Er komt iemand met een cape de kamer binnen. Hij of zij loopt naar ons toe. 'Dus zij is het?' vraagt diegene. 'Ja, zij is het.' antwoordt Matthew. Dan doet diegene z'n cape af. Het is een, ja, wat is het. Het is in ieder geval een vrouw. 'Wie bent u?' vraag ik. 'Ik ben Amanze Hadamik. Ik ben een magier, voor als je je dat afvroeg.' Ze heeft een groene huid en bruin haar in een knot. Je zou denken dat dat heel lelijk is, maar ze is juist wonderschoon. 'Ik hoorde dat ze je gevonden hadden, of jij hun, dus ik moest even langskomen. Hoe heet je?' Er zijn dus mensen die over mij praten. 'I-ik heet Tess.' Matthew luistert mee. 'Kennen jullie elkaar?' vraag ik. Matthew antwoordt dit keer. 'Amanze is de grootste magier uit dit gebied, dus ik ken haar. Zij kent iedereen uit dit gebied.' Oke, maar dan kent ze mij ook, of niet. 'Iedereen die van de magische wereld afweet.' zegt Amanze. Oke, dus nu ik er vanaf weet, kom je maar even langs. Dan moet je veel bezoekjes plegen. 'Maar ik kwam niet alleen om kennis te maken. Ik kwam om te vragen hoe je ervoor staat. Wat kan je allemaal?' Wat kan ik allemaal? Bedoel je dat ik kan lezen en schrijven enzo? Of dat met engel zijnde? Wat kan je eigenlijk allemaal als je een engel bent. Vliegen denk ik? Maar dat kan ik niet. 'Weet ik niet' fluister ik. 'Hoelang weet je dat je een engel bent?' 'Ik denk een week.' 'Dan is het hoog tijd om wat te gaan leren en proberen. Meneer Lowe, als u zo vriendelijk wil zijn het boek te geven.' Matthew loopt naar een kleine boekenkast en haalt er het witte boek uit. 'Dat is de boekenkast met boeken met kenmerken van alle wezens instaan. Engelen hebben wit bloed, dus kijken we in het witte boek.' legt Amanze uit.
Amanze neemt het boek over van Matthew en gaat erin bladeren. Ze begint hardop te lezen. 'Als eerst ga je veel dromen. Daarna krijg je wit haar. Dan krijg je je vleugels en als laatste ontdek je je krachten.' Ieuw, wie wil er nou wit haar. Dat lijkt zoveel op grijs en alleen bejaarden hebben grijs haar. Amanze bladert een paar bladzijdes verder. 'Elke engel heeft een unieke kracht. Die kracht komt vanzelf. Wel kan je zelf trainen om je kracht groter te maken.' Dus ik krijg een unieke kracht. Welke zou het zijn? 'Dit krijg je als standaard procedure. Aangezien je bent gevallen, is jouw procedure tijdelijk stilgezet. Omdat je nu weer weet van je bestaan, gaat je procedure vanzelf weer verder.' 'Heb je al een droom gehad?' vraagt Matthew. Vannacht had ik een droom, maar wat voor droom? Het kan ook zo zijn dat mijn fantasie bezig was. Dat zal vast niet hiermee te maken hebben. 'Niet zover ik weet.' zeg ik.
JE LEEST
Vleugels
FantasíaMagie, wel of niet Demonen, wel of niet Vleugels, wel of niet Een normaal leven? Tess is net zoals elk ander meisje, althans, dat denkt ze.