انا عارفة اني بتأخر كتير والشخصيات كتير وبتتلغبطوا وتنسوا بس والله غصب عني واسفة جدا بس كمان انا مش بلاقي تشجيع كفايه يحمسني اني اكمل فلو الرواية وحشة ياريت تقولولي...
.......................................
العفو......
العفو والتسامح من اجمل الصفات التي يجب علي المرء التحلي بها ❤️
ويقول عز وجل: (وَلْيَعْفُوا وَلْيَصْفَحُوا أَلاَ تُحِبُّونَ أَنْ يَغْفِرَ اللَّهُ لَكُمْ)
فالعفو عند المقدرة يا بنات🥰❤️❤️
.............................................صدمت ندي عند سماعها لهذا الحديث ..ايعقل ان تكون مسرحية قام بها...ولماذا لم يخبرها فقد كانت ستساعده ..دارت الكثير من الاسئلة في عقلها حتي كادت تجن ....
(نعرف بقا بودي اتجوز ليه😂😂😂......)
كان قائد لمأمورية سرية مدتها طويلة وتلك المهة كانت القبض علي المافيا في مصر فتوصل الي وردة والتي كانت اهم طرف في القضية ولحسن حظه انها لم تكن علي معرفة شخصية به فكان سهل عليه ان يخدعها ونجح في ذلك وعلقها به ولكن هذا لم يعطيها الثقة الكافية به فقرر ان يتزوجها وبالفعل احضر مأذون والذي لم يكن سوي مؤمن الذي خطط معه لتلك الخطة ولكنه كان ذكي فغير اسم والد عبد الرحمن في عقد الزواج واصبح زواجا باطل ....
كان يتهرب من وردة كل ليلة بوضع مخدر قوي المفعول في اي مشروب ليتمكن من الذهاب إلى ندي كما كان يعود ف الصباح الباكر الي شقة وردة ليوهمها انها كانت بين احضانه .......
ندي :طب ليه كنت بتشككني فيك وتعاملني وحش.
تنهد بضيق :لاني كنت متراقب اربعة وعشرين ساعة يا ندي وكان لازم تكون ردودك وافعالك طبيعية عشان يتأكدوا انهم نجحوا ف خططتهم واني فعلا اتجوزت غيرك ...هما عملوا كده لما عرفوا اني ظابط وكمان كان هيبقي خطر عليكي لو عرفوا انك نقطة ضعفي .كانوا هيأذوني فيكي فحبيت ابعدهم عنك...والحمد لله قبضنا عليهم قبل ساعات..
ندي ببكاء :ياريتهم كانوا آذوني ولا اني اشوفك ف حضن واحدة غيري..
عبد الرحمن محتضنا لها :اسف والله كان غصب عني ...وبعدين والله ما لمستها ولما كانت تقرب هي كنت ببعد ..انا مقدرش اخونك يا ندي ثقي في حبي ليكي انه عمره ما يضعف ولا يقل...
ندي :عايزني اسامحك
عبد الرحمن:يوم المني
ندي: سفرني لندن اسبوعين
عبد الرحمن بضحك:مش خسارة فيكي انتي وميزو
ندي ببسمة :هنسميه معاذ زي ما اتفقنا صح.
عبد الرحمن : صح يا قلبي
وتركها وغادر ليأتي بطفلهما
...........................................
أنت تقرأ
حينما نعشق
Romance6بنات علي طول مع بعض من زمان واحدة منهم لقت حب حياتها وهي ١٦سنه والتانية عشقت واحد وهو عشقها بس قضوها تلميحات لحد ما كبروا والتالتة فضلت تتشاكل مع زميلها ف الدراسة لحد ماقلبت حب ده غير البنتين المرحين اللي علي طول بيضحكوا ومجربوش يحبوا بس بيعشقوا اب...