". Amirul membaca dengan teliti isi kandungan ubat tersebut sambil meneguk perlahan air mineral ditanganya. Najwa terkejut mendengar Amirul tersedak sambil mengurut perlahan dadanya." Awak okey tak ni...ubat ape tu". Amirul hanya diam memandang kearah Najwa dihadapannya. Wajah Najwa sudah berkerut kerana soalannya tidak di jawap. Najwa merampas ubat tersebut dari tangan Amirul." Awakkkk, ape nihhhh...diorang dua ni memang nak kenalah". Najwa cuba mencapai telefon bimbitnya." Sayang nak buat ape tu....kalau nak call Syara takpayahlah, orang bagi kite terima jelah, lagi pun tak salah pun ape diorang bagi ni...saye pun suka cepat Saya ade kawan". Amirul tersenyum nakal kearah isterinya. Najwa menampar kuat peha suaminya. " Ha tu makan dia...amboi dia ni nakal ek...cubit karang nak?". Amirul membuat muka seposen kearah Najwa." Dah ni hadiah dari Dani dengan Yasmin....awak bukak yang Dani bagi tu". Amirul membuka beg berwarna biru lembut yang diberikan oleh Dani." Ehhh...comelnyeee...sayang tengok ni comelkan". Najwa terkejut melihat baju bayi yang berada di tangan Amirul. Najwa mengambil beg tersebut daripada Amirul." What...banyaknye baju baby, Jap ni ada botol susunye dah tu baju baby boy semua, Dani ni saje lah". Najwa membuka beg berwarna pink dan unggu yang diberikan oleh Yasmin. Najwa membuka surat yang berada pada tepi beg tersebut." Deb aku tak tahu nak pilih warna ape so aku pilih dua warna ni sebab cantik...nanti kau pakaikan dekat diorang tau. Najwa segera membuka kedua beg tersebut." Whattt..baju baby banyaknye......ni siap ade selimut sekali diorang ni kannnn ishhh.... Ni last dari Ain dengan Ahmad...Najwa membuka beg kecil yang diisi dengan kotak berwarna biru. Najwa membuka kotak tersebut." Wah... cantik lah gelang ni ade tiga tapi kenape yang dua tu kecik pulak". Najwa membaca Surat yang diselit kan bersama hadiah tersebut." Kakyonggg..heheh cantik tak gelang tu yang kecik tu kau tahu lah for your baby soon nanti kau bagi tau cakap Aunt Ain bagi hehehe". Najwa menepuk dahinya." Haihhhh diorang ni saje betullah". Najwa menghabiskan makanan yang dipesan sebelum mengemas semua hadiah yang diberi oleh rakan-rakanya. Selesai mengemas Najwa berjalan kearah balkoni bilik mereka angin sejuk menampar lembut kulit wajah Najwa yang berdiri sambil memeluk tubuh." Sayang buat ape dekat luar tu". Najwa tidak menjawap. Amirul berjalan mendekati isterinya dari belakang tubuh kecil itu dipeluk erat. Najwa terkejut dengan tindakkan Amirul. Namun dia hanya membiarkan pelukkan Amirul." Awak ...saye ada bende nak cakap ni". Amirul mencium lembut pipi isterinya sebelum memandang ke arah wajah isterinya." Sayang nak cakap ape". Najwa duduk sambil bersandar pada dinding dan menepuk tempat disebelahnya menyuruh Amirul duduk." Tadi time dekat majlis Diyana pun ade tau... Dia cakap dia nak mintak maaf dekat awak....lepas tu time dekat bilik pun dia ade jumpe saye dia mintak maaf ape yang dia buat sebelum ni". Dahi Amirul berkerut seribu." Sayang percaya ke ape yang dia cakap tu?". Najwa mengangguk laju." Sayang nak kawan dengan dia sayang kawanlah tapi ingat hati-hati okey kita tak tahu ape niat orang dekat kite ye". Najwa tersenyum dan mengangguk. Amirul berdiri dan menghulurkan tangan kerah Najwa." Jom tido dah malam ni esok nak balik rumah kite". Najwa mengangguk dan menyambut huluran tangan suaminya dan berjalan masuk kedalam bilik semula.
Beberapa bulan kemudian
"Awakkk...cepatlah nanti ramai orang saye nak pegang baby dulu". Amirul mengeleng melihat perangai isterinya yang tidak ubah seperti budak kecil." Ye sabar sekejap sayang oiii....tak larinye hospital tu". Sampai di hospital Amirul terus menghubungi Ashraf.
" Raf bilik bini kau dekat mane"- Amirul
"Korang dah sampai ke kejap aku turun ambik korang bini aku tak keluar bilik bedah lagi tapi baby dah keluar dah"-Ashraf
YOU ARE READING
aku..... nk kawan kau... sampai bila -bila boleh?[Complete💯]
RomansaBetul ke kalau perempuan dengan lelaki kawan akan timbul satu perasaan?? Najwa seorang gadis yang tidak lah terlalu cantik dan badan yang sedikit gemuk dan seorang ulat buku membuatkan dia tidak terlalu dikenali disekolah. Namun hatinya tertarik pad...