الفصل الواحد والعشرون

480 31 11
                                    

           ...مَن أبتغى صديقاً بلا عيب عاش وحيداً، ومن إبتغى زوجة بلا نقص عاش أعزباً، ومن إبتغى حبيباً بلا مشاكل عاش باحثاً، ومن إبتغى قريباً كاملاً عاش قاطعاً لرحمه.

الشعراوي⁦❤️⁩

.....................................

-مالها يا دكتورة.

قالها احمد بلهفة واضحة في صوته وكان الذعر يبدو علي وجهه.

الطبيبة : الحمد لله خير..بس ياريت ناخد بالنا لان المره الجاية الله اعلم ايه المضاعفات اللي ممكن تحصل .هي لسه ف او حملها ولازم تقلل من مجهودها عشان الحمل يثبت.

احمد : تمام..شكرا يا دكتورة .ممكن ادخلها

الطبيبة :اه طبعا هي فاقت وشويه وتقدر تروح البيت..عن اذنك

دلف احمد لها وجدها نائمة بإرهاق وتنظر له بأسف فبادلها النظرات بعتاب ولوم وكان غاضب لا يود ان يظهر غضبه فتزداد حالتها سوء ..

احمد :حمد لله على السلامه...

خديجة : الله يسلمك⁦❤️⁩.احمد عشان خاطري متزعلش والله العرض قرب وكنت بحاول اخلص بسرعه.

احمد بغضب :تقومي تأذي نفسك بالطريقة دي. انا سكت كتير يا خديجة وحذرتك اكتر لكن مسمعتيش كلامي وانا مش  هستني لما ابني يحصله حاجة..

خديجة ببكاء :اخر مره والله...انت عارف يا احمد العرض ده مهم ازاي بالنسبالي

احمد :بلا مهم بلا بتاع انا مش هقف اتفرج عليكي وانتي بتدمري صحتك ..مفيش شغل تاني .

خديجة :هو ايه اللي مفيش شغل . لا يا احمد هشتغل..انا مش فضلت سننين ادرس عشان تقعدني ف البيت اطبخلك بسبب مره تعبت.

احمد باستهزاء :ااه كلام بقا ان انتي عايزة يبقالك كيان والست زي الراجل..لا يا خديجة احنا متجوزين بقالنا شهرين وكل يومين خناقة بسبب شغلك اللي نزلتيه من تاني اسبوع جواز... ودلوقتي بقا فيه روح جواكي واانا هتحاسب عليكي وعلي الروح دي..

خديجة :خلاص يا احمد نتكلم بعدين انا مش قادرة والله..

احس بتعبها فأسكت عن الحديث وتنهد بضيق لانه لا وقت ولا مكان هذا الجدال..فجلس علي الاريكة ووضع رأسه بين كفيه يفكر ف الأيام المقبلة.

....    ......................

في المساء ذهبت هنا مع ليان وشغف الي ندي بعد ان اخذها مؤمن في رحلة خاصه مليئة بعشقه لها كما وعدته بالعودة سريعا لاستكمال احتفالهم.

(حاجات سيكو سيكو يعني😂😂😂😂).

استقبلتهم ندي بفتور فهي غير قادرة علي المواجهة.

شغف : هتفضلي كده يا ندي ..

ليان : انتي كنتي ثابته ايه اللي غيرك..كنتي هتعرفي تطفشيها ليه ضعفتي

حينما نعشقحيث تعيش القصص. اكتشف الآن