نعم كم هي صعبة لحظة الفراق.. عندها تنتهي الكلمات وتكتفي الدموع بالتعبير.. حزن القلب.. ودمعة العين.. واسترجاع كل الذّكريات.. الذّكريات هي الشيء الّذي يبقى لدينا بعد الفراق.. ذكريات قد تمزج بين ابتسامة ودمعة أو أن تضيف دمعة إلى دموع الفراق.. ذكريات سنوات قضيناها مع الأحبّة نسترجعها في دقائق والسبب هو الفراق.. وبقدر حبّنا لمن نفارقهم بقدر ما تكون صعوبة لحظة الوداع🙂.
.............................
لم يتبقي وقت لصدمتها فاقت سريعا وطلبت مساعدة يزيد لإنقاذ حبيبها.نزلت من مكتبها وهي تركض كادت ان تصاب بأكثر من حادث بعد ركوبها لسيارتها. ودموعها تنهمر على وجنتيها بغزارة وتدعي الله ان ينقذه .وصلت الي مكان الحادث بسرعة فائقة وكأنها في احد السباقات وتسمرت عندما وجدت ذلك المنظر الذي تذرف له الدموع وتحزن عليه القلوب منظر سيظل عالق بذاكرتها مدي الحياة.
كانت السيارة منقلبة علي الطريق وجسد يخرج منها مشوه والدماء تغطيه صرخت بإسمه بصوت عالي لعله يسمعها وكأنه كان ينتظر ندائها فتح عيونه بصعوبة وانفاسه تتقطع حرك شفتيه بهمس وكانت اخر كلمتين يلفظ بهما :سامحيني .بحبك
هنا وشهقاتها ترتفع :لا لا مش هتسيبني .عشان خاطري قوم .ثم صاحت بغضب :قوم بقا مش كل مره هتسيبني حرام عليك . قوم يا مؤمن فتح عنيك طب رد عليا. مؤماااااااااان
(مش عارفه احبكه بس انا تخيلته عيطت😭)
وصل يزيد تزامنا مع صرخة هنا .لم يتحمل خسران ذلك الصديق الذي اعتبره الاخ ورفيق الدرب .ابعد هنا عنه بقوة فاندفعت في احضان عشق التي بكت فور رؤيتها منظر مؤمن وبكاء هنا .حمله يزيد الي سيارة الاسعاف التي طلبها يزيد عندما سمع ذلك الخبر.
.................................................................
مجهول1 :حلو اووي كده .دي اول ضربة
مجهول 2 :بس يا كبير ده شكله مات
جهول 1 :يلا اهو غار في داهية هو ده كان هدفي اصلا
مجهول 2 بسخرية :عقبال شريكه
..............................................................
تسمرت مكانها من الصدمة ونزلت دموعها بصمت ولم تلتفت فذهب نحوها ووقف امامها ليري دموعها التي غزت قلبه وآلمته .
انس بهدوء :شغف انا عرفت انه كان في السجن بسبب قضايا نصب وسرقة وغيره وانتي اكيد عارفه قصدي إيه. وعارف كمان انك بتكرهي وجوده و بما انه هرب فراح علي بيتك لان محدش هيشك انه هناك .لو مشيتي بقا هتروحي فين.
شغف بسخرية :ارض الله واسعه .متقلقش عليا خليك مع خطيبتك وعيشوا في سلام وانا هدبر اموري
انس :لو خرجتي من البيت هتندمي
شغف :لا خلاص مبقاش في حاجة باقية عليها ولا اندم عليها.
أنت تقرأ
حينما نعشق
Romance6بنات علي طول مع بعض من زمان واحدة منهم لقت حب حياتها وهي ١٦سنه والتانية عشقت واحد وهو عشقها بس قضوها تلميحات لحد ما كبروا والتالتة فضلت تتشاكل مع زميلها ف الدراسة لحد ماقلبت حب ده غير البنتين المرحين اللي علي طول بيضحكوا ومجربوش يحبوا بس بيعشقوا اب...