problemen hier en daar

153 9 2
                                    

Pov Magalie.

Eindelijk kom ik aan in België. Binnen in mezelf maak ik een sprongetje. Ik heb gewoon me nummer aan Leondre gegeven. En Leondre zijn nummer aan mij. Maar toch vind ik het erg voor Mendy. Als ik men bagage heb wandel ik naar buiten en zie me ouders al wachten op me. Ik loop naar ze toe en knuffel ze. 'Hoe was het in Groot-Brittanië?' vraagt mama. 'Leuk heel leuk zelfs! Alleen...' en dan valt er een doodse stilte. 'Alleen wat?' Vraagt papa nu. 'Door die Bambino's ligt Mendy nu in het ziekenhuis.' Dan springt me telefoon op. Ik kijk en zie dat Leondre belt. Ik neem op en zeg :' Hi Leo.' 'Hey Magalie.' Euhm there is something that i need to tell you.' Oh nee wat als het iets erg is over Mendy wat moet ik dan doen. Ik ga huilen. 'What is it? Is it good news or bad news?' 'Its good news.' Ik voel mijn hart opluchten. 'Okay what is it?' Ik hoor Leondre diep ademhalen en er volgt een diepe stilte. 'Next week it's vacation right?' begint hij. 'Yeah why?' 'Next week Mendy is out the hospital and i want you to come here for the hole week. I will buy you the tickets so you don't have to pay. But when Mendy is out the hospital i wanna do something fun with you and Mendy. Is that okay for you?' Ik denk na en roep onmiddelijk ja in men telefoon. 'Okay then euhm... I will hear you this week and i will see you next week.' Zegt Leo. Ik zeg nog snel 'Okay bye.' 'Bye.' hoor ik nog en ik hang op. Als mams vraagt wie dat was antwoord ik dat ze het toch niet gaat geloven trekt ze haar schouders op. 'Euhm mams volgende week ga ik de hele week naar Groot-Brittanië oke?' Mams kijkt verbaast achteruit. 'Ten eerste wie heeft je toestemming gegeven. En ten tweede wie gaat het betalen?' Ik kijk boos naar mams. '1) niemand maar men beste vriendin ligt in het ziekenhuis en mag pas volgende week naar huis en 2) Leondre van BAM gaat het betalen en met hem was ik ook aan het bellen daarnet.' 'Magalie ik vindt het erg voor u bff ma je gaat niet de hele week naar Groot-Brittanië! En dat die Leondre jou ticket gaat betalen daar geloof ik niks van.' Daar gaan we weer. Dacht ik in mezelf. De hele weg zaten we te discucieëren en te roepen. Eenmaal we thuiskwamen liep ik boos naar me kamer en zwierde men deur dicht. Waarom zijn ouders zo moeilijk. Dan gaat me telefoon. Ik kijk en zie dat ik een berichtje van Leondre heb. Hey i have your ticket what do you wanna do next week? -Leo. Ik krijg een lach op me gezicht en antwoord. Hey thanks but my mom doesn't believe it. Can you send my ticket to my adress? And i don't know maybe we can shop first and then go to the movie? -Magalie. Even later krijg ik antwoord en lees dit: Okay that's fine first gonna shop then go to the movie. And i will send you're ticket. And if you're mom doesn't believe you i will buy a ticket for her to. Ik ren als een gek naar beneden en laat het berichtje lezen. Mams haar gezicht veranderd. 'Oke dan euhm ja sorry.' zegt mams dan. 'Mag ik gaan?' 'Ja je mag gaan. Maar ik ga niet mee naar Groot-Brittanië.' Ik geef mams een kus en ren naar boven. My mom said that i can come i'm so happy ▶. Even later kreeg ik een antwoord. Jeej me to and Mendy to. But do you know what she wants for Christmas? Als ik wilde antwoorden belde Melissa me. Hey meid hoe was het in Groot-Brittanië? Vroeg ze. Geweldig. Maar ik moet al men huiswerk nog maken. Zei ik en ik schoot in paniek. Doei ik moet hangen. Wacht!!! Riep melissa. Weet jij waarom Mendy niet opneemt? Vroeg ze. Ja maar dat vertel ik morgen wel. Bye Mels. En ik hing op. Snel nog even antwoorden op Leo. Dacht ik. Ik dacht diep na en stuurde dan she already has her gift. Haha just a joke but no i don't know. But i have to make al lot of homework. Bye. En ik legde men telefoon weg. Direct kreeg ik antwoord. Okay and goodluck with your homework. Bye. Ik legde men telefoon weg en begon aan me huiswerk.

De volgende dag op school.

Als ik in de klas kom ga ik naast melissa zitten. 'Wat is er nu met Mendy?' Vraagt ze. 'Wel die ligt in het ziekenhuis in Groot-Brittanië met een gat in haar hoofd maar volgende week mag ze al terug naar huis.' 'Groot-Brittanië?! Wat deden jullie daar?' 'Mendy haar vriendje woont daar? En volgende week ga ik de hele week naar daar. Naar Leondre en Mendy.' Melissa kijkt verbaast. 'De Leondre van BAM?' vraagt ze. Wanneer ik ja zeg komt de leerkracht plots binnen. Ze roept zoals gewoonlijk alle namen af. Als ze bij Mendy komt roept ze die 3 keer. Dan word ze kwaad. 'Waar is Mendy?' Als niemand het zegt dan... MEVROUW VAN SCHREEUWENDONK ZIJ LIGT IN HET ZIEKENHUIS OKE. IEMAND IS HAAR BESPRONGEN EN ZIJ IS OP DE GROND GEVALLEN TEGEN IETS HARD! ZIJ VERLOOR KEIVEEL BLOED! PAS OVER 2 WEKEN KOMT ZE TERUG NAAR SCHOOL! EN HET ERGSTE IS IK STOND ERBIJ TOEN HET ALLEMAAL GEBEURDE! Ik barste in huilen uit. Iedereen staarde me aan maar het kon me allemaal niks schelen. 'Magalie ik wist het niet. Het spijt me. Ik vind het zo erg. Maar dat is geen reden om zo door de klas te roepen tegen mij.' Ik hoorde Sibe mompelen 'nee want u alleen mag schreeuwen tegen ons.' Mevrouw Van Schreeuwendonk had het gehoord denk ik want ze keek nogal boos naar Sibe. 'Kom is naar voor en zeg dat nog eens maar dan luider sibe.'. Hij kwam naar voor en zei het nog eens maar dan duidelijker. 'Omdat je zo een grote mond hebt mag je nablijven en Magalie jij ook.'

Vrijdag na school moesten we nablijven. Leuk en minder leuk. Ach ja vandaag mag ik naar Groot-Brittanië en zie ik Leo en Mendy weer.

The girlfriend of a rapper?!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu