~1~

374 9 4
                                    

Pov Luna

Het is 20 december en hier zit ik dan, in het vliegtuig, onderweg naar Ierland. Om mijn vader en zijn nieuwe vriendin te zien. En haar gezin natuurlijk.We blijven er tot 23 december. Papa heeft mijn broer Noah en mij ook al een beetje verteld over haar familie. Zo heeft ze 2 zonen, 1 van bijna 27 jaar en 1 van 33 jaar. Verder weten we nog niets. Maar ze zullen er straks ook zijn, dus dan zullen we wel wat meer weten. De vlucht van België naar Ierland duurt maar een uurtje, niet zo lang dus. Toch slaagt Noah erin om in slaap te vallen op mijn schouder. Ik besluit het te negeren en luister verder naar mijn muziek. Ik ben fan van One Direction en hun solocarrières (vooral van Niall), 5sos en nog wat andere popartiesten.

Tijdsprong van 45 minuten

Ik probeer Noah zachtjes wakker te maken als de stewardess aankondigt dat we bijna gaan landen. Noah schiet wakker. "Sorry dat ik je wakker maak. We gaan landen", fluister ik. Hij knikt kort en maakt zijn riem vast.

Als we uit het vliegtuig stappen, zie ik meteen mijn vader staan. "Papa!" roep ik enthousiast. "Meisje! Hoe is het? Is de vlucht goed verlopen?" vraagt papa meteen. "Alles is goed met mij en de vlucht is goed verlopen", antwoord ik terug. Mijn broer schraapt zijn keel en papa en ik kijken meteen om. "Ook leuk jou weer te zien, pap", zegt Noah. "Sorry Noah, hoe is het met jou?" vraagt papa. "Met mij gaat het super! Alleen mis ik Ashley wel." Tuurlijk, Noah's vriendin. Ze passen echt supergoed samen. Ik daarintegen heb nog nooit een vriendje gehad, zelfs nog nooit gekust... Komt waarschijnlijk omdat ik te lelijk ben. Gelukkig heb ik mijn beste vriendinnen. Ik word uit mijn gedachten gehaald door Noah die geïrriteerd op mijn schouder tikt: "Eindelijk, ik sta hier al 2 minuten tegen jou te praten, maar je antwoordt niet. De taxi is er." Ik knik, neem mijn koffer en stap in de taxi.

De taxirit duurt niet heel lang, ik kijk een beetje naar het landschap. Ik ben nog nooit in Mullingar geweest. Ik wou het altijd al eens doen, want mijn idool Niall Horan is hier geboren. Wie weet kom ik hem wel tegen? Na 10 minuten stoppen we bij een gezellig uitziend huis en stappen uit de taxi. De chauffeur zet onze koffers op de stoep en vertrekt weer. Vrijwel meteen vliegt de deur van het huis open en komt er een vrouw naar buiten gerend. Ik herken haar van ergens, maar kan haar niet plaatsen. Ze stelt zich voor als Maura. Noah en ik stellen onszelf ook voor en ze geeft ons beide een knuffel. Ik schrik even, maar knuffel dan toch terug. "I'm really glad you two wanted to come to here. I hope you like it", zegt ze vrolijk. Ze leidt ons naar binnen met papa voorop met de koffers. Ik loop als laatste en sluit de deur achter me. We lopen via een gang naar de woonkamer. Daar zie ik de twee zonen staan. Maar wacht eens, dat is toch...

Heyyy, dit is mijn eerste boek, dus het is heel erg slecht geschreven. Maar hopelijk vinden jullie het al leuk. Ik zal proberen zo vaak als ik kan te updaten.

Even een vraagje: Moet ik de conversaties die normaal in het Engels zijn, in het Engels of het Nederlands schrijven?

Xx Jasmine

Stepsister?! || N.H. (Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu